Bra listor, Goflorp (och cubeuser_vol2)!
Eccellente!
Tack
Då återstår bara att utröna vad mina Finder-omstarter beror på. Det är nåt skummt.
Tänkte det kunde bero på någon oinbjuden process kanske, eftersom jag har en lätt paranoid tendens, vilket min användning av Little Snitch vittnar om. Little Snitch filtrerar ju dock bara utgående trafik och jag sitter bakom en hårdvarubrandvägg. Stängde av min internetuppkoppling och då försvann problemen... Märkligt... Det är ju uppenbart att jag inte riktigt vet vad jag håller på med!
Hårdvarurelaterat?
Har en WD-disk uppdelat i två partitioner, varav den ena är startdisk (med systemet på). Jag startade från en annan, extern disk och kunde då inte avmontera min interna startdisk (det här börjar bli off-topic nu...). Efter ett antal omstarter från olika skivor gick det helt plötsligt att avmontera skivan. Byggde om katalogen på min interna startskiva med DiskWarrior, startade sedan om igen från densamma, men utan att symtomen försvunnit.
S.M.A.R.T. rapporterar inga fel. Ska försöka göra en lågnivåavläsning av alla skivblock på något sätt (Data Rescue II (?)).