Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-11 14:42
Ursprungligen av sirugo:

Men vad innebär "USA version".

Den är låst till en amerikansk operatör (AT&T).

Sen har personen låst upp den med jailbreak vilket innebär en massa stök för dig när du ska uppgradera firmware/OS i den nästa gång det är aktuellt.

Ursprungligen av Mija:

Den är låst till en amerikansk operatör (AT&T).

Sen har personen låst upp den med jailbreak vilket innebär en massa stök för dig när du ska uppgradera firmware/OS i den nästa gång det är aktuellt.

Om den är lagligt upplåst enligt vad säljaren angett så har du fel.

Jag är dock tveksam till att den är lagligt upplåst (utav Apple då alltså)..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-11 14:55
Ursprungligen av keptang:

Om den är lagligt upplåst enligt vad säljaren angett så har du fel.

Jag är dock tveksam till att den är lagligt upplåst (utav Apple då alltså)..

Det är lagligt att låsa upp med jailbreak. Så fel har jag ju inte.

Ursprungligen av Mija:

Det är lagligt att låsa upp med jailbreak. Så fel har jag ju inte.

Nu är du petig!
Enligt Apples egna lagar då

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-11 15:02

Jag skulle åtminstone aldrig köpa en USA-lur för att spara in en tusenlapp, det är ju vad det minst kostar i tid med allt jobb som jailbreaking för med sig under hela iPhonens livslängd.

Och sen är det ju det där med att det inte är världsgaranti på en iPhone.

OK, kanske lika bra att hålla sig till verkligheten då.
Känner mig vilsen, eftersom det ju var 12 år sedan jag köpte en mobil senast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 22:42

Well dax att riva igång den här tråden då

Ursprungligen av 20hz:

Well dax att riva igång den här tråden då

Jepp, vem är på plats i italien/belgien där det kommer att säljas olåsta?
PM:a gärna mig isåfall eller posta i säljes eller här i tråden, eller var som helst.

Förra året vart det 3Gs från italien, dags för 4an nu.

Jag kommer att vara i Europa så finns det upplåsta att köpa finns det chans att jag gör det.

Jag är tveksam till hur det kommer att funka med micro-sim, jag har telia i dagsläget och kommer ej byta, och så vitt jag förstår det erbjuder telia bara micro-sim för trådlöst bredband, inte för mobilabonnemang.

Är det nån som vet mer om hur detta med micro-sim funkar om man köper en iphone 4 innan den kommer till sverige? (i september)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 07:41
Ursprungligen av denniswall:

Jag kommer att vara i Europa så finns det upplåsta att köpa finns det chans att jag gör det.

Jag är tveksam till hur det kommer att funka med micro-sim, jag har telia i dagsläget och kommer ej byta, och så vitt jag förstår det erbjuder telia bara micro-sim för trådlöst bredband, inte för mobilabonnemang.

Är det nån som vet mer om hur detta med micro-sim funkar om man köper en iphone 4 innan den kommer till sverige? (i september)

Det är väl rätt självklart att Telia kommer erbjuda microsim till iPhone 4...

Ursprungligen av keptang:

Jepp, vem är på plats i italien/belgien där det kommer att säljas olåsta?
PM:a gärna mig isåfall eller posta i säljes eller här i tråden, eller var som helst.

Förra året vart det 3Gs från italien, dags för 4an nu.

Känns väl rätt meningslöst nu när Tre förmodligen släpper den olåst samtidigt?

Ursprungligen av zappee:

Känns väl rätt meningslöst nu när Tre förmodligen släpper den olåst samtidigt?

Absolut, om Tre nu gör det, det har jag inte sett ännu, förra året var det inte så med 3Gs.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 07:49
Ursprungligen av keptang:

Absolut, om Tre nu gör det, det har jag inte sett ännu, förra året var det inte så med 3Gs.

Jo, i stort sett.
Var ju bara någon vecka efter.

Ursprungligen av zappee:

Jo, i stort sett.
Var ju bara någon vecka efter.

Offtopic, men ändå.
En vecka kan vara en livstid.

Sen var det väl ett himla liv här på 99 om folk som fick vänta veckor (månad/er?) för att få sin telefon från t.ex Tre.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:36
Ursprungligen av keptang:

Offtopic, men ändå.
En vecka kan vara en livstid.

Sen var det väl ett himla liv här på 99 om folk som fick vänta veckor (månad/er?) för att få sin telefon från t.ex Tre.

Överdrivet.

Ursprungligen av zappee:

Överdrivet.

Jaså? Kolla upp fakta.

http://www.99.se/koepa-iphone/268134-traden-foer-oss-bestaellt-3gs-pa-naetet-fran-telia-telenor-halebop.html

http://www.99.se/1840211-post975.html = 1,5 månads leveranstid.

Har ingen lust att leta upp exempel åt dig då du inte verkar vilja ta reda på fakta själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 23:17

Var?

Hej alla!

Jag köpte min olåsta 3GS i Italien förra sommaren. I år är ju Italien bortprioriterade från första omgången. Någon som hört vart det går att få tag på olåsta iPhones redan i juni? Vill ju helst inte vänta en månad till..

