- anon17375761
- Medlem ●
- Trollhättan
hej tänkte förtydliga ditt:) den skickades från kina 14/7 och kom till b-linx 20/7 o skickades från b-linx 23/7 till dig, o hos dig imorn förmodligen:) right?
kom till Blinx den 21de och skickades från dem den 24de. annars rätt!
kom till Blinx den 21de och skickades från dem den 24de. annars rätt!
Fast i tidigare inlägg var det ju den 20e : http://www.99.se/1913806-post848.html
Fast i tidigare inlägg var det ju den 20e : http://www.99.se/1913806-post848.html
vet inte vilket datum det var, i tisdags iallafall!
20 = tisdag min har ännu inte ens dykt upp ändå chattar jag med dom dagligen o sänder 2-3 mail asså fail av borderlinx.
Är det NÅGON som fått sin registrerad hos Borderlinx denna helg?
De har nämnligen nu vid flera tillfällen sagt att de skulle ägna helgen åt att registrera de ordrar som funnits hos dem sedan flera dagar men inte blivit reggade än.
Ser att någon/några fått trackingnummer då de betalat sedan tidigare, men är det någon som fått sin inregistrerad den här helgen?
Är det NÅGON som fått sin registrerad hos Borderlinx denna helg?
De har nämnligen nu vid flera tillfällen sagt att de skulle ägna helgen åt att registrera de ordrar som funnits hos dem sedan flera dagar men inte blivit reggade än.
Ser att någon/några fått trackingnummer då de betalat sedan tidigare, men är det någon som fått sin inregistrerad den här helgen?
Min kom till Blinx den 20:e och efter chat och mail av invoice och trackingnummer så blev den registrerad sent igår kväll. Återstår nu att se hur lång tid det tar för de att skicka iväg telefonen! Skulle vara kul att få den innan jag åker på tisdag, men det är väl för mycket att hoppas på.
Är det NÅGON som fått sin registrerad hos Borderlinx denna helg?
De har nämnligen nu vid flera tillfällen sagt att de skulle ägna helgen åt att registrera de ordrar som funnits hos dem sedan flera dagar men inte blivit reggade än.
Ser att någon/några fått trackingnummer då de betalat sedan tidigare, men är det någon som fått sin inregistrerad den här helgen?
Min blev registrerad igår morse (25:e).
Beställd: 1/7
Skickad: 13/7 (försenad pga oväder)
Borderlinx: 20/7
Registrerad: 25/7
Skickad: Being processed
Sist jag beställde via Borderlinx tog det tre dagar från ankomst till reg och skeppning samma dag som jag betalade.
DHL Express däremot upphör i Stockholm.
Kina - Hong Kong - Tyskland - Arlanda brukar ta ca 20 timmar
UK - Tyskland - Arlanda tar ca 11 timmar
Arlanda till Linköping tar därefter 2-3 dagar.
Första gången jag ringde DHL depån och efterlyste mitt expresspaket så skrattade hon
som svarade och sa "Vadå DHL Express?"
funkar/funkade det att tracka era paket på DHLs svenska sida eller vilken gick ni in på? verkar vara för tidigt och försöka hitta var det kan vara någonstans just nu men hade ju vart roligt om man visste att det kom idag!
funkar/funkade det att tracka era paket på DHLs svenska sida eller vilken gick ni in på? verkar vara för tidigt och försöka hitta var det kan vara någonstans just nu men hade ju vart roligt om man visste att det kom idag!
min har anlänt till Gbg...:$
skickades din den 24de med? hoppas min också är i Gbg då. kan iallafall inte spåra den ännu...
skickades din den 24de med? hoppas min också är i Gbg då. kan iallafall inte spåra den ännu...
Skickades på kvällen den 23:dje, efter en halvtimme då jag mailade supporten med kopior på mina uppgifter...
Du måste ju fått tracking-number på ditt konto hos Blinx?
(Jag såg att du hittat ovan)
Skickades på kvällen den 23:dje, efter en halvtimme då jag mailade supporten med kopior på mina uppgifter...
Du måste ju fått tracking-number på ditt konto hos Blinx?
(Jag såg att du hittat ovan)
Vad exakt var det du skrev till Borderlinx?
Kopia av vad som fanns i din suite samt att du betalat och att det fortfarande inte var skickat, eller något mer?
Fick du tjata även då de skulle regga din order? Såg att du fick den reggad bara dagen efter att den kom till Blinx.
Vad exakt var det du skrev till Borderlinx?
Kopia av vad som fanns i din suite samt att du betalat och att det fortfarande inte var skickat, eller något mer?
