Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena!!:D

kan inte hitta någon tråd om jailbreak med 3.1.3 ...
Sökte lite på google och fick fram lite sidor att man kunde jailbreaka 3.1.3 nu med sn0wbreeze (Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie)

Gammal bootrom vad menas med detta? går det inte om jag inte har jailbreakat tidigare?

Jag har läst igenom de mesta men undrar lite kommer detta kunna sabba min telefon, dvs om jag gör fel på något sätt eller så? har aldrig jailbreakat innan eller liknande så vad ska jag tänka på att göra och inte göra osv?

Tack på förhand:p

Senast redigerat 2012-05-11 08:11
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-13 07:00
Ursprungligen av callsone:

...kan inte hitta någon tråd om jailbreak med 3.1.3...

På iphoneforum.se kan du läsa en hel del om vad som gäller för 3.1.3. Mycket krångel för 3Gs. Fråga dej själv först om du tycker det är värt problemen...

Edit: iphoneinfo.se heter forumet.
http://www.iphoneinfo.se/forum

Senast redigerat 2010-02-13 09:57
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-13 10:18

Kolla runt på DevTeams hemsida kanske: Dev-Team Blog

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 12:55

AKUT! JBa 3.1 till 3.1.3?

Hej,
Är innerligt tacksam om någon har ett bra och helst snabbt svar på detta.

Jag fick tillbaka en ny telefon från service, en 3GS med mjukvara 3.1. Jag la in jb och upplåsning med blackra1n. Allt verkade fungera bra, jag har visserligen tappat fler samtal än förut, men det har ändå varit ok. Tills igår då iPhone helt enkelt slutade använda wifi. Jag har provat att starta om flera gånger men inget hjälper. Jag harju förstått att det fins en och annan som haft problem med detta och jag borde naturligtvis fortsatt använda Devteams upplåsningar som ju alltid visat sig vara pålitliga. Men... Hur gör jag nu?

1) Går det att JBa om telefonen med devteams grejjer utan att den uppgraderas till 3.1.3?
2) Går det att JBa om telefonen och få 3.1.3 men få upplåsning? Vilken guide bör jag i så fall följa, jag har försökt läsa både hos Devteam och på iClarified men jag hittar inte något som ger ett bra svar på hur jag ska göra. Observera att jag alltså behöver både jailbreak OCH upplåsning!

Förstahandsvalet vore naturligtvis en jb:ad och upplåst 3.1.3, men går det?

Är enormt tacksam för snabba svar!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 08:05
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-15 01:12
Ursprungligen av Joche:

Hej,
Är innerligt tacksam om någon har ett bra och helst snabbt svar på detta.

Jag fick tillbaka en ny telefon från service, en 3GS med mjukvara 3.1. Jag la in jb och upplåsning med blackra1n. Allt verkade fungera bra, jag har visserligen tappat fler samtal än förut, men det har ändå varit ok. Tills igår då iPhone helt enkelt slutade använda wifi. Jag har provat att starta om flera gånger men inget hjälper. Jag harju förstått att det fins en och annan som haft problem med detta och jag borde naturligtvis fortsatt använda Devteams upplåsningar som ju alltid visat sig vara pålitliga. Men... Hur gör jag nu?

1) Går det att JBa om telefonen med devteams grejjer utan att den uppgraderas till 3.1.3?
2) Går det att JBa om telefonen och få 3.1.3 men få upplåsning? Vilken guide bör jag i så fall följa, jag har försökt läsa både hos Devteam och på iClarified men jag hittar inte något som ger ett bra svar på hur jag ska göra. Observera att jag alltså behöver både jailbreak OCH upplåsning!

Förstahandsvalet vore naturligtvis en jb:ad och upplåst 3.1.3, men går det?

Är enormt tacksam för snabba svar!!

Tappat Wifi fixar du i alla fall under:
Inställningar/Allmänt/Återställ (längst ner i menyn).
Välj "Återställ nätverksinställn.".
Har bara kört det på min 3gs 3.1.2 som tappat wifi helt några gånger.
Tror man måste starta om efteråt med blackra1n om man nu kör utan hjälm.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-06-02 10:01

Skillnad upplåsning jailbreak+ uppdatera

Hej!
Jag är en tant och därmed novis som behöver hjälp med en för er antagligen mycket enkel fråga:

Köpte en iPhone 3G (3.0.1) med kontantkort på Telia när 3GS kom.
Ville dock inte vara bunden till Telia utan låste upp telefonen, killen som gjorde det sa att jag aldrig fick uppdatera den.

Jag är inte så intresserad av jailbreaken utan ville bara låsa upp, nu har bindningstiden gått ut och jag undrar vad som händer om jag uppdaterar i iTunes, att jailbreaken försvinner är helt ok, men jag vill inte riskera att bli operatörslåst.

försvinner upplåsningen om jag uppdaterar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-02 11:12
Ursprungligen av munvig:

Hej!
Jag är en tant och därmed novis som behöver hjälp med en för er antagligen mycket enkel fråga:

Köpte en iPhone 3G (3.0.1) med kontantkort på Telia när 3GS kom.
Ville dock inte vara bunden till Telia utan låste upp telefonen, killen som gjorde det sa att jag aldrig fick uppdatera den.

