- Christoffer Larsson
- Medlem ●
- Gotland
Vi har lyssnat... I alla fall några av oss:)
Mycket intressant statistik om samtalen till Apple Care och return rate.
Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...
Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...
Självklart inte alla. Men det är ju den enda statistik som finns egentligen.
Självklart inte alla. Men det är ju den enda statistik som finns egentligen.
Japps, och garanterat den enda vi kommer få se Eftersom den talar om hur bra Apple och iPhone egentligen är Men jag gnäller inte, jag vill bara ha "telefon-satan" till sverige nu
Men det var nice med gratis case/bumper, kommer detta gälla i sverige också måntro?
Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...
Det har varit lite "tjafs" om sådant i forumet;)
Men till sist så är det antal sålda enheter och antal returnerade som säger något av värde.
Och nu är det "riskfritt". Köp, prova, returnera...
Kontentan hittills tycker jag: Fler hade skal till sin 3GS när vi bytte från 3G, designen var ju samma. Nu har inte alla skal, därför märker vi problemet mycket mer.
Är det rimligt att anse att det är vad han hittills kommit fram till?
Klarlack förhindrar direktkontakt med metallytan. Det är en jämra skillnad mellan direktkontakt, och kontakt via 10-20 pF. Visst, redan 10 pF är illa nog, och det kommer nog att krävas en styrd omtriming av antennkretsarna under drift, för att parera förändringarna som uppstår med varierande handgrepp..
Och precis när jag skrev mitt inlägg så kom "bomben" med gratis bumper/case
Yeah!!
Hoppas de kan komma till sverige samtidigt då...
De känns "ärliga" och "mänskliga". Jag gillade "Now, we're not perfect. We made it very visible. What we did was, "X marks the spot," put a beautiful line in the stainless steel that says, here's where you touch it, everybody! "
Håller med Steve är en jäkel på att prata. Jag gillade även detta:
"We take this really personally. Maybe we should have a wall of PR people keeping us away from this stuff, but we don't, we take it really personally."
Känns väldigt Apple faktiskt.
var kan man se presskonferensen i videoformat nu men helst senare ikväll?
Kommer de ligga på youtube? Att LÄSA en presskonferens är värdelöst.
Jag vill se, höra, och känna av Steves magi och inte läsa om skiten i någon skit tidning som tidigare skrivit ner äpplet från trädet.
Kan någon svara??
var kan man se presskonferensen i videoformat nu men helst senare ikväll?
Kommer de ligga på youtube? Att LÄSA en presskonferens är värdelöst.
Jag vill se, höra, och känna av Steves magi och inte läsa om skiten i någon skit tidning som tidigare skrivit ner äpplet från trädet.
Kan någon svara??
Nej, för ingen vet. Apple kanske lägger ut det på sin hemsida inatt, som de brukar göra med sina "events".
Jag vill köpa - och behålla...Tvivlar på att problemet är så stort som påstås... Bara den vita kommer till tele2 snart så
Tycker Apple hanterade det rätt bra ändå. Vilket annat bolag hade gjort en liknande grej? Jag tror också Apple känner att detta inte är ett problem mer än vad som funnits tidigare. Det hänger mycket på operatörerna som Apple inte kan kontrollera över när det gäller tappade samtal.
Och vilken pik de fick in:)
Mansfield: For the record, we told them we were coming. Jobs: And we didn't bash down any doors.
So again, that's who we are. And we try to find out the truth of the matter. And then we do whatever it takes to take care of our customers.
Q: Did you consider a recall? A: When you love your customers as much as we do, nothing's off the table. But the way we work is to be data driven. We want to go find out what the problems are. We've sent people all over this country to visit customers. I get e-mails, "My phone isn't working right, I don't have reception," I dispatch them to my engineers, they've sent teams all over the country, visiting these people in their homes. These people literally get a knock at their door from Apple engineers with a bunch of equipment and want to plug it in and test reception. We're really serious about this.
Haha xD
"Jobs: When AT&T wants to add a cell tower in Texas, they say it takes about 3 weeks. When they want to add a cell tower in SF, the average time to get approval is 3 years. Not all of us want cell towers in our backyard, but we all want good reception. They've tried to make them look like banana trees, but still, it's a problem."
Inte vet jag - är det inte alltid så här? En förhållandevis liten skara användare känner sig förorättade och rent av kränkta på grund av att deras förväntningar på inköpt produkts lyckobringande egenskaper inte lever upp till deras okristliga perfektionism. Allt vad rim, reson och honest to god statistik heter förblir endast en källa till irritation och personlig ohälsa, à la In Politics, Sometimes The Facts Don't Matter.
Det här var alltså inget mer än en storm i ett vattenglas, uppiskad av teknikbloggarnas osvikliga törst på besöksstatistisk och reklamintäkter.
Ok, nu satte de igång ett nytt rykte baserat på denna konferans... Eller rättare sagt - drar igång ett gammalt.
Jag misstänkte det när jag såg kommentaren men att det skulle gå så här snabbt...
Apple has 'Verizon cell sites on campus,' Heavily testing Verizon iPhone? | 9 to 5 Mac