Fick du tjata även då de skulle regga din order? Såg att du fick den reggad bara dagen efter att den kom till Blinx.
jag har mailat och chattat med dom många gånger nu,berättat att det är en present och det är brådskande att registrera/skicka paket osv
har även mailat kopia på apple orderbekräftelse där står ju även när den kom fram och vem som tog emot det,mm
jag har bara fått till svar att dom har mkt att göra,och har nu kallat in extra personal och kan inte lämna ngn tid för leverans
suck..
jag har mailat och chattat med dom många gånger nu,berättat att det är en present och det är brådskande att registrera/skicka paket osv
har även mailat kopia på apple orderbekräftelse där står ju även när den kom fram och vem som tog emot det,mm
jag har bara fått till svar att dom har mkt att göra,och har nu kallat in extra personal och kan inte lämna ngn tid för leverans
suck..
Det är ungefär vad jag sagt så när som på att min inte är en present (gissar att din inte är heller ) utan att jag åker utomlands snart (imorgon).
Undrar vad Hjopek skrev som fick dem att fixa det..
Skickades på kvällen den 23:dje, efter en halvtimme då jag mailade supporten med kopior på mina uppgifter...
Du måste ju fått tracking-number på ditt konto hos Blinx?
(Jag såg att du hittat ovan)
hjopek vilka uppgifter skickade du borderlinx, vi är flera som undrar
hjopek vilka uppgifter skickade du borderlinx, vi är flera som undrar
Först så hade jag varit i kontakt med supporten tidigare, då var den redan reggad (being processed) hos Blinx men jag fick svar efter en halv dag att det skulle försöka regga den? (alltså de hade missuppfattat min fråga).
Då tänkte jag att det kanske hjälper att göra som nedan:
Jag började med en vänlig fråga:
Hello again
My question was why this is not shipped from you yet?
Sedan en viktig detalj:
Borderlinx/DHL xxxx_xxxx
Jag skickade kopior på (tagna inne på mitt Blinxkonto):
sidan med Delivery status
sidan med Invoice (Payment Invoice) som fanns länk till på ovanstående sida
sidan med Account details (mina uppgifter, adress m m)
Sedan kom det svar med meddelande om att det skeppats ca 120min (efter närmare koll) senare, nu är den ute för leverans med kurir
Det lustiga var ju att jag av misstag inte kryssade i att det skulle vara express, utan det blev en vanlig leverans (ja jag vet att det är samma pris);)
Min teori är att supporten har betydligt lättare att skynda på ärendet om jag redan har levererat alla basuppgifter istället för att de ska rota fram dem, det tar ju trots allt mer tid även om de har system för det.
Först så hade jag varit i kontakt med supporten tidigare, då var den redan reggad (being processed) hos Blinx men jag fick svar efter en halv dag att det skulle försöka regga den? (alltså de hade missuppfattat min fråga).
Då tänkte jag att det kanske hjälper att göra som nedan:
Jag började med en vänlig fråga:
Hello again
My question was why this is not shipped from you yet?
Sedan en viktig detalj:
Borderlinx/DHL xxxx_xxxx
Jag skickade kopior på (tagna inne på mitt Blinxkonto):
sidan med Delivery status
sidan med Invoice (Payment Invoice) som fanns länk till på ovanstående sida
sidan med Account details (mina uppgifter, adress m m)
Sedan kom det svar med meddelande om att det skeppats ca 120min (efter närmare koll) senare, nu är den ute för leverans med kurir
Det lustiga var ju att jag av misstag inte kryssade i att det skulle vara express, utan det blev en vanlig leverans (ja jag vet att det är samma pris);)
Min teori är att supporten har betydligt lättare att skynda på ärendet om jag redan har levererat alla basuppgifter istället för att de ska rota fram dem, det tar ju trots allt mer tid även om de har system för det.
Jag snackade med chatten igen nu, och allt jag fått är ett ticketnumber för supporten, som jag ser det så verkar inte supporten kunna göra ett jäkla dugg för att skynda på ordrar, i min mening så ska de ringa till UK hub team för att kolla om ngt är fel på min order.
Gör ngt är fel helt klart, 10 dagar sen jag betalade för frakten och den är fortf being processed, och kollar man på bilderna på iphoneflooden som de lagt upp så ligger paketen prydligt i rad på en hylla, jag ser inte att man då kan råka gå förbi mitt paket eftersom folk med 4000 högre podnummer redan fått sin (polarn som beställde sin en vecka efter jag gjorde det).
Jag snackade med chatten igen nu, och allt jag fått är ett ticketnumber för supporten, som jag ser det så verkar inte supporten kunna göra ett jäkla dugg för att skynda på ordrar, i min mening så ska de ringa till UK hub team för att kolla om ngt är fel på min order.
