Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp detta utan att bli för känslomässig själv men jag kommer av olika anledningar ärva en del pengar och jag är lite intresserad av vad ni (både gamla som unga) anser man ska göra med den typen av pengar?
1. Fonder eller aktier är alltid en bra deal enligt många. Men i min mening så räcker det att ett antal personer runt om i världen bestämmer sig för att ett företag är "skit" för att få deras aktier på börsen att rasa. Och det enligt mig blir osäker investering
2. Som jag själv tänkt att investera i en del hårdvaluta som t.ex. guld (Guldcentralen.se) Där man kan få samma fenomen att att ett visst antal personer sprider att det finns mycket guld i omlopp som gör att guldpriser sänks, men där jag känner att det är svårare att "bevisa" då det visar sig själv efter en tid vad som egentligen gäller (vilket inte är lika uppenbart i alternativ 1)
3. Spara pengarna i madrassen. Men vilket kan innebära att pengarna efter visst antal år har gått upp men är i samhället inte är lika värda som varit den dagen man sparade dem.
4. Samma som i alternativ 2 men man använder pengarna att betala diverse bolån. Men som enligt försäkringsföretagen är en dålig "deal" då personer som gör så inte har ett rött öre över då dem fyller 65. Vilket mer eller mindre handlar om att välja på att leva i nuet eller leva när man blir gammal, vilket i just detta läget som har skett handlar om att man kanske aldrig lever till att se 65.
Vad har ni för tankar och tycken om sånnahär bitar? Jag vet att det är oerhört personligt om vad man tycker o tänker men att få infallsvinklar är aldrig fel.