Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur fungerar de om man vill köpa saker in-app? Tänkte på Marvell-appen t.ex...
Måste man ha ett amerikansk konto då med pengar från ett gift card eller klarar den av den svenska shoppen?
Hur fungerar de om man vill köpa saker in-app? Tänkte på Marvell-appen t.ex...
Måste man ha ett amerikansk konto då med pengar från ett gift card eller klarar den av den svenska shoppen?
Jag har nu lyckats ladda ner lite apps men inte ibook. Den säger ifrån. Riktigt irriterande men men.
Någon som har tips på bra apps man man ladda ner via svenska itunes idag?
Har nu tankat ner marwel och kindle. Marvel verkar inte funka, inga comis dyker up.
Jag får inget aktiveringsmail när jag följer guiden ovan. Har provat ett antal olika adresser nu. Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara Apples mailserver som är seg?
Jag får inget aktiveringsmail när jag följer guiden ovan. Har provat ett antal olika adresser nu. Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara Apples mailserver som är seg?
Mitt aktiveringsmail tog 45 min på sig, enligt headern var det Apples servrar som "avvaktade" sändningen och inte min server som sov... mikrostress kallas det
De lägger förstås på några dollar. Inte testat den tjänsten själv, bara fått via amerikansk vän.
Nån sa att man inte kan synka in apps köpta i svenska App Store. Kan inte svära på det, men jag är rätt säker på att jag synkat över apps från både svenska och amerikanska. På själva iPaden, i "App Store"-appen, verkar man dock bara kunna använda amerikanska konton (eftersom man bara kommer åt amerikanska storen).
Vad jag vet använder iPaden (och iPhonen) den store man var inloggad i på datorn vid senaste syncen. Så om man var inloggad i svenska kan man inte använda App Store på iPaden tills man antingen ändrar i datorn och synkar igen, eller loggar in på amerikanska via Settings > Store på iPaden.
Ähum, ursäkta, men vilken sida syftar du på?
Sitter och försöker övertyga mig om att INTE köpa en iPad (det går just nu inge vidare). Har en bekant som ska till USA i maj...
Jag driver sajten ovan i Miami, och om någon har frågor om hur det fungerar eller bara generellt vill ha koll på vem ni handlar av så skicka gärna meddelande internt, eller kontakta mig via sajten.
Vill också passa på och tacka alla som redan handlat.