Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Horisontell skärm hela tiden?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns deT något som gör att telefonen använder " liggande " skärm hela tiden ?

mer information kanske, varför?

iPhone 3gs , 3.1.2, jailbreak med blakrain
varför : jag har ju telefonen i landscape nästan hela tiden ändå, så varför inte få ikonerna på hemskärm liggandes också, ?

Ursprungligen av _pojke:

iPhone 3gs , 3.1.2, jailbreak med blakrain
varför : jag har ju telefonen i landscape nästan hela tiden ändå, så varför inte få ikonerna på hemskärm liggandes också, ?

Nä, går inte "by default". Finns teman i Cydia som är gjorda för horisontellt läge. kika där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 21:56

Ikonerna kan du inte tilta men installera 'Rotation inhibitor' från Cydia som är en plugin till SBSettings. Där kan du låsa till landscape. Vidare kommer snart en Cydia app, YouTube - New tweak from chpwn: Infiniboard (vertical scrolling icons)! som gör att du kan lägga springboard/ikonerna i landscape! Kombinera denna app med en plugin som tiltar ikonerna 45 grader och InfiDock, ja då är vi hemma!

Edit; måste säga att jag inte riktigt fattar varför så många känner sig manade att svara när man inte svarar på frågan. Ser sällan detta på andra forum, emedan det verkar vara standard just här?

  • Medlem
  • 2010-02-23 22:10
Ursprungligen av keptang:

mer information kanske, varför?

Ligger man på sidan i sängen/soffan är det störigt att tex Safari vänder sig "rätt" när man vrider telefonen.

Ursprungligen av FreddeB:

Edit; måste säga att jag inte riktigt fattar varför så många känner sig manade att svara när man inte svarar på frågan. Ser sällan detta på andra forum, emedan det verkar vara standard just här?

Det är en styrka. Ofta når man fram till alternativa lösningar med en annan angreppsvinkel som till och med kan vara bättre än vad trådskaparen hopades få från början. Så länge det är relevanta inlägg on topic är det väl jättebra att vyerna vidgas?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 22:27
Ursprungligen av Baron:

Det är en styrka. Ofta når man fram till alternativa lösningar med en annan angreppsvinkel som till och med kan vara bättre än vad trådskaparen hopades få från början. Så länge det är relevanta inlägg on topic är det väl jättebra att vyerna vidgas?!

Må så vara men jag tycker mig se en hel del mycket snabba svar som i princip bara hänvisar till Google, ifrågasätter syftet med frågan eller t.om innehåller direkta fel - precis som ovan.

Ursprungligen av FreddeB:

Edit; måste säga att jag inte riktigt fattar varför så många känner sig manade att svara när man inte svarar på frågan. Ser sällan detta på andra forum, emedan det verkar vara standard just här?

super tack Fredde , ett " riktigt " svar, ja måste hålla med dig. Det känns oftast som en jakT på inlägg bara. Ska spana in cyda !

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 18:01
Ursprungligen av _pojke:

super tack Fredde , ett " riktigt " svar, ja måste hålla med dig. Det känns oftast som en jakT på inlägg bara. Ska spana in cyda !

Eller bara att få folk att utforska internet innan man skapar inlägg.

  • Medlem
  • 2010-02-23 22:31

Snabbsvar som allmänt hänvisar till Google är lite klena kanske. Men att folk svarar fel är nog för att de tror att de svarar rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 22:57
Ursprungligen av Baron:

Snabbsvar som allmänt hänvisar till Google är lite klena kanske. Men att folk svarar fel är nog för att de tror att de svarar rätt.

Ahhh och jag som hela tiden trott jag bör svara när jag vet säkert att jag leder TS rätt

1
Bevaka tråden