Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Silverado:

Har också lagt in en order som beräknas levereras (till Borderlinx) 30:e juli. Lång väntan men men.
Skulle luren komma till Svärje innan den 23:e så är det bara att avbeställa ordern

Väntar nu med spänning

exakt, men räkna inte med det xD denna telefonen kommer seeent till sverige, den vita har ju inte ens börjat rullas ut ännu.

Ursprungligen av Ollebro:

exakt, men räkna inte med det xD denna telefonen kommer seeent till sverige, den vita har ju inte ens börjat rullas ut ännu.

Det är just det jag också befarar. Kände idag att habegäret kommer att bli för stort om jag inte har den i handen inom en månad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-02 17:56
Ursprungligen av Ollebro:

exakt, men räkna inte med det xD denna telefonen kommer seeent till sverige, den vita har ju inte ens börjat rullas ut ännu.

Den svarta kommer i slutet på Juli.

Den vita kommer ju inte någonstans på ett tag.

att den vita inte kommit i usa, uk osv är väll ingen motivering till att den svarta inte skulle kunna komma här i slutet av juli. den stora efterfrågan i de länder där den ä lanserad är väll mer trolig orsak till om den blir försenad. frågan är ju hur de prioriterar.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-02 20:50
Ursprungligen av Baltazar:

att den vita inte kommit i usa, uk osv är väll ingen motivering till att den svarta inte skulle kunna komma här i slutet av juli. den stora efterfrågan i de länder där den ä lanserad är väll mer trolig orsak till om den blir försenad. frågan är ju hur de prioriterar.

exakt

Det är en sak jag undrar över. Är det någon som har beställt iPhone 4 via Blinx men som fått ordern nekad ännu? Har bara sett exempel på lyckade beställningar i den här tråden (grattis till er). Det verkar ju onekligen som att Apple inte har samma sorts nitiska kontroll med Blinx-adresser på iPhone 4 som med iPaden.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-03 11:13
Ursprungligen av Silverado:

Det är en sak jag undrar över. Är det någon som har beställt iPhone 4 via Blinx men som fått ordern nekad ännu? Har bara sett exempel på lyckade beställningar i den här tråden (grattis till er). Det verkar ju onekligen som att Apple inte har samma sorts nitiska kontroll med Blinx-adresser på iPhone 4 som med iPaden.

Ja, det var någon som beställd flera samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-03 19:29
Ursprungligen av zappee:

Ja, det var någon som beställd flera samtidigt.

Nej, man får inte beställa mer än 2 och den hade beställt fyra. Så det lär ju inte haft något med borderlinx att göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-03 22:57
Ursprungligen av studiox:

Nej, man får inte beställa mer än 2 och den hade beställt fyra. Så det lär ju inte haft något med borderlinx att göra.

Sa jag att det berodde på Borderlinx?

Jag sa att den hade blivit nekad.

Dock hade han väl beställt 2 x flera omgångar...

Iofs inte, men frågan var (underförstått) ställd om någon fått en order nekad pga borderlinx adressen så det var ganska naturligt att komplettera ditt svar eller ställa en uppföljningsfråga.

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs inte, men frågan var (underförstått) ställd om någon fått en order nekad pga borderlinx adressen så det var ganska naturligt att komplettera ditt svar eller ställa en uppföljningsfråga.

Spot on! Hur som helst så fick jag svar på min fråga. Tack.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-05 11:06

Eftersom man inte får posta frågor om sina leveranser i andra tråden postar jag här:

Min iphone är i HongKong och påväg i en bananbåt till Europa verkar det som enligt TNT. Är det andra som får samma besked? Att det ska ta 3 dagar att skicka den, dvs jag borde ha den idag stämmer ju inte alls i så fall

Ursprungligen av studiox:

Eftersom man inte får posta frågor om sina leveranser i andra tråden postar jag här:

