Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-03-10 18:44

Hej! Jag vet inte om jag är allmänt dum eller om detta är väldigt krånligt med många olika svar beroende på vad man sitter på för enhet och hur ny den är. Så jag får väll fråga något som säkert har besvarats på men för att veta hur det blir exakt i mitt läge:

Jag har en Iphone 3GS som är splitter ny (bootroom 48), fick den i måndags(8 mars) från Halebop.
På grund av ett misslyckat försök att jailbreaka den när den hade version 3.1.2 så är den nu i original version 3.1.3. Mobilen har alltså aldrig blivit jealbreakad förut, den är splitterny och innehåller version 3.1.3.. Jag är endast intresserad av Jailbreak, inte unlock..
Så min fråga är kort och gott:

Kan jag jailbreaka denna enhet??? Med hjälp av PwnageTool här: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

eller är den bara till för jailbreakade 3.1.2 versioner som vill uppgradera/äldre 3gs/3g/2g osv......

Mycket tacksam för svar!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-10 21:50
Ursprungligen av jnbrä:

Hej! Jag vet inte om jag är allmänt dum eller om detta är väldigt krånligt med många olika svar beroende på vad man sitter på för enhet och hur ny den är. Så jag får väll fråga något som säkert har besvarats på men för att veta hur det blir exakt i mitt läge:

Jag har en Iphone 3GS som är splitter ny (bootroom 48), fick den i måndags(8 mars) från Halebop.
På grund av ett misslyckat försök att jailbreaka den när den hade version 3.1.2 så är den nu i original version 3.1.3. Mobilen har alltså aldrig blivit jealbreakad förut, den är splitterny och innehåller version 3.1.3.. Jag är endast intresserad av Jailbreak, inte unlock..
Så min fråga är kort och gott:

Kan jag jailbreaka denna enhet??? Med hjälp av PwnageTool här: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

eller är den bara till för jailbreakade 3.1.2 versioner som vill uppgradera/äldre 3gs/3g/2g osv......

Mycket tacksam för svar!!!!

Tjena, nej du är inte dum. Det börjar bli ganska knepigt att hänga med...=) Nej, en helt ny 3GS kan du inte jailabreaka/kåsa upp.

Alla verktyg bygger på att du har en 3GS som varit jailbreakad på 3.1.2 och att du sparat din ECID SHSH via Cydia. Du får helt enkelt avvakta utvecklingen och se vad som väntar runt hörnet.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-03-10 22:28

Okej FreddeB tack för svar!!! Då vart det som jag anade ! :S
Men om jag ställer exakt samma fråga fast om jag hade haft original version 3.1.2 och aldrig jailbreakat tidigare med ny iphone 3gs, går det?

MVH John

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 23:30
Ursprungligen av jnbrä:

Okej FreddeB tack för svar!!! Då vart det som jag anade ! :S
Men om jag ställer exakt samma fråga fast om jag hade haft original version 3.1.2 och aldrig jailbreakat tidigare med ny iphone 3gs, går det?

MVH John

Läs, Dev-Team Blog - Pre-game show

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-11 08:41
Ursprungligen av jnbrä:

Okej FreddeB tack för svar!!! Då vart det som jag anade ! :S
Men om jag ställer exakt samma fråga fast om jag hade haft original version 3.1.2 och aldrig jailbreakat tidigare med ny iphone 3gs, går det?

MVH John

Yes det hade inte varit något problem. Dock, om telefonen skulle kräva en återställning efter att du jailbrekat skulle du tvingas in i 3.1.3 och baseband 05.12.01 (dvs inget JB och ingen upplåsning. Förutsatt att du inte sparat ECID SHSH via Cydia innan den 4/2)

Ok nu så är telefonen upplåst igen men jag var tvungen att uppdatera igen till 3.1.3!

Så nu undrar jag följande om jag nedgraderar firmwire till 3.1.2 och jailbreakar, kommer min upplåsning att finnas kvar? Alltså den "riktiga" från Apple via Telia, eller blir det jobbigt och jag måste göra om samma procedur och betala 300 till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 00:05

Du betalar bara 1 gång. Upplåsningen du betalar Telia för sitter kvar vd du än gör med telefonen

Fett! @FreddeB du är en klippa!

