Tjosan på er!
Jag kör en iMac 27" i7 med 8GB ram och iLife 09
Kanske någon har hört talas om detta strul, vore supertacksam för ideér/tips!
Jag har en Samsung HD kamera med ssd-disk. Videon ligger alltså som filer på kameran.
Jag ansluter kameran och startar iMovie. Går in i Kamera-importen och förhandsgranskar videoklippen. Allt är där, allt ser jättebra ut. Väljer att importera allt. Importen börjar.
Efter ungefär 60% av importen av varje klipp slutar iMovie importera och tror att klippet är färdigimporterat, och hoppar vidare till nästa klipp som den importerar 60% av! Av ett 60-sekundersklipp importeras alltså 36 sekunder.
??? ???
Kameran dyker upp på skrivbordet som en hårddisk och där kan man ju öppna filerna direkt från kameran i Quicktime player. Klippen är helt i sin ordning, full längd och perfekt kvalité. Det är bara vid själva importen inne i iMovie som det skiter sig.
Jag försökte gör en liten workaround genom att dra klippen från kamera-disken till Macintosh HD och sedan drag n drop:a dem manuellt i en händelse i iMovie. iMovie importerar då klippet, men det visar sig bli förvrängt vid "rörelse" i klippen (saker och ting i klippet blir "vågiga" vid panorering).
Any ideas?