Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-07 12:21

DHL är lite skumma, minns när jag skulle få min nexus one, jag sitter i köket och äter frukost, det stannar en DHL bil utanför mitt hus, den står där i 1 minut, sedan går han ut och lägger något i postlådan och åker. Vafan tänker jag, går ut och tittar i brevlådan och där finns en lapp där det står "mottagare var inte hemma", ringer upp direkt och skäller ut den stakkars personen som svarar 5 minuter senare kommer DHL bilen hem till mig igen och han kände sig nog bra dum.

Så även om ni är hemma... se till att ha koll

Ursprungligen av Ybo:

DHL är lite skumma, minns när jag skulle få min nexus one, jag sitter i köket och äter frukost, det stannar en DHL bil utanför mitt hus, den står där i 1 minut, sedan går han ut och lägger något i postlådan och åker. Vafan tänker jag, går ut och tittar i brevlådan och där finns en lapp där det står "mottagare var inte hemma", ringer upp direkt och skäller ut den stakkars personen som svarar 5 minuter senare kommer DHL bilen hem till mig igen och han kände sig nog bra dum.

Så även om ni är hemma... se till att ha koll

Ja, de kan dra några riktiga rövare ibland faktiskt. Inte hänt mig på senare tid, men för nåt år sen upplevde jag samma sak.

När de levererade min iPhone 4 förra veckan så var jag inte hemma, de lämnade den till min granne, en jäkla tur att man har en snäll granne, annars hade tydligen vem som helst kunnat lura till sig en ny telefon känns det som.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-07 13:41
Ursprungligen av Ybo:

det stannar en DHL bil utanför mitt hus, den står där i 1 minut, sedan går han ut och lägger något i postlådan och åker. Vafan tänker jag, går ut och tittar i brevlådan och där finns en lapp där det står "mottagare var inte hemma

Det har hänt mig också när jag skulle få någon pryl. När jag pratade med dom så sa dom "öhh du har ju portkod där kommer jag inte in".

Ja just det, det var därför jag skrev portkod efter adressen som faktiskt står på ordern och lappen. Det orkade dom inte titta på.

--
En annan gång skulle jag få en 50" TV från posten. På posten.se stod det att jag skulle få den på Tisdagen, men dom kom på måndagen. Chauffören var den trevligaste kille jag träffat, jag var inte hemma utan på jobbet så han ringde min mobil och frågade om jag vill ha TVn. Visst, jag kan vara hemma om 20 minuter sa jag, Visst inga problem, jag väntar här svarade den supertrevliga killen. Det har iofs. ALDRIG hänt med posten tidigare under mina 20 års tid jag fått paket.

Var ute i 10 minuter för att köpa mjölk, måttligt irriterande. Ringde DHL men de kunde inte kalla tillbaks budet.

jag stör mig kraftigt på att de envisas köra ut allt åt en, jag kan faktiskt lyfta på röven och gå till närmaste utlämningsställe och hämta den när det passar mig istället för när det passar dem...

Ursprungligen av Ollebro:

jag stör mig kraftigt på att de envisas köra ut allt åt en, jag kan faktiskt lyfta på röven och gå till närmaste utlämningsställe och hämta den när det passar mig istället för när det passar dem...

Samma här, frågade om det inte hade ett utlämningsställe i Malmö som jag kunde hämta ut paketet på, men nix. Har varit likadant med UPS när jag köpt andra saker via Apple Store. Känns som att man själv tappar kontrollen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-07 15:09
Ursprungligen av radaradam:

Samma här, frågade om det inte hade ett utlämningsställe i Malmö som jag kunde hämta ut paketet på, men nix. Har varit likadant med UPS när jag köpt andra saker via Apple Store. Känns som att man själv tappar kontrollen.

Jamen, de har ju utlämningsställen du kan hämta på, i alla fall på ett fåtal orter. De är ofta lite avlägsna bara (ofta vid flygplatserna). I Malmö kanske den är vid (ingen aning om det bara är inlämning där eller om det är deras ankomstterminal också):

Krossverksgatan 9
216 16 LIMHAMN
Öppet 08:00 - 20:00

Här i Göteborg är det i alla fall inga problem att åka ut till Landvetter och hämta. Man måste bara säga till i förväg innan det lastas ut på budbil, annars får man vänta till nästa dag för att hämta det.