Toodles

Nej!! Det funkar inte, jag vill ju ha Cydia och alla bra program! fan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 01:21

Har du uppdaterat till 3.1.3 så sitter du med ett baseband som inte går att låsa upp, däremot kan du ju jailbreaka en 3G på 3.1.3 med Redsn0w

Ok, vilken firmware ska jag använda? får det inte att funka med denna -> 3.1.3 (3G): iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Redsnow säger bara: Unable to recognize specified IPSW

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-12 07:01
Ursprungligen av storken:

Ok, vilken firmware ska jag använda? får det inte att funka med denna -> 3.1.3 (3G): iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Redsnow säger bara: Unable to recognize specified IPSW

Vilken guide använder du?

Kolla på iclarified.com

Kan du inte länka till rätt tutorial! Hittar inte nån som är redsnow 3.1.3 och för Windows!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 10:17

Storken, har du uppdaterat din 3G till 3.1.3 så får du ju snällt vänta på att Telia låser upp den. Vill du jailbreaka använder du

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=7443

Fredde!

Telia har låst upp den, men när jag efter det återställer firmware och ska jailbreaka så funkar det ej! Den tappar nätverket och det står no service, själva jailbreaket funkar men telefonen funkar inte förens jag uppdaterar den igen till 3.1.3! Finns det jailbreak till 3.1.3? Upplåsning behöver jag ju inte som bekant!

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2010-03-14 10:20

Försvunna Apps

Hej, efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag lyckats få igång min 3gs igen efter att det "tappade nätet" och vägrade sig låta jb med blackra1n. Jag följde Freebo:s guide Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige och fick som sagt var igång den.
Men nu till min fråga: Alla appar jag köpt via Appstore är borta, finns inte ens på min backup på iTunes, vad har hänt, går det att åtgärda ??

@Fredde! Jag har ju fått det medelandet men var tvungen att uppdatera igen till 3.1.3 för att få det! Sen när jag ska jailbreaka igen så ska jag väl först nergradera till 3.1.2 och sen jailbreaka(eller redsnow använder väl den firmware ialla fall?). Det funkar men då får jag inget nät och måste uppdatera igen och då står det åter igen att den är unlocked. Så jag måste jailbreaka utan att gå ner till 3.1.2 igen, den länken du skicka så ska man gå ner till 3.1.2 så min fråga var om jag kan jailbreaka på 3.1.3? Om ja, vilken är korrekt firmware att köra redsnow med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 16:49
Ursprungligen av storken:

@Fredde! Jag har ju fått det medelandet men var tvungen att uppdatera igen till 3.1.3 för att få det! Sen när jag ska jailbreaka igen så ska jag väl först nergradera till 3.1.2 och sen jailbreaka(eller redsnow använder väl den firmware ialla fall?). Det funkar men då får jag inget nät och måste uppdatera igen och då står det åter igen att den är unlocked. Så jag måste jailbreaka utan att gå ner till 3.1.2 igen, den länken du skicka så ska man gå ner till 3.1.2 så min fråga var om jag kan jailbreaka på 3.1.3? Om ja, vilken är korrekt firmware att köra redsnow med!

Kör Redsn0w guiden jag länkade till men mata telefonen med fw 3.1.3

Ursprungligen av FreddeB:

Kör Redsn0w guiden jag länkade till men mata telefonen med fw 3.1.3

Exakt men det är ju då som Redsn0w inte vill ladda firmware som jag ger den! Ska jag ge den: iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore eller nåt annat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 08:14
Ursprungligen av storken:

Exakt men det är ju då som Redsn0w inte vill ladda firmware som jag ger den! Ska jag ge den: iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore eller nåt annat?

