Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka apps kommer att bli perfekta på iPad?

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-23 17:04
Ursprungligen av Capeman:

Sant, jag använder AirMouse Pro till att styra min Mac mini som jag har som HTPC med. Vet dock inte där vad det skulle vara för fördel att använda en iPad istället. iPhone är perfekt storlek som touchpad. Däremot om man tänkt använda den till något slags grafiskt arbete så är ju iPadens stora yta en fördel, dock tror jag inte det skulle bli precist nog.

kommer bli enklare att skriva på ett större tangentbord kanske?
jag tycker inte det går så snabbt att skriva med iphonen..sen är det inget vidare att ha tangentbord och trackpad samtidigt på den lilla skärmen tycker jag.

Ursprungligen av _mattis:

kommer bli enklare att skriva på ett större tangentbord kanske?
jag tycker inte det går så snabbt att skriva med iphonen..sen är det inget vidare att ha tangentbord och trackpad samtidigt på den lilla skärmen tycker jag.

Jovisst blir det enklare att skriva på ett större tangentbord, men det var inte det jag menade. Skall man ha de som ett digitalt anteckningsblock vill man väl kunna skriva som man gör på papper? Så man kan ha iPaden i knät om man inte har ett bord framför sig o s v.

Ursprungligen av Capeman:

Jovisst blir det enklare att skriva på ett större tangentbord, men det var inte det jag menade. Skall man ha de som ett digitalt anteckningsblock vill man väl kunna skriva som man gör på papper? Så man kan ha iPaden i knät om man inte har ett bord framför sig o s v.

Ja man vill kunna skriva med penna - men Apple ska inte släppa en sådan, det får någon annan göra.

Ursprungligen av draags:

Ja man vill kunna skriva med penna - men Apple ska inte släppa en sådan, det får någon annan göra.

Jag håller med. Finns det inte redan något liknande för iPhone?

Ursprungligen av Capeman:

Jag håller med. Finns det inte redan något liknande för iPhone?

Har för mig att jag sett något sådant till iPhone samt någon bild där Japaner använde penna på sina iPhones.

Hittade denna:

http://tenonedesign.com/stylus.php

Lite väl tjock.

Ursprungligen av draags:

Har för mig att jag sett något sådant till iPhone samt någon bild där Japaner använde penna på sina iPhones.

Exakt... Om inte annat får man väl göra som koreanerna och köra på med en fryst wienerkorv.

Skulle vilja se en ihopkoppling för Foto.

Jag tar ett foto, JPG-kopian skickas trådlöst till iPad; modellen kan direkt se hur bilden blev och "lite mer till vänster" blir så mkt enklare att fatta.

Att visa bildspel för kunder blir ju ngt helt nytt, de kan hålla i iPaden, svepa med fingret och se SJÄLVA. mycket mer effektivt än att visa dem på en skärm på en bärbar som man måste kånka runt.

Handböcker till prylar kan ju göras 1000ggr bättre, animeringar, färg, sökbara...
Kommer bli stort.

Serier, kan bli jävligt bra... perfekt format. För den som gillar det.

Kartor kommer bli många ggr bättre. Animeringar, visa vägen. Stor yta...
Sån skillnad kunna se hela stadsdelen jmft med att se nästa korsning
Tänk dig Stående mode; Övre tredjedel med bild från GoogleStreetview, karta under.
Liggande ; enbart stor fet karta med tydliga anvisningar på...

Ursprungligen av Goflorp:

Jag tar ett foto, JPG-kopian skickas trådlöst till iPad; modellen kan direkt se hur bilden blev och "lite mer till vänster" blir så mkt enklare att fatta.

Ännu bättre vore väl realtime live-view...

Citat:

Kartor kommer bli många ggr bättre.

Liggande ; enbart stor fet karta med tydliga anvisningar på...

Ah, karta i skala 1:1 baserat på Google Earth!!

Då kan man vara där fast man är här!

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 08:50
Ursprungligen av LCR:

Ännu bättre vore väl realtime live-view...

Det finns idag till iPhone som stödjer Canon och Nikon.
Koppla in kameran till datorn och på med programmet på iPhonen så har du liveview i den och kan ställa in kameran vad gäller vitbalans och allt möjligt.

Ett område där den här typen av enheter borde kunna tillföra något är för anställda som rör på sig och skulle behöva information men som inte kan släpa runt på en bärbar, t.ex. guider, butikssäljare, poliser.

Tänk t.ex. att kunna gå in i en butik och ställa en fråga och att säljaren inte måste springa iväg och komma tillbaka en kvart senare med en sketen broschyr och den info han lyckats memorera från nätet/produktdatabasen, eller vad det nu är.

Om det kommer bra inspelningsmöjligheter, kamera och en hyfsad handskriftstolk och/eller taltolk så borde den passa för reportrar på fältet etc.

