Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Satt och läste lite på macrumors idag och, hum.
US telefonerna får leverans via flyg verkar det som.

Eller så beror det på att Fedex har mer detaljerad tracking funktion.
TNT visar inte lika mkt iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 07:42
Ursprungligen av studiox:

Att det annars tar en vecka kan man ju fundera rätt mycket på, det finns ju rätt många rutter och just logisisk är ju sådant som expressföretagen är experter på

Jag tror alla expressföretag klarar Kina till Europa på 2 dagar, men sedan har de billigare och långsammare alternativ (som ändå går med flyg). Anledningen till att de är långsammare är att tullbehandling görs på ett annat sätt och att godset i större grad skickas "när det finns plats" på planen. Logistikföretagen kan alltså använda denna typ av gods för att få en jämnare fördelning av lasten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-12 14:34

Här är min status:

Beställde från apple 16/6
Skickades 2/7
Levererades den 7/7
Blinx har ännu inte registrerat den

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-07-12 15:21
Ursprungligen av valleb:

Här är min status:

Beställde från apple 16/6
Skickades 2/7
Levererades den 7/7
Blinx har ännu inte registrerat den

Hade inte borderlinx reggat min på så många dagar hade jag blivit skogstokig. Min i4 anlände till blinx i fredag och kommer den inte upp idag blir jag sur eftersom min bumper dök upp på sidan i fredags redan.

Snackade med borderlinx chatsupport nyss och enligt han jag pratade med så om ett paket kommer upp på sidan och man betalar så ska paketer ligga en hel dag efter som processed innan den skickas morgonen efter det.. För dom skickar ingenting på kvällarna enligt honom. Kan det stämma? Jag tyckte det lät lite konstigt, express delivery WTF!

Senast redigerat 2010-07-12 16:45
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-13 16:22
Ursprungligen av Toa1337:

Hade inte borderlinx reggat min på så många dagar hade jag blivit skogstokig. Min i4 anlände till blinx i fredag och kommer den inte upp idag blir jag sur eftersom min bumper dök upp på sidan i fredags redan.

Snackade med borderlinx chatsupport nyss och enligt han jag pratade med så om ett paket kommer upp på sidan och man betalar så ska paketer ligga en hel dag efter som processed innan den skickas morgonen efter det.. För dom skickar ingenting på kvällarna enligt honom. Kan det stämma? Jag tyckte det lät lite konstigt, express delivery WTF!

Jepp, jag har kontaktat supporten och öppnat ett sk "case".
Dom letar efter den Dom kunde inte säga varför den inte var registrerad ännu... Känns inte bra just nu...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-12 18:27

Beställningsdatum: 28/6
Skickad: 12/7 (En vecka innan estimated shipping)

Skriver sen när jag har den i handen.

Är förresten en 16GB.

Ursprungligen av Sprinter:

Beställningsdatum: 28/6
Skickad: 12/7 (En vecka innan estimated shipping)

Skriver sen när jag har den i handen.

Är förresten en 16GB.

min är köpt samma dag och skickad idag precis som din, men datumet den 21 som den skulle anlända hos borderlinx är nu flyttat till den 23de...
får den alltså inte nästa vecka som jag hoppades lite grann att den skulle hinna.:(

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-12 22:50

Hoppas min som är beställd den 29:e också kommer iväg då. Vågar inte jaga upp mig själv riktigt än hehe

  • Medlem
  • Arjeplog
  • 2010-07-13 07:43

gaaah ... väntar på banken att de ska skicka mitt nya visa kort -.- kan inte beställa förrens dess har väntat i mer än en vecka

  • Oregistrerad
  • 2010-07-13 10:15

Anlänt till DHLs sortering i Arlanda - Sweden -> Så pass.

"Shipped on: Jul 12, 2010 via Syncreon Technology"
vad är de för några?
lustigt hur förvirrande apples sida är nu, telefonen är skickad och anländer den 19de i UK men mitt fodral den 24, men trycker man på Tracking ID på apples sida kommer man till en ny apple sida som säger att telefonen och fodralet skickas tillsammans och båda skall komma till england den 24.

Det har inte hänt ett skit med min order hittills men nu står det "prepared for shipment" hos apple så jag antar att tracking-karusellen börjar för min del också nu.