Förlåt om jag var otydlig, att posta från en iPhone gör att inlägg ibland blir onödigt kortfattade

För att jailbreaka en 3G på fw 3.1.3 med Redsn0w 0.94 skall du
1. Ladda ned fw 3.1.3 och 3.1.2 med Firefox. (IE och Safari tenderar att packa upp filen...)
2. Ladda ned Redsn0w 0.94
2. Uppdatera telefonen till 3.1.3 via iTunes
3. Starta Redsn0w och peka på fw 3.1.2
4. När du omeds välja Cydia, Verbose Boot, Custom boot logo m.m. markerar du bara Cydia och Already pnwed
5. I övrigt är det bara att följa instruktionerna i Redsn0w till punk och pricka

Tyvärr så verkar det inte funka! Skärmen bara fryser, blir svart och laddar aldrig om efter att jailbreaket börjat!

Ursprungligen av FreddeB:

Förlåt om jag var otydlig, att posta från en iPhone gör att inlägg ibland blir onödigt kortfattade

För att jailbreaka en 3G på fw 3.1.3 med Redsn0w 0.94 skall du
1. Ladda ned fw 3.1.3 och 3.1.2 med Firefox. (IE och Safari tenderar att packa upp filen...)
2. Ladda ned Redsn0w 0.94
2. Uppdatera telefonen till 3.1.3 via iTunes
3. Starta Redsn0w och peka på fw 3.1.2
4. När du omeds välja Cydia, Verbose Boot, Custom boot logo m.m. markerar du bara Cydia och Already pnwed
5. I övrigt är det bara att följa instruktionerna i Redsn0w till punk och pricka

Om man inte kör WIN så finns OSX versionen här:

Redsn0w

Ursprungligen av xsandor:

Hej, efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag lyckats få igång min 3gs igen efter att det "tappade nätet" och vägrade sig låta jb med blackra1n. Jag följde Freebo:s guide Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige och fick som sagt var igång den.
Men nu till min fråga: Alla appar jag köpt via Appstore är borta, finns inte ens på min backup på iTunes, vad har hänt, går det att åtgärda ??

Om du har köpt dem i Appstore så ligger dom ju på datorn/i iTunes. Under Program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 16:47
Ursprungligen av xsandor:

Hej, efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag lyckats få igång min 3gs igen efter att det "tappade nätet" och vägrade sig låta jb med blackra1n. Jag följde Freebo:s guide Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige och fick som sagt var igång den.
Men nu till min fråga: Alla appar jag köpt via Appstore är borta, finns inte ens på min backup på iTunes, vad har hänt, går det att åtgärda ??

Grymt bra guide det där I Win7 ligger apparna under c:\users\NAMN\Music\iTunes\iTunes Media\Mobile Applications eller %appdats%\Apple Computer

eller... Sök av hårddiskarna efter *.ipa

/Freebo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 03:38

Det kan ta allt upp till 10 dagar innan upplåsningen går igenom. Har iTunes givit dig ett meddelande, typ "Congratulation, your iPhone is now unlocked"?

Om ja så återställ till 3.1.3 och jailbreaka med Redsn0w. Annars återstår inget annat än att vänta, det baseband du har går ju inte att fulupplåsa, jailbreaka 3.1.3 är inga problem på en 3G

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2010-03-14 13:44

Nope, dom finns inte där, det är det som är det konstiga.......

Ursprungligen av xsandor:

Nope, dom finns inte där, det är det som är det konstiga.......

Har du köpt dem via iPhonen eller datorn?

Hur som helst så är det bara att ladda ner dem med samma konto igen när du en gång köpt dem, man behöver inte betala igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-16 12:46

Testa att avmarkera Already pnwed

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 17:31

Hej.
Går det att unlock/jailbreak 3.1.3 på en 2G med windows?
Har sökt runt men hittar inget .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-18 18:29
Ursprungligen av Auto:

Hej.
Går det att unlock/jailbreak 3.1.3 på en 2G med windows?
Har sökt runt men hittar inget .

Jailbreaka med Redsn0w, lås upp med Bootneuter
Jailbreak and Unlock iPhone 2G OS 3.1.3 with Redsn0w | jailbreak

Senast redigerat 2010-03-18 19:53
Bevaka tråden