- iPilot
- Medlem ●
- International user
Kanske väljer Apple att bekräfta de nya ryktena om en ny iPad i mindre format och en ny iPod Touch med kamera?
Tror jag inte. Presskonferensen ska ju handla om iPhone 4.
Tror jag inte. Presskonferensen ska ju handla om iPhone 4.
Jo visst, det inser jag med. Men som ett sätt att försöka runda av kanterna på den så hårda kritik som Apple fått på sistone så kanske de väljer att presentera något nytt med under konferensen. Det ger folk något annat att sätta fokus på än om man endast tar upp problemet med mottagningen på iPhone 4.
Säkert har någon redan lagt upp en länk till presskonferensen - om inte så är här EN av kanske flera tänkbara:
live.appleinsider.com/
AppleInsider will be on hand to offer a live updates from Apple's iPhone 4 Press Conference in Cupertino today. Bookmark this page now and return in minutes leading up to the 10:00 am PT (1:00 pm ET) start.
Men nu vet jag vad de kommer att säga...
Expressens teknikexpert Fredrik Granlund tror inte på det. Han har två hypoteser om var det riktiga felet ligger.
– När man täcker för antennen med fingret behöver sändarkretsen mer ström för att bibehålla mottagningen
Twit.tv var bjudna men fick tydligen återbud men jag tror ändå att detta blir bästa stället
live.twit.tv/
Tack för tipset. Gillar snubben i skägg, Leo är mest störig, men jag har det på i bakgrunden medan jag följer Engadgets liveblogg.
YouTube - Song A Day #561: The iPhone Antenna Song
Sångens refräng och presskonferensens take home message:
If you don´t want an iPhone4 - don´t but it.
If you bought one and you don´t like it - bring it back.
Precis som pressreleasen tidigare - erkänner lite fel, i övrigt ett kaxigt långfinger.
Han erkänner ju i alla fall att 4:an tappar fler samtal än 3GS:n. Så nåt galet är det ju. Men det känns inte riktigt som en deal breaker.
Mindre än en per hundra är inte mycket att bråka om. Om det stämmer villsäga.
Jag tror verkligen det här är ett icke-problem i Sverige.
Ja precis som vi alla här på forumet som haft iPhone 4 i 1-2-3 veckor redan försökt berätta för alla andra under lika lång tid.
Men man lyssnar på Aftonbladet istället.
Ja precis som vi alla här på forumet som haft iPhone 4 i 1-2-3 veckor redan försökt berätta för alla andra under lika lång tid.
Men man lyssnar på Aftonbladet istället.
Vi har lyssnat... I alla fall några av oss:)
Mycket intressant statistik om samtalen till Apple Care och return rate.