Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att göra i Entourage web edition och exchange ändrar datum!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att få spel.

Om någon lägger in uppgift som skall lösas låt och säga den 5 mars. Uppgiftens datum ändras till den 1 mars i outlook. Då är datum i mobiltelefoner och i OWAs webgränssnitt den 2 mars!

Alltså ett datum skjuts fram en dag vid ändringar i Entourage!

Vi har testat allt. Jag menar verkligen allt. Ny exchangeserver installation. Nya databaser.

Vad som är skrämmande är att det har fungerat fram tills för tre veckor sedan!

Så här ser uppsättningen ut.

Klienter: Entourage 2008 web edition. Alla uppdateringar körda. 10.5.8 på alla datorer. Alla uppdateringar körda. Alla är mobila användare kopplade till ett OD.

Server. Exchange 2007 med alla uppdateringar. Kör på en Windows 2003 server med alla uppdateringar. Servern kör i Parallels server virtuellt. Vi har testat att köra native på annan hårdvara, samma problem.

Om någon har en idé om vad som kan vara fel, så skulle det vara helt fantastiskt. Har fram till idag använt över 100 timmar på att lösa detta.

Vänta nu, jag har vagt minne av att jag ett väldigt snarlikt problem en gång i tiden, före Entourage 2008, och utan Exchange-inblandning och att det gick att lösa, men jag kan just nu inte komma på vad det berodde på.

Hmm... kanske något i stil med detta:

New calendar event > wrong date

Det är inte riktigt samma problem.

Det skumma är att det har fungerat tidigare. Dock så fick vi bygga om databaserna på Exchangeserver. De skall vara ok, men fungerar inte.

1
Bevaka tråden