Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur handla apps till iPad redan nu? (2010-04-03)

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-04-09 21:33

Hur fungerar de om man vill köpa saker in-app? Tänkte på Marvell-appen t.ex...
Måste man ha ett amerikansk konto då med pengar från ett gift card eller klarar den av den svenska shoppen?

Ursprungligen av izedude:

Hur fungerar de om man vill köpa saker in-app? Tänkte på Marvell-appen t.ex...
Måste man ha ett amerikansk konto då med pengar från ett gift card eller klarar den av den svenska shoppen?

Verkar så, laddade ner appen men kunde inte köpa tidningar i appen.

Bilder dök upp i appen till slut men jobbigt för man kan ändå inte handla.

Ursprungligen av demierre:

Verkar så, laddade ner appen men kunde inte köpa tidningar i appen.

Bilder dök upp i appen till slut men jobbigt för man kan ändå inte handla.

Nu citerar jag mig själv här. Jättekonstigt men helt plötsligt gick det att köpa serietidningar in-app. Jag ändrade ingenting. Köpte ironman

  • Medlem
  • 2010-04-16 10:15

Är det någon som har tips på någon säljare på ebay som man kan köpa iTunes-gift-cards hos?

PM:a gärna.

//Anders

P.S (jag hade bestämt att jag inte skulle köpa iPad, men nu har jag en bekant som ska till USA, så då blir det nog en... ) D.S

Ursprungligen av kosse:

Är det någon som har tips på någon säljare på ebay som man kan köpa iTunes-gift-cards hos?

PM:a gärna.

//Anders

P.S (jag hade bestämt att jag inte skulle köpa iPad, men nu har jag en bekant som ska till USA, så då blir det nog en... ) D.S

Är det enda sättet att få tag på ett gift-card?

Jag har nu lyckats ladda ner lite apps men inte ibook. Den säger ifrån. Riktigt irriterande men men.
Någon som har tips på bra apps man man ladda ner via svenska itunes idag?
Har nu tankat ner marwel och kindle. Marvel verkar inte funka, inga comis dyker up.

Jag får inget aktiveringsmail när jag följer guiden ovan. Har provat ett antal olika adresser nu. Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara Apples mailserver som är seg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-12 20:59
Ursprungligen av mmmikael:

Jag får inget aktiveringsmail när jag följer guiden ovan. Har provat ett antal olika adresser nu. Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara Apples mailserver som är seg?

Mitt aktiveringsmail tog 45 min på sig, enligt headern var det Apples servrar som "avvaktade" sändningen och inte min server som sov... mikrostress kallas det

Det finns giftcards att köpa på mediamarkt.
Är dom annorlunda? Svenska?

Ursprungligen av demierre:

Det finns giftcards att köpa på mediamarkt.
Är dom annorlunda? Svenska?

Gissar på att dom är svenska

Jo gissar också på det...men jag vill ju veta!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-04-20 09:25

Man ska kunna köpa amerikanska gift cards med omedelbar e-postleverans här: Maximus Cards - Your number one source for Instant Xbox Live Points, PSN Card, Wii Points, Warcraft Key and iTunes Prepaid

De lägger förstås på några dollar. Inte testat den tjänsten själv, bara fått via amerikansk vän.

Nån sa att man inte kan synka in apps köpta i svenska App Store. Kan inte svära på det, men jag är rätt säker på att jag synkat över apps från både svenska och amerikanska. På själva iPaden, i "App Store"-appen, verkar man dock bara kunna använda amerikanska konton (eftersom man bara kommer åt amerikanska storen).

Vad jag vet använder iPaden (och iPhonen) den store man var inloggad i på datorn vid senaste syncen. Så om man var inloggad i svenska kan man inte använda App Store på iPaden tills man antingen ändrar i datorn och synkar igen, eller loggar in på amerikanska via Settings > Store på iPaden.

Har förresten ett blogginlägg med lite detaljer om att köpa från amerikanska iTunes Store, men det kanske inte står nåt som inte redan nämnts här: Buying from the US iTunes Store ? The Pug Automatic

Jag har köpt flera giftcards på adressen Eva skrev om, och fått koden omedelbart vaje gång!

  • Medlem
  • 2010-04-21 16:45

Ähum, ursäkta, men vilken sida syftar du på?
Sitter och försöker övertyga mig om att INTE köpa en iPad (det går just nu inge vidare). Har en bekant som ska till USA i maj...

Letade själv efter inlägget men hittade inte det, hur som helst har jag handlat 3 ggr på denna som är iTunes Gift Cards

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 21:33
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-22 00:54

Jag driver sajten ovan i Miami, och om någon har frågor om hur det fungerar eller bara generellt vill ha koll på vem ni handlar av så skicka gärna meddelande internt, eller kontakta mig via sajten.
Vill också passa på och tacka alla som redan handlat.

Hälsar Pär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 08:24

Jo kändes bra när man såg att det var en svensk som drev siten. Som jag sa ovan. Funkade klockrent. Hade koden i min mail några min efter köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-30 08:10

Jag köpte igår från Maximus som malesca tipsade om. Funkade utmärkt, koden kom efter nån minut.

De lade på 8,50 för ett kort på 50 USD. Kändes okej tycker jag, såg att nån annan tjänst här i tråden lade på 14 dollar för samma kort.

Bevaka tråden