Min iphone är i HongKong och påväg i en bananbåt till Europa verkar det som enligt TNT. Är det andra som får samma besked? Att det ska ta 3 dagar att skicka den, dvs jag borde ha den idag stämmer ju inte alls i så fall

Samma här. Det har stått samma sedan den 3 Juli.
03 Jul 2010 09:13:54 Hong Kong Shipment In Transit.
Bara att vänta och ha tålamod antar jag antar jag

05 Jul 2010 06:14:25 Milton Keynes Depot Out For Delivery.
05 Jul 2010 05:48:54 Milton Keynes Depot Shipment Received At Destination Depot.
05 Jul 2010 05:18:37 Milton Keynes Depot Out For Delivery.
05 Jul 2010 04:25:59 Milton Keynes Depot Shipment Received At Destination Depot.
05 Jul 2010 02:31:00 AE4 Shipment Received At Transit Point.
02 Jul 2010 20:42:11 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Jul 2010 09:05:47 Hong Kong Shipment In Transit.
01 Jul 2010 09:00:30 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
01 Jul 2010 06:29:00 Shenzhen Shipment In Transit.
01 Jul 2010 03:40:10 Shenzhen Shipment In Transit.
01 Jul 2010 01:06:49 Shenzhen Shipment Collected From Sender.

Så har det sett ut för mig. Misstänker att helgen har gjort så att det har stått stilla ett tag. Hoppas att Borderlinx får den idag och det går fort tills den dyker upp på deras site så jag kan betala och få den skickad till Sverige.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-05 18:40

Samma här, men de verkar inte ha hunnit lämna ut den hos borderlinx idag

  • Oregistrerad
  • 2010-07-05 19:36

Min snurrar runt och röker braja i Holland nu

Min med. Hoppas att Borderlinx får den imorgon och skickar den ASAP! Hade varit fint att ha den lagom till slutet av veckan (gärna snabbare! )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-05 21:50

Jag är jättenyfiken på hur lång tid det tog från att ni beställde från Apple -> tills ni hade dem i handen här i Sverige? Och hur lång leveranstid stod då på Apple's sida (t.ex. som nu, 3 veckor)?

Slits mellan att vänta och se vad som händer när den väl släpps i Sverige, eller beställa en från England nu.. Om jag beställer en från England gissar jag att jag ändå inte har den förens dom har släppts i Sverige. Men om den inte släpps olåst i Sverige så kommer jag ändå behöva köpa en från England, då jag har och vill fortsätta ha Tele2.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-05 22:26
Ursprungligen av josie:

Jag är jättenyfiken på hur lång tid det tog från att ni beställde från Apple -> tills ni hade dem i handen här i Sverige.

Eftersom den här tråden är FULL med just sådana case så rekommenderar jag dig att du börjar på sidan 1 och läser tråden så kommer dina frågor att bli besvarade!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 07:24
Ursprungligen av studiox:

Eftersom den här tråden är FULL med just sådana case så rekommenderar jag dig att du börjar på sidan 1 och läser tråden så kommer dina frågor att bli besvarade!

Jag har läst hela tråden.

Men det är omöjligt att komma ihåg vad person 7 skrev om när han beställde på sidan 2 och sedan på sidan 11 skrev att den var "nästan framme" och samtidigt hålla koll på flera andra personer som också skrivit att de beställt.

[ironi]Men visst, man kan förstås ta fram papper och penna och gå tillbaka en gång till och skriva ner namn och informationen och sen gå genom alla 12 sidorna igen och fylla på infon under varje namn tills..[/ironi]

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 09:56

Visst.

Men blev arg nu "Incorrect Transit Times In System, Possible Delivery Delay."
Den skickades tillbaka till någon annan stad i england och sedan tillbaka till Milton keynes igen... kan räkna med leverans till blinx i morgon då

Vafan är det för fel på TNT?

EDIT: Verkar som fler har problem, men va? "I just called TNT France (iPhone 4 ordered on French Apple Store online on June 17th). They told me Apple delayed the expedition. Delivery planned for Wednesday 7th... "

Varför skulle Apple medvetet försena en leverans? Har limmet inte torkat ?

