Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mindmeld:

Fortfarande inte hittat ett användningsområde som skulle passa mig så inget köp på 1gen men kanske 3gen vem vet.

Just nu så täcker iphone occh macbook pro plus en pc alla mina behov.

Det är lätt att skapa ett behov om du börjar använda den, så i så fall rekommenderar jag att du inte lånar hem en för att testa

(Jämför med "behovet" av att ha en 46-tums-tv istället för 32 tum. Har du väl börjat använda en 46-tummare skulle det kännas tråkigt att gå tillbaka till 32 tum, men har du aldrig vant dig vid 46 tum är du säkert rätt nöjd med 32 tum. Den större ytan är en trevlig lyx, men ingen nödvändighet. Så ser jag på iPad i dagsläget.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 20:12

Det enda jobbiga med den blanka skärmen är att fettfläckarna verkligen syns. Reflexer kan vara nog så jobbiga men det är de även på en "vanlig" dator så för mig är det inget som stör

Ursprungligen av FreddeB:

Det enda jobbiga med den blanka skärmen är att fettfläckarna verkligen syns. Reflexer kan vara nog så jobbiga men det är de även på en "vanlig" dator så för mig är det inget som stör

Jag upplever att fingeravtrycken ser gräsliga ut när den är avstängd, men märks inte när skärmen är tänd och därmed inte är speciellt stort problem.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag upplever att fingeravtrycken ser gräsliga ut när den är avstängd, men märks inte när skärmen är tänd och därmed inte är speciellt stort problem.

Jag håller med!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-05-05 08:45
Ursprungligen av FreddeB:

Det enda jobbiga med den blanka skärmen är att fettfläckarna verkligen syns. Reflexer kan vara nog så jobbiga men det är de även på en "vanlig" dator så för mig är det inget som stör

OK, då är man väl körd igen. Ytterligare en kartong till samlingen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 00:22

Kan inte CUBEIS komma till den här tråden nu och bara säga
"Nej"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-05 01:24

Det var exakt som många beskriver.Jag var näst intill anti från början. Vad f-n ska jag med den till? Den är krystad och Apple försöker verkligen skapa ett behov som inte finns, punkt slut. Var sen i USA och kunde ändå inte låta bli att köpa. Nu är jag fan såld. Har den definitivt som första val för surf och mail hemma och kör även Pages och Keynote på den helt OK och läser för barnen. Även perfekt godnattdator för egen del med lite podcasts och 99.se. Åker med i sitt lilla neoprenfodral på kontoret och jag kör mötesanteckningar på den istället för papper. I morgon blir det film i HD på tåget

  • Medlem
  • 2010-05-05 13:34

Hade bestämt mig för NEJ, men så läser man lite här och lite där och kollar på reviews på youtube, läser lite mer ...

och så..

En iPad beställd från en bekant som är i USA. Hoppas hon får tag på en i NY bara. Annars blir det International Orders eller ebay tror jag.

Jag blir som barn på nytt när jag beställer prylar...Tyvärr allt för många dagar dagar kvar till hon reser hem bara...

Ursprungligen av kosse:

Jag blir som barn på nytt när jag beställer prylar...Tyvärr allt för många dagar dagar kvar till hon reser hem bara...

I hear you.. fick väntar ett dygn längre än planerat för att DHL slarvat lite. Höll på att börja gråta

  • Medlem
  • 2010-05-05 21:24

Ähum, jag kommer få vänta 30 dygn. Långresa i USA.
Fast jag ska nog beställa ett case, så får jag leka med det så länge.

Fick min för några dagar sedan. Gillar den skarpt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-05 23:09

Är lite sugen, men väntar nog en eller två generationer. Inbyggd sd-läsare skulle göra den mer attraktiv för mig.

Calle S

Hur e det med apple case hur blir det efter lite användande e det bra kvalité?

Senast redigerat 2010-05-06 08:36
Ursprungligen av Bajenwille:

Hur e det med apple case hur blir det efter lite användande e det bra kvalité?

Finns egna trådar för det...

Har köpt en nu, finns hos tullen sedan i torsdags

Ursprungligen av poseidon84:

Har köpt en nu, finns hos tullen sedan i torsdags

Hur går det då?:tveksam:

Ursprungligen av Bajenwille:

Hur går det då?:tveksam:

Fortfarande hos tullen fick brev från dom nu, dom vill se kvitto för att veta värdet. vet i tusan avd säljaren märkt paketet med, mailat honom men inte fått svar än...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-11 09:42

iPad 3G skulle nog kunna bli något för svärmor tror jag. Enkel att använda och ganska lagom funktionalitet för henne.

Min har kommit fram till Alabama.. Har sett ett foto på den, nu gäller det bara att få hem den;)

Och nu har tullen släppt på paketet

Ursprungligen av poseidon84:

Och nu har tullen släppt på paketet

Fick du betala något ?

Hur gick det med kvitto o.s.v. ?

LCR

Ursprungligen av LCR:

Fick du betala något ?

Hur gick det med kvitto o.s.v. ?

LCR

Nope. Mailade dom bara med lite följdfrågor idag, fick inget svar men nu ikväll så hade dom släppt på paketet. Det var märkt som bärbar dator så blir väl 0% tull och 25% moms på det belopp som säljaren satte som värde. Men det får jag betala senare isf, då Posten lägger ut det åt en för att få ut paketet från tullen.

Har fått den nu, synkar program så inte lekt med den än. Första intrycket är att den är så liten... Men så har jag en iMac 24" här också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-12 13:36
Ursprungligen av poseidon84:

Har fått den nu, synkar program så inte lekt med den än. Första intrycket är att den är så liten... Men så har jag en iMac 24" här också

Spännande . . .

Något som verkligen blir litet efter att man använt iPad en stund är iPhonen. Du ska få se

Ursprungligen av Eva:

Spännande . . .

Något som verkligen blir litet efter att man använt iPad en stund är iPhonen. Du ska få se

Min iPod Touch känns redan för liten (förutom att lyssna på musik med) så den blir nog värre då jag skaffat min iPad (har däremot inte bråttom).

LCR

  • Medlem
  • 2010-05-12 17:09

Se köp och sälj delen innan ni beställer 16gb iPads från international orders...

Ursprungligen av JGG:

Se köp och sälj delen innan ni beställer 16gb iPads från international orders...

Reklam för din egna annons...?

http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/277593-ipad-16gb-helt-5000-a.html

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-02 08:00

Får min snart... Väntar på att gå och hämta den från kiosken..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-03 23:00
Ursprungligen av fedi-93:

Får min snart... Väntar på att gå och hämta den från kiosken..

Fick du den, var den på kiosken?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-04 08:19

Det blev en röst på JA.
En "bulvan" har precis lagt en best på en 3G/64Gb åt mig.

10 arbetsdagar innan den skickas till honom och sedan blir det ytterligare dagar innan den är i svedala, vilken väntan det kommer att bli.

Bevaka tråden