Om man synkar sina anteckningar på iPhone med anteckningar i Mail på Macen så är det enkelt att först byta typsnitt där, då följer det typsnitt som du valt med till din iPhone.
Eeehh... nope. Typsnittet följde inte med. Som Lasse skrev så är det bara det förvalda typsnittet som gäller. Som tyvärr ser helt makalöst smaklöst ut. Jag har testat fram och tillbaka och kan inte få typsnittet att följa med. Upptäckte samtidigt att anteckningar som innehåller en bild INTE synkroniseras till iPhone. Dessutom verkar inte synkroniseringen fungera särskilt bra (iPhone 4 iOS 4.0.2 och Snow Leopard 10.6.4).
Själv har jag en besynnerlig fascination för alla dessa "antecknings"-appar och testar alla jag kan få tag i. Varför vet jag inte... jag har ju inte direkt något större behov än någon annan. Jag har testat "Awesome Note", "Simplenote", "Anteckningar", "Evernote" och en drös andra.
Min slutsats är att Evernote är den bästa varianten för mina behov. Den kan synkronisera ALLT. Man kan organisera anteckningarna hur som helst (i mappar, taggar osv) och allt är sökbart överallt. Desktop-applikationen är bra (om än fasansfullt ful), iPhone-appen fungerar bra om än lite omständig och dessutom har dom en riktigt bra web-app. Dessutom är hela paketet gratis.
Min andra slutsats är att man inte ska använda flera program för sina anteckningar. Det blir jävligt rörigt efter ett tag, då man lätt glömmer vilken app som har vilka anteckningar.