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2010-02-23 20:24

Air video kommer att bli klockrent, strömma video och serier från datorn till iPaden när man ligger i sängen och ska slö titta

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-24 00:38

SVT Play och TV4 Play, Flight Control / Airport Mania, myPantone. FIFA 10 skulle också vara intressant att prova

Alla videotjänster och spel kommer att vara klockrena på den större displayen. Jag kommer heller inte att klaga på en lite mer rymlig Facebook och Twitterläsare.

Jag skulle snarare vilja fråga, vilka program kommer att bli sämre av att förstoras upp till iPadens storlek? Inte många...

Ursprungligen av William WM:

Alla videotjänster och spel kommer att vara klockrena på den större displayen. Jag kommer heller inte att klaga på en lite mer rymlig Facebook och Twitterläsare.

Jag skulle snarare vilja fråga, vilka program kommer att bli sämre av att förstoras upp till iPadens storlek? Inte många...

Det vill säga det fåtal videotjänster och spel som inte baseras på Flash

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-04-01 23:22
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det vill säga det fåtal videotjänster och spel som inte baseras på Flash

Kommer nog snart vara ett minne blott, som tur är: Apple - iPad-ready websites

Flash-spel? Vad ska man med dem till när det finns så sjukt mycket bra spel för iPhone/iPod-plattformen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-01 02:13

Evernote kommer att bli ännu bättre på iPad! Appen och formfaktorn av padden e en perfekt combo!

Plus alla former av blogverktyg, (Wordpress etc) kommer att bli "lite" enklare att använda då man har ca 8tum att leka på!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 10:06

Vilka iPhone-spel baseras på flash????

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-24 12:30

Någon VNC / Remote Desktop app kommer bli grymmt!
(Fjärrkontroll till Plex)

Ett ställe som kommer bli grymt bra att hänga på blir ju självklart 99.se
hoppas på ett skräddarsytt style-sheet....

Kör säkert 50% idag från iPhonen...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-24 14:55

@kainen: Det låter riktigt grymt. Man kör lite previews i iPad och sen väljer man att slänga upp filmen på tv'n i vardagsrummet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 12:46

Elgato har just lanserat:

NetStream DTT

…vilket är en nätverksbaserad TV-mottagare för digital, marksänd television.

Mottagaren tar emot signalen via "vanlig" antenn…för att sedan strömma signalen på det lokala nätverket, såväl över Ethernet som trådlöst!

Eftersom mottagaren dessutom har dubbla TV-mottagare, kan den ta emot och strömma två olika TV-program på samma gång!

Säkerligen kommer det snart en uppgradering av Elgatos nuvarande iPhone-app, som gör att den även kan ta emot denna videoström

Därmed…(för att återgå till trådens ämne) kommer det ju med största sannorlikhet även att fungera på en iPad!!

Eller 2… O:-)

- Torkel

Virtuellt T9-tangentbord. Kidsen skriver snabbare på det än på ett vanligt och jag tror jag skriver lika snabbt på båda. Skulle bli mer plats till annat på skärmen...

Ursprungligen av Pavoni:

Virtuellt T9-tangentbord. Kidsen skriver snabbare på det än på ett vanligt och jag tror jag skriver lika snabbt på båda. Skulle bli mer plats till annat på skärmen...

På en iPad? Möjligen på iPhone men på iPad känns det inte rätt

Den här ser ganska sweet ut för föreläsningar o dyl:

First Look: CourseNotes for iPad

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-04-01 20:22
Ursprungligen av Capeman:

Den här ser ganska sweet ut för föreläsningar o dyl:

First Look: CourseNotes for iPad

Ser riktigt bra ut... önskar nästan jag vore student igen så man fick pröva på det.

Annars ser jag fram emot att använde den som GPS med lämplig iPadhållare till bilen. Och så behöver man en extra så att ungarna har nåt att kolla på film med

Nu finns ipad-program i nyaiTunes

Nu kan man hitta anpassade iPad-program i iTunes 9.1.
Starta iTunes. Markera iTunes Store. Sök på "iPad".
Klicka på "See all >" till höger om "iPad Apps".

Jag har nog skrivit det förr...men iPad kommer att synas i en hel del båtar om ett-två år. Det är ju en klockren plotter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 17:51
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har nog skrivit det förr...men iPad kommer att synas i en hel del båtar om ett-två år. Det är ju en klockren plotter.

Tänk på att det bara är 3G-varianten som har GPS. En inte så liten detalj som jag höll på att missa när jag skulle beställa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 18:51
Ursprungligen av AxelM:

Tänk på att det bara är 3G-varianten som har GPS. En inte så liten detalj som jag höll på att missa när jag skulle beställa.

Du skämtar? WIFIN har inte GPS?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-01 14:01

Qiozk kommer bli härlig på iPad.

Bevaka tråden