Jag är inte så intresserad av jailbreaken utan ville bara låsa upp, nu har bindningstiden gått ut och jag undrar vad som händer om jag uppdaterar i iTunes, att jailbreaken försvinner är helt ok, men jag vill inte riskera att bli operatörslåst.

försvinner upplåsningen om jag uppdaterar?

Hej, här är alla "novisen vid spisen" till den början

Vad du ska göra är att promenera in i en Teliabutik, ange ditt IMEI-nummer som du hittar här och betala 300:- (eller om det är 350:-) för en upplåsning nu när bindningstiden gått ut.

2-10 dagar efter det skall du återställa telefonen i iTunes till senaste versionen som idagsläget är 3.1.3 och voila - den är permanent upplåst. Om du återställer/uppdaterar den innan du varit hos Telia och betalat för en upplåsning så kommer den att låsa sig fram tills dess att deras upplåsning "kablats ut" till dig via Apple/iTunes.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-06-04 09:19

Skillnad upplåsning jailbreak+ uppdatera

Ursprungligen av FreddeB:

Hej, här är alla "novisen vid spisen" till den början

Vad du ska göra är att promenera in i en Teliabutik, ange ditt IMEI-nummer som du hittar här och betala 300:- (eller om det är 350:-) för en upplåsning nu när bindningstiden gått ut.

2-10 dagar efter det skall du återställa telefonen i iTunes till senaste versionen som idagsläget är 3.1.3 och voila - den är permanent upplåst. Om du återställer/uppdaterar den innan du varit hos Telia och betalat för en upplåsning så kommer den att låsa sig fram tills dess att deras upplåsning "kablats ut" till dig via Apple/iTunes.

Många varma tack!
Jag förstår dessutom att jag har brutit mot någon regel här på forumet och passar på att be tusen gånger om femhundra ursäkter för det.

Klargörande ang jailbreak av 3GS m 3.1.3?

Hej, jag vill bara ha det här riktigt klart och tydligt så att jag fattar. Jag fick en ny 3GS som jag genast försökte jailbreaka. Följde en iClarified guide, den här:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

Jag googlade och följde den nyaste artikeln, uppdaterad idag, så jag tänkte den skulle vara korrekt. Har alltid litat på iClarified tidigare.

MEN här hävdar dom att det går bra att köra PwnageTool m 3.1.3 på en 3GS. Det är sant men BARA om den inte redan är kör ojailbreakad 3.1.3. Då går det inte... Men det stod inte. (VARNING för denna guide alltså... många kommentarer rapporterar andra fel också.)

Vad jag förstår, om jag förstått och läst rätt på Dev Teams blogg, ModMyI, Hackintosh.com och flera andra källor och forum, är att det i nuläget inte går att jailbreaka en telefon som kör 3.1.3 (om den inte kört 3.1.2 eller tidigare firmware och kört cydia som sparat SHSH info). Inte med PwnageTool, inte med redsn0w, inte med blackrain...

Så. Det finns alltså inget sätt för den som kör 3.1.3 på en 3GS att jailbreaka. Är detta korrekt? Försök att svara enkelt och tydligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 01:15

Enkelt & Tydligt; NEJ

(såvtillvida du inte tidigare körde jailbreakat och såg till att spara ECID SHSH via Cydia...)

Unlock på 3.1.3, När?

Hej. någon som vet när det går att "fixa" jailbreaka + unlock på 3G ver 3.1.3 för jag råka olyckligtvis uppdatera min iphone till 3.1.3 för att youtube,gps,wifi inte fungerade och nu är telefonen alltså låst jag har köpt den i singapore och har ingen aning vilket abonemang som "skall" sitta i telefonen... jag är faktist just nu bara intresserad att får den att funka igen.. någon som vet om man kan beställa filer eller så i från apple??

Hoppas någon förstår mitt lilla problem då jag inte ens har mobil idag...

MVH jocke

Oh.. tack så mycket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 11:52

jailbreaka kan du readan göra idag. låsa upp luren kan du göra den 14 mars 2010

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 11:53

Btw sökt? det finns en del trådar om just jailbreaking samt 3.1.3

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-17 11:53

Ska tydligen vara knäckt men ryktena säger att man kommer avakta tills 4.0 versionen för att inte avslöja nått.

Har ingen länk tillhands på detta men värt att kolla upp

tjena..alla
jodå jag har sökt lite i ämnet... och försökt.. men det verka vara så att jag har en för ny bootload.. och Redsn0w vill inte alls..

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-17 17:30

Slog ihop 4 trådar som alla handlade om upplåsning och jailbreak på 3.1.3.
Håll allt sådant om 3.1.3 i denna tråden i fortsättningen.
/Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 19:01

Här kommer en av mina specifika poster i ett annat forum som jag tror besvarar alla eventuella frågor som dyker upp runt jailbreak & upplåsning av firmware 3.1.3 och baseband 05.12.07, dvs för dig som 'råkat' uppdatera fullt ut via iTunes:

Har du uppdaterat till fw 3.1.3 av misstag? Se hit! - Sidan 7 - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

Om jag har förstått det rätt så finns det alltså inget sätt att jailbreaka och låsa upp 3.1.3 med senaste baseband.

