Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela upp storformats pdf till flera A4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 18:56

Någon som vet hur man delar upp tex en A2 pdf till fyra A4 utskrifter? Går det i Acrobat Pro eller något annat program? Jag vill alltså dela upp en stor utskrift till flera A4 utskrifter för att pussla ihop den stora utskriften.

Senast redigerat 2010-03-13 13:14

Ja det kan du göra i Acrobat Pro

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-13 16:45
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Ja det kan du göra i Acrobat Pro

Du får gärna beskriva hur jag går tillväga. Jag har försökt att lista ut det själv utan framgång.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 09:42

Jag kom på att man kan göra det enkelt i InDesign. Länka in A2 pdf:en i ett A4 dokument med fyra sidor och dela upp den där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 12:58
Ursprungligen av Pajje:

Jag vill alltså dela upp en stor utskrift till flera A4 utskrifter för att pussla ihop den stora utskriften.

Pajje,

Kolla in Tiler

Print a single PDF page using multiple sheets of paper to create large banners and posters. Independently scale and center each page in a PDF document as you add or remove rows and columns. Visually preview results in the workspace before printing.

Lycka till,

- Torkel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 15:42
Ursprungligen av Torkel:

Pajje,

Kolla in Tiler

Print a single PDF page using multiple sheets of paper to create large banners and posters. Independently scale and center each page in a PDF document as you add or remove rows and columns. Visually preview results in the workspace before printing.

Lycka till,

- Torkel

Underbart! Tusen tack Torkel. Tänk att det skulle vara så svårt att hitta detta exellenta program via google. Kanske är min engelska det är fel på.

Acrobat Pro gör som sagt det där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 16:44
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Acrobat Pro gör som sagt det där.

Tack Richard! Helt plötsligt två alternativ Jag letade bland verktyg i acrobat pro. Tänkte inte på att det kunde ligga i utskriftsdialogen. Ganska logiskt.

1
Bevaka tråden