Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 14:44
Ursprungligen av Jånte:

Nu börjar det bli dags att lägga upp sidan igen tycker jag! Frågan är om det är en medveten strategi att ta ner sajten så länge för att uppdateringen ska hypas, eller om Apple Store är så pass tekniskt komplex att det verkligen behövs 2 timmar för att lägga in ett par nya säljobjekt...

Funderade precis på det samma..

Ursprungligen av Hallon:

Funderade precis på det samma..

Alla uppdateringar görs o släpps på flera språk samtidigt. Även om mycket sker per automatik o man säkert testkört uppdateringen innan man gör den så är den ändå ganska omfattande. Glöm heller inte att iPad också ska läggas upp så småningom, kanske passar man på att förbereda för det internationella släppet också...

Skulle nog säga att det kan vara ganska komplext...

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 15:06
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Alla uppdateringar görs o släpps på flera språk samtidigt. Även om mycket sker per automatik o man säkert testkört uppdateringen innan man gör den så är den ändå ganska omfattande. Glöm heller inte att iPad också ska läggas upp så småningom, kanske passar man på att förbereda för det internationella släppet också...

Aha ok, säkert rimligt då. Men väntan känns olidlig

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lägg därtill att Apple antagligen är så hemlighetsfulla att de först i sista sista stund vill släppa ut info ens till sina egna anställda om de inte måste. Så det är säkert mycket info som ska ut i organisationer på kort tid.

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 15:15
Ursprungligen av Adrian B:

Lägg därtill att Apple antagligen är så hemlighetsfulla att de först i sista sista stund vill släppa ut info ens till sina egna anställda om de inte måste. Så det är säkert mycket info som ska ut i organisationer på kort tid.

Hur lång tid brukar det ta?

Ursprungligen av Hallon:

Hur lång tid brukar det ta?

Jag är inte hundra, men jag har för mig att vi passerat den normala tiden det brukar ta. Så antingen har de extra mycket att fixa den här gången, eller så är de klantigare än vanligt eller så kommer det närsomhelst.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 14:37
Ursprungligen av johan_fbg:

Hahaha, vad skönt om det vore den enda uppdateringen

Ursprungligen av Jånte:

Hahaha, vad skönt om det vore den enda uppdateringen

Skrattar bäst som skrattar sist

Kan det vara så att de förberedde en MBP-uppdatering för, säg, nästa vecka? Låg nere så himla länge.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 18:33

Skrattar bäst som skrattar sist

Ja, den kommentaren ångrar jag. Var inte alls så skönt med bara aperture 3 som jag tänkte mig när jag skrev det...

Men någonting mer måste ha gjorts med sidan när den legat nere så pass länge. Nu är det bara till att lägga allt hopp på nästa tisdag istället!

Sjukt bra, och i sammanhanget oväntad nyhet!

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 14:43

Aperture 3 har diskuterats i en annan tråd så det är kul att Apple äntligen släppte den.

Jag tippar precis som Adrian på nya Macbooks.

Ny processorer i3, i5 och i7 men formen och portarna är precis som den förra modellen.
Hoppas på att alla MBP får nu IPS skärmar och alla får bättre grafik kort.
USB3 kommer tidigast i andra halvåret men förmodligen nästa år.

//Rob

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-09 14:49
Ursprungligen av Robo-X:

...USB3 kommer tidigast i andra halvåret men förmodligen nästa år...

Light Peak kan komma redan i höst med lite tur. Vi kanske inte kommer att behöva USB 3...

Exclusive: Apple dictated Light Peak creation to Intel, could begin migration from other standards as early as 2010 -- Engadget

Vad tror ni om inbyggd 3G, är det inte också snart dags?

sitter det inte IPS paneler i 15 och 17 tummaren redan? eller är det något jag inbillat mig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 15:05
Ursprungligen av Ollebro:

sitter det inte IPS paneler i 15 och 17 tummaren redan? eller är det något jag inbillat mig?

Jo, och 13" fick det också i samband med att den blev "pro" och fick FireWire.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 14:53

Helvete, måste lämna dator för ett par timmar nu. Nåja, kan ju känna mig hyfsat säker på att uppdateringen är på plats när jag kommer tillbaka iaf. Outhärdliga väntan!

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-09 15:07

SD-kort läsare på 13" och 15" om man läser här:
Apple - MacBook Pro - Features - Now there?s even more innovation.

det kanske var gammalt när jag tänker efter?

Ursprungligen av sensy:

det kanske var gammalt när jag tänker efter?

japp.

någon på apple som tryckte på någon knapp för att jävlas med oss alla.

Undrar om Apple vald denna dag för att vara schysta mot Macworld Expo 2010 som börjar idag?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-09 15:28

Är det alltid bara applestore som stängs ner? Går ju fortfarande läsa specen för MBP..

Jag behöver en ny mbp nu!

Ursprungligen av trey:

Är det alltid bara applestore som stängs ner? Går ju fortfarande läsa specen för MBP..

japp, bara affären.

Ursprungligen av trey:

Ja, det är alltid bara Apple Store.

Undrar om Apple vald denna dag för att vara schysta mot Macworld Expo 2010 som börjar idag?

de gjorde de säkert. ca två veckor sedan iPad visats, och nu börjar Macworld samtidigt som folk verkligen vill se uppdaterade datorer.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-09 15:29

Nu är de fyra "rutorna" i nederkant tillbaka på apple.com. Än så länge länkar en ruta till "gamla" MBP.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-09 15:32
Ursprungligen av rk:

Nu är de fyra "rutorna" i nederkant tillbaka på apple.com. Än så länge länkar en ruta till "gamla" MBP.

En ruta länkar till nya Aperture 3.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-09 15:36

Ahh! Nu börjar det bli sjukt utdraget det här...

Ny teori: Jag tror Apple valde denna dag för att räcka lång näsa åt Macworld Expo 2010.

Bevaka tråden