Ursprungligen av Alexio:

Hej alla!

Jag köpte min olåsta 3GS i Italien förra sommaren. I år är ju Italien bortprioriterade från första omgången. Någon som hört vart det går att få tag på olåsta iPhones redan i juni? Vill ju helst inte vänta en månad till..

Finns inte i de "prioriterade" länderna, så man får snällt vänta tyvärr..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 07:35
Ursprungligen av keptang:

Jaså? Kolla upp fakta.

http://www.99.se/koepa-iphone/268134-traden-foer-oss-bestaellt-3gs-pa-naetet-fran-telia-telenor-halebop.html

http://www.99.se/1840211-post975.html = 1,5 månads leveranstid.

Har ingen lust att leta upp exempel åt dig då du inte verkar vilja ta reda på fakta själv.

Jag menade att "uppståndelsen" var överdriven.

Jahapp. Ska över till London i slutet av Juli. Någon som vet om någon av operatörerna erbjuder någon form av lösning (typ pay as you go) och upplåst lur?

Hej på er,

det går att beställa microsim redan nu från telia. Jag beställde ett i fredags. Får det imorgon eller på tisdag.

Har Telia till vänner/mobilsurf extra+

Men det är ingen ide' ni ringer till kundtjänst och frågar, för dom vet absolut ingenting. Enligt mitt tycke den absulut sämsta kundsupporten i Sverige!
Dom påstår att microsim endast går att använda till mobila bredbandsabonnemang, vilket bullshit...!

Ring istället till Teliabutiken på kungsgatan 36 i Sthlm. Det gjorde jag...
Verkar vara den enda butiken i Sverige som vet någon om microsim i dagsläget.

//E

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-13 19:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Jahapp. Ska över till London i slutet av Juli. Någon som vet om någon av operatörerna erbjuder någon form av lösning (typ pay as you go) och upplåst lur?

Ring/Maila operatörerna.

Enligt de senasye uppgifterna så kommer man ju att kunna köpa iPhone 4 olåst i england. Så chansen finns ju att samma sak kommer gå i Sverige. Bara att avvakta och se!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-16 00:45

Verkar som Apple har släppt lite på reglerna i länder som har flera operatörer som får sälja iPhonen vilket bådar gott för Sverige. Tyvärr är det fortfarande T-Mobile i Tyskland som får sälja iPhonen. Nu får jag försöka få tag på en från Frankrike eller Belgien.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:47

Vi i Belgien tror och hoppas att de även fortsättningsvis kommer att säljas olåsta. Lagen har dock ändrats så telefonerna kan numera säljas operatörsbundna. Mobistar har inte lämnat besked än. För dem som läser franska rekommenderas utmärkta siten Belgium iPhone för koll.

Många i Belgien har redan beställt från Frankrike. Jag klarar mig till efter sommaren. Äldste sonen börjar jobba i London i september, samtidigt ska jag vara i Grekland så det finns hopp - om det skulle strula här.

Någon som vet om det går att gå in i en butik i Frankrike idag och köpa en olåst iPhone 4 eller är dom helt slutsålda?
Om dom är slut, nån som har någon idé på när butikerna fylls på igen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 17:52
Ursprungligen av kneckenbauer:

Någon som vet om det går att gå in i en butik i Frankrike idag och köpa en olåst iPhone 4 eller är dom helt slutsålda?
Om dom är slut, nån som har någon idé på när butikerna fylls på igen?

Apple

Ursprungligen av zappee:

Har kikat där tidigare och dom uppger en leveranstid på 3 veckor. Vad jag har förstått så är det dock en Orange butik som gäller om man vill ha den olåst. Därav var frågan mer tänkt hur deras lagersaldo ser ut.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-09 09:04
Ursprungligen av kneckenbauer:

Har kikat där tidigare och dom uppger en leveranstid på 3 veckor. Vad jag har förstått så är det dock en Orange butik som gäller om man vill ha den olåst. Därav var frågan mer tänkt hur deras lagersaldo ser ut.

Orange : téléphones, forfaits mobiles, Internet, actualité, sport, video

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-09 16:59
Ursprungligen av kneckenbauer:

Har kikat där tidigare och dom uppger en leveranstid på 3 veckor. Vad jag har förstått så är det dock en Orange butik som gäller om man vill ha den olåst. Därav var frågan mer tänkt hur deras lagersaldo ser ut.

Vad jag kan läsa så är den olåst och klar från Apple Store i FR.

  • Medlem
  • 2010-07-14 07:26
Ursprungligen av kneckenbauer:

Har kikat där tidigare och dom uppger en leveranstid på 3 veckor. Vad jag har förstått så är det dock en Orange butik som gäller om man vill ha den olåst. Därav var frågan mer tänkt hur deras lagersaldo ser ut.

Jag gick in i en Orange-butik i Frankrike och de sa att de inte säljer olåsta iPhone 4. Om 6 månader kommer de börja säljas olåsta.

Bevaka tråden