Konstigt att jag är den enda som råkar ut för krascher hela tiden. Oftast händer det att Safari hänger sig när man råkar öppna för många sidor samtidigt men det händer även att enstaka sidor med flash drar ner programmet. Jag har också erfarenheter av att Safari är segt den första halvminuten när man precis har startat det (även om jag tog bort top sites som startsida) och om man skriver in en adress direkt så tar det lång tid att ladda. Visserligen har jag en gammal Macbook men med 2 GB RAM skiljer den sig inte mycket från de nya böckerna. Safari 4 var extremt buggigt i beta-fasen och trots de tuffa nya funktionerna fick ajg gå tillbaka till 3:an ett tag. Det blev bättre när den skarpa versionen kom och vid uppgradering till Snow Leopard men Safari är i mitt tycke alldeles för buggig för att kunna användas dagligen.
Efter 2 krascher på en kvart gav jag i morse upp hoppet om Safari och valde Chrome istället. Jag har tidigare funderat på att byta till Firefox (på grund av Safaris instabilitet) men alla Mozillas program tar längre tid än photoshop att ladda i Mac OS X.
Det ska väl tilläggas att jag älskar Safaris funktion för att söka i och bläddra igenom sin historik, mm. men om de inte fixar resten så får jag hitta något annat.