Gör ngt är fel helt klart, 10 dagar sen jag betalade för frakten och den är fortf being processed, och kollar man på bilderna på iphoneflooden som de lagt upp så ligger paketen prydligt i rad på en hylla, jag ser inte att man då kan råka gå förbi mitt paket eftersom folk med 4000 högre podnummer redan fått sin (polarn som beställde sin en vecka efter jag gjorde det).
Har du provat att maila supporten direkt i stället för att chatta, det kanske inte är samma personer?
Har du provat att maila supporten direkt i stället för att chatta, det kanske inte är samma personer?
Jag mailade dem i lördags, och fick ett ticketnummer, allt de säger är det vanliga "sorry for the delay, we are swamped" etc etc.
Ingen support att tala om, de trycker ctrl-v och sen anser det avslutat typ, det sista mailet jag fick var det ilördags som jag skickade en följdfråga på som de inte svarat på än.
Hi Christopher,
Welcome to Borderlinx.
First of all, let me begin with my apologies for all delay & inconvenience caused to you during your recent encounter with us. Due to high volume of inbound shipments & pending backlog, your shipment is still pending to be shipped.
Our hub team is working, with full force, to make sure to clear all backlog in this week so we are sure that this shipment will be dispatch within this week. Till the time, we request for your patience & co-operation. Thank you !!
Har du provat att maila supporten direkt i stället för att chatta, det kanske inte är samma personer?
Det är samma personer.
Ingen kan engelska.
Det dumma med Borderlinxs arbetssätt när de får sådana enorma mängder som de får just nu är att de hanterar varje paket två gånger.
- Först tar de emot och registrera (och lägger undan i väntan på betalning). När betalningen är gjort måste de återigen plocka fram varan för att kunna skicka den.
Eftersom de flesta försändelser är rätt lika så borde man kunna registrera sin betalning i förskott. När de tar emot och registrerar ser de att paketet är förbetalt och för det direkt vidare för adressering och utleverans.
Det dumma med Borderlinxs arbetssätt när de får sådana enorma mängder som de får just nu är att de hanterar varje paket två gånger.
- Först tar de emot och registrera (och lägger undan i väntan på betalning). När betalningen är gjort måste de återigen plocka fram varan för att kunna skicka den.
Eftersom de flesta försändelser är rätt lika så borde man kunna registrera sin betalning i förskott. När de tar emot och registrerar ser de att paketet är förbetalt och för det direkt vidare för adressering och utleverans.
Hehe, just detta skickade jag som synpunkt till dem per mail tidigare idag.
Dock inget svar än.
Det dumma med Borderlinxs arbetssätt när de får sådana enorma mängder som de får just nu är att de hanterar varje paket två gånger.
- Först tar de emot och registrera (och lägger undan i väntan på betalning). När betalningen är gjort måste de återigen plocka fram varan för att kunna skicka den.
Eftersom de flesta försändelser är rätt lika så borde man kunna registrera sin betalning i förskott. När de tar emot och registrerar ser de att paketet är förbetalt och för det direkt vidare för adressering och utleverans.
Jag har en bättre idé.
När du reggar ett konto hos blinx får du förutom suitenumbers även en mail adress typ peter.pellesson@customer.borderlinx.com.
När du beställer din produkt så anger du förutom blinxadressen din kundmail som mottagare, alla mail som kommer in i den boxen forwardas till den adress du reggade dig med hos blinx så att du får hem kvitton mm.
När en ny beställning lagts och produkten skeppas så söker en robots.txt igenom mailet efter tracking-id, numret läggs till din beställning så blinx vet vilket id ditt paket har.
När det sedan kommer in till blinx så läser de av den budfirmas streckkod som redan sitter på, de ser var det ska direkt och reggas för vidare processering.
Lite kluven hurvidare man borde avbeställa mobilen just nu, är fortfarande inte skickad ifrån Kina.
Verkar enligt apples pressmeddelande att de kommer kostar typ samma pris och även säljas utan operatörslås i sverige.
Frågan är bara hurvidare tillgängligheten på obundna mobiler kommer vara.
Någon som vet vilka som är återförsäljare i Göteborg?
Kollar man macforum så anger de samma priser, dock är det med bundet app till telenor/telia endast.
Lite kluven hurvidare man borde avbeställa mobilen just nu, är fortfarande inte skickad ifrån Kina.
Verkar enligt apples pressmeddelande att de kommer kostar typ samma pris och även säljas utan operatörslås i sverige.
Frågan är bara hurvidare tillgängligheten på obundna mobiler kommer vara.
Skulle inte min varit skeppad så skulle jag själv valt att köpa mobilen i Sverige istället.
Min är just nu mellan Tyskland och England samt priset för blev lite under vad den skulle ha kostat i Sverige.
Dock så ska jag snart bekanta mig med Borderlinx kön som folk älskar haha.