Ursprungligen av Ybo:

"Incorrect Transit Times In System, Possible Delivery Delay."

Hände samma sak för mig i Kina.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-05 22:27
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Min med. Hoppas att Borderlinx får den imorgon och skickar den ASAP! Hade varit fint att ha den lagom till slutet av veckan (gärna snabbare! )

Jag är glad om jag får den lagom till helgen, men jag är skeptisk

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-06 08:34

Man kan kanske be de som beställt och fått sin iPhone att skriva lite mer info i sina svar, typ "Tjoho! Jag fick min iPhone nu, det tog bara xx antal dagar/veckor"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 09:51
Ursprungligen av MatsOlov:

Man kan kanske be de som beställt och fått sin iPhone att skriva lite mer info i sina svar, typ "Tjoho! Jag fick min iPhone nu, det tog bara xx antal dagar/veckor"

De flesta är så upptagna med den nya iPhonen att de har ingen tid att skriva. Förutom om de får problem med att få ett micro sim kort, får antennproblem, vill jailbreaka eller installera gamla backupen.

//Rob

Hmm, TNT säger att telefonen är i Hollad (Arnhem Hub) och Apple säger "In transit to costumer - Shipment on schedule. Har varit i Holland sen igår mitt på dagen. Beräknat datum var den 5e, så särskillt "on schedule" kan jag ju inte direkt hålla med om att den är. Får väl helt enkelt bara lära mig att sluta uppdatera trackingen var och varannan minut och bara vänta

  • Oregistrerad
  • 2010-07-06 13:07
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Hmm, TNT säger att telefonen är i Hollad (Arnhem Hub) och Apple säger "In transit to costumer - Shipment on schedule. Har varit i Holland sen igår mitt på dagen. Beräknat datum var den 5e, så särskillt "on schedule" kan jag ju inte direkt hålla med om att den är. Får väl helt enkelt bara lära mig att sluta uppdatera trackingen var och varannan minut och bara vänta

Din telefon är i samma shipment som min. Tänk på att dom stora kontainerfartygen kan innehålla 10.000-tals container's och kan ta minst 24 timmar att bara lasta av alla. Sen ska dom vidare och eventuellt väntar dom in någon annan bananbåt också.

Ursprungligen av studiox:

Din telefon är i samma shipment som min. Tänk på att dom stora kontainerfartygen kan innehålla 10.000-tals container's och kan ta minst 24 timmar att bara lasta av alla. Sen ska dom vidare och eventuellt väntar dom in någon annan bananbåt också.

Det har du förstås väldigt rätt i. Hoppas fortfarande att jag har den i slutet på denna vecka. Hoppet är det sista som överger en!

Ursprungligen av hiphop_joe04:

Hmm, TNT säger att telefonen är i Hollad (Arnhem Hub) och Apple säger "In transit to costumer - Shipment on schedule. Har varit i Holland sen igår mitt på dagen. Beräknat datum var den 5e, så särskillt "on schedule" kan jag ju inte direkt hålla med om att den är. Får väl helt enkelt bara lära mig att sluta uppdatera trackingen var och varannan minut och bara vänta

Samma här. Min kom också till Arnhem den 5:e. Undrar när leveransen sker, men hoppas på imorgon. Verkar ju gå fort bara den kommer till Storbritannien baserat på något tidigare inlägg.

My story..
Leverans till Borderlinx den 24e juni (den dag den släpptes), pga att det var så många som beställde via Borderlinx så tog det extra lång tid tills de fick in allt gods i sina system.
När de väl fått in min iPhone i sitt system så tog det bara en dag så hade jag den levererad hem till mig.

Den 29/30e fick jag den levererad.

Hade inte Borderlinx haft så högt tryck på sig runt den 24e så hade nog leverans skett kanske en dag tidigare, 28e.

Bevaka tråden