Vad är då detta?
iPhone 3GS - Home

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-23 07:34
Ursprungligen av karl_einar:

Om jag har förstått det rätt så finns det alltså inget sätt att jailbreaka och låsa upp 3.1.3 med senaste baseband.

Vad är då detta?
iPhone 3GS - Home

Prova! Men jag tror det är att kasta pengarna i sjön....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 10:30
Ursprungligen av karl_einar:

Om jag har förstått det rätt så finns det alltså inget sätt att jailbreaka och låsa upp 3.1.3 med senaste baseband.

Vad är då detta?
iPhone 3GS - Home

Vad det där är? Tro mig - En SCAM
Dev-Team Blog - Scam season

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 18:06
Ursprungligen av karl_einar:

Om jag har förstått det rätt så finns det alltså inget sätt att jailbreaka och låsa upp 3.1.3 med senaste baseband.

Vad är då detta?
iPhone 3GS - Home

Jailbreaka och låsa upp är två olika saker.

Jailbreak finns, läs på Dev-Team Blog - Pre-game show

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 21:46
Ursprungligen av karl_einar:

Om jag har förstått det rätt så finns det alltså inget sätt att jailbreaka och låsa upp 3.1.3 med senaste baseband.

Vad är då detta?
iPhone 3GS - Home

Som sagt är det en scam men för att svara på ditt första påstående om att jb:a 3.1.3:
http://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.html

  • Oregistrerad
  • 2010-02-26 23:37

Om ni undrar om ni kan jailbreaka er iPhone har ni ju alltid F0rcast:

Kan jag Jailbreaka min iphone? (Pc Program) |

Fungerar väldigt bra måste jag säga

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 01:34

om man vill så går det:
Linux on the iPhone

Tjena! Jag har en 3.1.3 från och med köp. Har jb't många iphones förr men lyckas alltid göra sönder dem. Så har inte jb't någon 3.1.3.
Ni hänvisade ovan till dev-team bloggen där jag, om jag inte är dum, förstår att det går att jb'a men inte unlock. BRA för mig då jag bara vill jb'a.

Kan jag utgå från att denna informationen stämmer? Vill inte vara utan telefon bara för att jag är sugen på jb....
Alltså: redsn0w 0.9.3 för att jb'a min 3.1.3 3G ? OBS har inte 3GS OBS

"You don’t need to be pre-jailbroken on anything but the iPod touch 2G early bootrom. And really for that device, it’s faster and easier to use redsn0w 0.9.4 as mentioned in our last post. For that matter, if you have an ipt1g, iphone2g, or iphone3g(and don’t need an unlock), you should use redsn0w too (but version 0.9.3). It’s faster and you won’t have to go through a full restore process (just do an update then run redsn0w, pointing it at 3.1.2 FW instead of 3.1.3)."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 16:17
Ursprungligen av wilhelmsson:

Tjena! Jag har en 3.1.3 från och med köp. Har jb't många iphones förr men lyckas alltid göra sönder dem. Så har inte jb't någon 3.1.3.
Ni hänvisade ovan till dev-team bloggen där jag, om jag inte är dum, förstår att det går att jb'a men inte unlock. BRA för mig då jag bara vill jb'a.

Kan jag utgå från att denna informationen stämmer? Vill inte vara utan telefon bara för att jag är sugen på jb....
Alltså: redsn0w 0.9.3 för att jb'a min 3.1.3 3G ? OBS har inte 3GS OBS

"You don’t need to be pre-jailbroken on anything but the iPod touch 2G early bootrom. And really for that device, it’s faster and easier to use redsn0w 0.9.4 as mentioned in our last post. For that matter, if you have an ipt1g, iphone2g, or iphone3g(and don’t need an unlock), you should use redsn0w too (but version 0.9.3). It’s faster and you won’t have to go through a full restore process (just do an update then run redsn0w, pointing it at 3.1.2 FW instead of 3.1.3)."

Om det är en 3G du har så gör du rätt i att köra Redsn0w 0.92. Guiden hittar här

Vill du köra in och jailbreaka på 3.1.3 byter du helt sonika ut 3.1.2 ISPW-filen mot 3.1.3

Ursprungligen av FreddeB:

Om det är en 3G du har så gör du rätt i att köra Redsn0w 0.92. Guiden hittar här

Vill du köra in och jailbreaka på 3.1.3 byter du helt sonika ut 3.1.2 ISPW-filen mot 3.1.3

Tja! Jadå det är en 3.1.3 3G. bugar o bockar!

Ursprungligen av FreddeB:

Om det är en 3G du har så gör du rätt i att köra Redsn0w 0.92. Guiden hittar här

Vill du köra in och jailbreaka på 3.1.3 byter du helt sonika ut 3.1.2 ISPW-filen mot 3.1.3

Fungerade inte med 3.1.3 ispw så testa med 3.1.2 och det fungerade

Bevaka tråden