Ursprungligen av ridax:

Jamen, de har ju utlämningsställen du kan hämta på, i alla fall på ett fåtal orter. De är ofta lite avlägsna bara (ofta vid flygplatserna). I Malmö kanske den är vid (ingen aning om det bara är inlämning där eller om det är deras ankomstterminal också):

Krossverksgatan 9
216 16 LIMHAMN
Öppet 08:00 - 20:00

Här i Göteborg är det i alla fall inga problem att åka ut till Landvetter och hämta. Man måste bara säga till i förväg innan det lastas ut på budbil, annars får man vänta till nästa dag för att hämta det.

Hmm, undrar varför de sa att det inte gick att göra så. Har ju svårt att tänka mig att budet behåller paketen i bilen tills nästa dag om de inte lyckas lämna ut dem.

Ursprungligen av ridax:

Jamen, de har ju utlämningsställen du kan hämta på, i alla fall på ett fåtal orter. De är ofta lite avlägsna bara (ofta vid flygplatserna). I Malmö kanske den är vid (ingen aning om det bara är inlämning där eller om det är deras ankomstterminal också):

Krossverksgatan 9
216 16 LIMHAMN
Öppet 08:00 - 20:00

Där har jag hämtat paket, och det var inga problem. Vill minnas att dom försökte lämna det när jag inte var hemma, och då kom det till Limhamn istället. Sen fick man välja på att hämta det där eller få det utkört dagen efter. Men vem kan vänta??

/ sickan

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-07-07 13:04

Vänner, min skulle skickas från Apple Store UK den 14:e juli men skickades till Borderlinx redan idag den 7:e!

Ursprungligen av gurne:

Vänner, min skulle skickas från Apple Store UK den 14:e juli men skickades till Borderlinx redan idag den 7:e!

Ursprungligen av GoYoghurt:

Min iPhone 3G 16GB blev precis skickad ifrån Apple, orderdatum var 19 Juni och förväntat "shippment date" var 14 Juli, så det tog en vecka mindre än beräknat.

härligt för er! då kanske min skickas tidigare än den 17de då!

Min iPhone 3G 16GB blev precis skickad ifrån Apple, orderdatum var 19 Juni och förväntat "shippment date" var 14 Juli, så det tog en vecka mindre än beräknat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-07 14:09
Ursprungligen av GoYoghurt:

Min iPhone 3G 16GB blev precis skickad ifrån Apple, orderdatum var 19 Juni och förväntat "shippment date" var 14 Juli, så det tog en vecka mindre än beräknat.

Trevligt att höra! Min beställning från 20 juni går inte längre att göra cancel på och står som " Prepared for Shipment" i US-store, så jag antar att den också inom kort lämnar Apple. Blir kanske ny telefon innan semestern trots allt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-07 14:05

Ville bara berätta att blinx fick min iphone 4 idag. Får se hur lång tid det tar för dom att registrera in den.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-07 15:37
Ursprungligen av valleb:

Ville bara berätta att blinx fick min iphone 4 idag. Får se hur lång tid det tar för dom att registrera in den.

Samma här, du kan ju berätta när dom gjort det så slipper jag logga in mitt konto är för övrigt kajko, går inte att logga in på. När jag försöker få ett nytt lösenord säger dom att jag måste verifiera min e-post adress, vilket jag såklart gjort, tre gånger nu. Jag kan dock byta lösenord och blir då inloggad. Men så fort jag blir utloggad är det samma process.

Ursprungligen av studiox:

Samma här, du kan ju berätta när dom gjort det så slipper jag logga in mitt konto är för övrigt kajko, går inte att logga in på. När jag försöker få ett nytt lösenord säger dom att jag måste verifiera min e-post adress, vilket jag såklart gjort, tre gånger nu. Jag kan dock byta lösenord och blir då inloggad. Men så fort jag blir utloggad är det samma process.

Du får ett mail från Borderlinx när godset är registrerat, så vänta på det bara så slipper du sitta och logga in/ut.

Tyckte det verkade skumt att det inte gick att hämta den från terminalen, så jag ringde tillbaks och fick prata med en annan telefonist och enligt henne gick det utmärkt, hon kontrollerade också så att paketet fanns tillgängligt hos terminalen.

Har min order fastnat? Fattar ingenting, jag som hade sett fram emot att få den slutet av veckan.
Apple skrev ändå att den beräknade lev.tiden till min engelska adress skulle vara 5-6 Juli, hm.

Shipped to MILTON KEYNES, GB01 Jul 2010

Estimated Delivery Date (Subject to change)15 Jul 2010 (Subject to change)

Current Delivery StatusIn Transit to Customer - Shipment on Schedule07 Jul 2010

Senast redigerat 2010-07-07 17:35
  • Oregistrerad
  • 2010-07-08 01:55

Om de har flyttat fram levereansen med 7 dagar för vissa kanske de får in nya till Apple store i London snart? Eller vad tror ni?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-08 12:44
Ursprungligen av imported_Salan:

Om de har flyttat fram levereansen med 7 dagar för vissa kanske de får in nya till Apple store i London snart? Eller vad tror ni?

