- Roberth
- Medlem ●
Är långt ifrån en expert men här tror jag dem ser helhetslösningen med tethering mot iPhonen. Så man surfar via den istället för att ha ett extra abbonemang för datorn.
Jo men jag antar att batteriet på iPhonen laddas ur fortare då?
Det vore skönt att inte behöva gå via iPhonen. Jag skulle gärna se möjligheten att det fanns en SIM-kortplats i MBP så slipper man ha en sticka/dongel med sig. Jag tror det kommer, fast förmodligen inte med nästa uppdatering.
Är långt ifrån en expert men här tror jag dem ser helhetslösningen med tethering mot iPhonen. Så man surfar via den istället för att ha ett extra abbonemang för datorn.
Jag har en iPhone men inte fri datatrafik för det. Sen vill jag bara kunna slå på datorn och vara uppkopplad automatiskt som jag är nu med min PC, inte krångla med en iPhone.
Det är kanske inga problem att slänga in en simkortsläsare, men hur löser man det med antenn? Använder man sig av Wifiantennen, eller måste den ha en egen? Gissar att bara en läsare i sig inte genererar direkt bra mottagning.
Jag kan ha fel men jag är rätt säker på att antennen brukar byggas in i "ramen" runt skärmen.
Jag kan ha fel men jag är rätt säker på att antennen brukar byggas in i "ramen" runt skärmen.
Är inte det Wifiantennen bara? Därav min fråga om man använde samma antenn till både och.
(Det är sent och jag är ganska trött, så kan röra ihop saker. Dags att sova, uppdateringstisdagen närmar sig )
Jag skulle vilja att man kunde välja mellan att antingen ha ett 3G-modem eller SD-kortläsaren, vilken för mig som använder CF och XD bara är onödig.
Ja nu måste den komma. För nu sitter jag här och har precis fått massa lön och så har jag den där trevliga känslan "jamen fan jag har ju pengar" som man alltid har innan det visar sig att det är massa tjafs som t.ex. hyra som pengarna ska användas till. Så nu hade det varit hög tid att köpa någon trevlig pryl - om det bara vore så väl att det fanns något att köpa.
Men om man ska vara realistisk ... Njaaa det har väl inte varit så mycket kulmination av rykten nu?
jag har känslan att den inte kommer förens tidigast juni/juli.. troligen senare
skicka mig ett pm ifall det visar sig att jag har fel
ses om några månader. nu är jag trött på att ge 99mac reklampengar flera ggr om dagen
nu stämplar jag tamejfan ut!
Känns inte kopplingen till OS-uppdateringen lite långsökt? 10.6.2 har ju inte varit så dåligt att det borde va läge att hålla inne på en modelluppdatering av den orsaken... Eller är det stöd för ny grafikkretsteknologi som tros vara insmuget i senaste?
Känns inte kopplingen till OS-uppdateringen lite långsökt? 10.6.2 har ju inte varit så dåligt att det borde va läge att hålla inne på en modelluppdatering av den orsaken... Eller är det stöd för ny grafikkretsteknologi som tros vara insmuget i senaste?
Spontant (och för att man är sugen på att något nytt släpps) så kan det kännas relevant med grafikortsfunktioner som är insmugna. Jag tror det var längesedan så mycket vikt lades ner på just grafikdelen i en uppdatering som denna, rätta mig gärna om jag har fel
sätter 215 miljoner på att det inte kommer nya macbook pros imorgon.
Min bålda gissning är sjätte april, avsaknaden av rykten gör imorron rätt otroligt, även om alla ryktessiter konentrerar sig på iPaden just nu.
Fast det klart, macoteket har seriöst tunt lager just nu.
men det är ju ett val de själva gjort.
Litet detektivuppdrag (som nog inte är genomförbart):
Är det någon som köpt en MBP hyfsat nyligen, som kan - mha tex A.S.N.I. Decode your Mac's serial number. - lista ut tänkbart serienummer för MBP producerade vecka 13 (dvs svensk v12) och sedan kolla det mot https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do ? Finns det inga med den modellbeteckningen producerade v13 tyder det på att en ny modell är satt i produktion...
Gjorde en snabbkoll av serienummer (härledda från flickvännens MBP):
W801300564C = MacBook Pro 2,8GHz nummer 5 producerad vecka 13, 2010
FINNS
w801310564c = Som ovan, fast nummer 1161 producerad under vecka 13
FINNS INTE
Fram till och med nummer 104 godkänner apple serienumret, men inte för 105. Veckans produktion landade alltså på 1160. För v14 (= apples beteckning på denna vecka) finns inte ett enda serienummer för modellen.
Enligt denna metod visar sig följande:
Under vecka 12 producerades 1835 st (i serienumret betecknat 1KK).
vecka 11, 2300 st (1ZN)
vecka 10, 2094 st (1TL)
Man skulle kunna tolka förra veckans nästan halverade produktion - i kombination med att inga nya tycks ha producerats denna veckan - som att produktionen av denna modell slutade under den gångna veckan (för inte saktar väl fabrikerna in?). Detta skulle i så fall tyda på att en ny modell är satt i produktion och kanske kommer lanseras redan imorgon.
Med lite god vilja kan det alltid ge någon lite hopp