(Joche: Haha, kul offtopic! )

  • Oregistrerad
  • 2010-07-13 16:26

Försök till leverans - mottagare var inte hemma

Tack för den. Receptionen på mitt kontor har visst tagit sommarledigt eller något... suck!

Edit: Min tur att spy galla på Borderlinx - Dom hade angett min gamla adress så paketet försökte levereras hem istället för till kontoret. DHL, till skillnad från FedEx och UPS så ser man ju inte adressen. idioter.

13 Jul 2010 13:18:58 Arnhem Hub Shipment In Transit.

YEEEEEEEEEEEEEES

Är det någon som fått sin iphone skickad idag? ifall ja,när beställde ni?:D sitter å väntar på att min skall bli skickad men jag beställde min relativt nyss, 7 juli ;<

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 18:40
Ursprungligen av törnros:

13 Jul 2010 13:18:58 Arnhem Hub Shipment In Transit.

YEEEEEEEEEEEEEES

Du är hopplöst efter... min är i UK nu...

13 Jul 2010 17:02:30 Northampton Hub Shipment In Transit.
12 Jul 2010 12:37:16 Arnhem Hub Shipment In Transit.
10 Jul 2010 12:04:49 Hong Kong Shipment In Transit

Ursprungligen av ridax:

Du är hopplöst efter... min är i UK nu...

13 Jul 2010 17:02:30 Northampton Hub Shipment In Transit.
12 Jul 2010 12:37:16 Arnhem Hub Shipment In Transit.
10 Jul 2010 12:04:49 Hong Kong Shipment In Transit

WTF!

TNT verkar vara jävligt sega på att uppdatera..
Hoppas jag fick sista platsen på det flyget..

Min blev skickad idag den 13:e, skull egentligen skickas den 22:a!!!! .. Beställde den 1:e Juli.. Ligger i Shenzen..

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-13 19:34
Ursprungligen av mattewik:

Min blev skickad idag den 13:e, skull egentligen skickas den 22:a!!!! .. Beställde den 1:e Juli.. Ligger i Shenzen..

WTF! Är det en 16 eller 32? Grattis förresten

Ursprungligen av mattewik:

Min blev skickad idag den 13:e, skull egentligen skickas den 22:a!!!! .. Beställde den 1:e Juli.. Ligger i Shenzen..

Grattis! min ska bli skickad den 28:onde hoppas på min skickas också snart :):)

hum, hur lång tid tog det från att apple sa att den var skickad tills ni fick ett ID att följa? nu har det ju nästan gått två dygn och jag har fortfarande inget kollid.
jaja, fram kommer den nog.

  • Medlem
  • Norberg
  • 2010-07-13 19:34

Är det många här som har fått en tidigare leverans än vad som var skrivet på sin estimated shipping? min är beräknad att den ska skickas den 2 augusti, jag hoppas verkligen att det blir tidigare!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-13 20:18
Ursprungligen av normark:

Är det många här som har fått en tidigare leverans än vad som var skrivet på sin estimated shipping? min är beräknad att den ska skickas den 2 augusti, jag hoppas verkligen att det blir tidigare!

Min blev skickad idag exakt en vecka innan det angivna datumet.. verkar också vara så för de flesta jag läst om.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 20:04

Snabb fråga. Då jag ska beställa så kommer det upp att dom hittat en annan address (DHLs). Ska man bara ta "no use the adress i wrote"

?

Ursprungligen av prof:

Snabb fråga. Då jag ska beställa så kommer det upp att dom hittat en annan address (DHLs). Ska man bara ta "no use the adress i wrote"

?

Ja.

....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 20:16
Ursprungligen av keptang:

Ja.

....

^^ Tar det extra säkert bara för att *-*
Men tackar för svar.

Beställer nu och återkommer i tråden vid uppdateringar :yes:

Ursprungligen av prof:

^^ Tar det extra säkert bara för att *-*
Men tackar för svar.

Beställer nu och återkommer i tråden vid uppdateringar :yes:

Jag svarade bara.
Det går inte att svara med bara 3 tecken..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 20:21

Vad skrives på VAT-nummer?
Sökte i tråden men hitta inget

edit: antar man ska skriva de om man e ett företag .. eller ?

Ursprungligen av prof:

Vad skrives på VAT-nummer?
Sökte i tråden men hitta inget

edit: antar man ska skriva de om man e ett företag .. eller ?

Inget naturligtvis.

Bevaka tråden