Det hoppas jag verkligen.
Sitter och kollar min mail varje dag efter Apple mail om att min bokning kommit till butiken.
Man måste ju vara snabb med flyg biljetter dock med tanke på att dom bara håller telefoner 24h efter det dom skickat mailet till dig.

Är så förbannat irriterad på alla blocket säljare nu så jag håller på att dampa sönder.
Säljare: då säger vi så du får komma och hämta telefonen imorgon förmiddag då för: XXXXkr
Jag dagen efter tidigt på förmiddagen: Hej vart ska vi mötas för affären?
Säljaren: Ne, jag fick ett bud igår på några hundra kr mer än vi kommit överens om så jag sålde den till honom (utan att kontakta mig eller något)

Hänt 2ggr nu i rad och det är så sjuuuukt störande!
Man får la hoppas att någon av dom som beställt från borderlinx har någon telefon övers som man kan få köpa så man slipper vänta 3 veckor iaf....

Senast redigerat 2010-07-08 12:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-08 09:25

Har idag beställt svart 16gb olåst från Apple Store UK. 3 veckors leveranstid enligt sidan. Har beställt den till min Borderlinx-adress och kommer där efter att skicka den vidare till Stockholm. Nu ska jag vänta med stor spänning på när den väl kommer om ~en månad.

Not yet shipped
Estimated Shipping: 29 Jul, 2010
Estimated Delivery: 05 Aug, 2010

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-08 13:56

Ville bara säga att jag fick min från borderlinx IDAG

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-08 14:33

Jaaaa

min beställdes 22 juni, och:

Shipped to MILTON KEYNES, GB 08 Jul 2010
Estimated Delivery Date (Subject to change) 14 Jul 2010 (Subject to change)
Current Delivery Status Shipment dispatched 08 Jul 2010
:D:D:D

Ursprungligen av Ybo:

Ville bara säga att jag fick min från borderlinx IDAG

Härligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-08 14:51

Min beställning från 20 juni har också skickats från Apple nu. Trivsamt.

När ni slagit in eran adress hos Boderlinx, då står det ju att man skall skriva i latin.

låt oss säga jag bor på blåbärsvägen 75

Skall jag skriva blabarsvagen 75 då eller "blåbärsvägen 75" ? för det funkade iaf för mig att skriva äåö.

Ni som fått era iphones från Boderlinx, Hur gjorde ni?

Ursprungligen av Danandz:

Skall jag skriva blabarsvagen 75 då eller "blåbärsvägen 75" ? för det funkade iaf för mig att skriva äåö.

Rent generellt så skulle jag säga:
Använd inte åäö när du ska skriva din adress till ett utländskt företag.

Det är stor risk att adressen blir...
Bl b rsv gen (eller något ännu värre, typ Bl¤!%b&*%rsv&*%gen)
...när beställningen landar i deras kunddatabas

Iofs så tror jag att den svenske UPS- eller DHL-chauffören hittar hem till dig ändå, men Blabarsvagen är nog ändå att föredra.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-08 20:00

Jag brukar skriva med å

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Rent generellt så skulle jag säga:
Använd inte åäö när du ska skriva din adress till ett utländskt företag.

Det är stor risk att adressen blir...
Bl b rsv gen (eller något ännu värre, typ Bl¤!%b&*%rsv&*%gen)
...när beställningen landar i deras kunddatabas

Iofs så tror jag att den svenske UPS- eller DHL-chauffören hittar hem till dig ändå, men Blabarsvagen är nog ändå att föredra.

det blir samma som på mitt Visakort, har funkat utmärkt hittills.

Ursprungligen av Hjopek:

det blir samma som på mitt Visakort, har funkat utmärkt hittills.

Så du menar att du skrev åäö i din adress då du skicka från borderlinx?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-08 22:00

Jag har inte fått

telefon från Borderlinx än, jag menade att jag beställer en del från US och betalar med Visa samt skriver alltid med svenska tecken, det har inte varit några problem hittills.

Det underlättar väl om jag skriver samma namn som står på mitt betalkort än byter ut svenska tecken mot något annat?

Budet brukar inte ha några problem med det heller, postnummer är ju ganska internationellt...;)

I mitt fall brukar det bli en eller två "?" istället för "å" eller "ä".

Bevaka tråden