Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om ni hör ett dovt muller idag är det alla leveranser av iPhone 4 som går ut till butikerna inför premiären imorgon (eller vid midnatt i storstäderna).

Märkligt att inte alla elgiganten får iPhone 4 för Tele2, Visby verkar inte få den, så det lär inte bli något köande efter jobbet om jag nu skulle få för mig att jag ändå vill ha en svart annars blir det väl en lång väntan på den vita som läcker ljus...

Konstigt att Telenor tiger som synden. Inte ett ord från dom gällande priser osv. Kom igen nu Telenor!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 16:05

Tele2 släpper priserna för Iphone 4

Tele2 - Privat - Mobiltelefoni - iPhone 4 (32 GB)

1 kr för 16 GB + 289 kr/mån (Kompis med 1GB surf upp till 6 Mbits/sek)
999 för 32 GB + 289 kr/mån

Som man kunde förvänta sig eller?
Vågar man köpa trots allt rabalder om död mans grepp?

Ursprungligen av majo:

Tele2 - Privat - Mobiltelefoni - iPhone 4 (32 GB)

1 kr för 16 GB + 289 kr/mån (Kompis med 1GB surf upp till 6 Mbits/sek)
999 för 32 GB + 289 kr/mån

Som man kunde förvänta sig eller?
Vågar man köpa trots allt rabalder om död mans grepp?

Du lar knappast behova oroa dig for greppet, men for 1GB data.. 64kb/s som du far efter ar knappast helkul.

(skriver fran Kina och saknar svenska tecken..)

Så glad att jag tog 12 månaders förra året.

Varning! -The Phone House

Jag har Tele2 på jobbet och behöver därför inte abb. Ville köpa mobilen kontant.
Stod i 30 minuter innan det stod klart att the phone house INTE säljer Tele2's iPhone utan abb.
De hade fått direktiv från Tele2 om att inte göra det.

Kul för mig. För bli till att köpa den någon annan dag. I en Tele2 butik.

Kommer man kunna köpa mobilen kontant i tele2's butiker? Nu blev jag osäker. Isf gäller bara att beställa via comviq.se inatt. Men helst vill jag den i handen imorgon...

Väldigt tvetydigt det här. Kommer det finnas andra alternativ än 24 månader eller inte? Jag fick höra av en polare på 3 att de inte kommer erbjuda det.

Text från Telenor.se:

"Vi kommer att ha premiärfest för iPhone 4 i fyra utvalda butiker så att du kan komma och klämma och känna samt givetvis köpa en för direkt leverans (så länge lagret räcker)."

Innebär det att ingen Telenorbutik kommer att ha några iPhones till salu imorgon? Utan att man får bara "klämma" på ett utställsex och sen beställa hem en för leverans några dagar/veckor senare?

Hur tolkar ni det?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-29 21:15
Ursprungligen av imagine82:

Text från Telenor.se:

"Vi kommer att ha premiärfest för iPhone 4 i fyra utvalda butiker så att du kan komma och klämma och känna samt givetvis köpa en för direkt leverans (så länge lagret räcker)."

Innebär det att ingen Telenorbutik kommer att ha några iPhones till salu imorgon? Utan att man får bara "klämma" på ett utställsex och sen beställa hem en för leverans några dagar/veckor senare?

Hur tolkar ni det?

Jag tolkar det som det står, att du kan köpa en direkt så länge lagret räcker.

Ursprungligen av Mija:

Jag tolkar det som det står, att du kan köpa en direkt så länge lagret räcker.

Samma här.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 21:26
Ursprungligen av imagine82:

Text från Telenor.se:

"Vi kommer att ha premiärfest för iPhone 4 i fyra utvalda butiker så att du kan komma och klämma och känna samt givetvis köpa en för direkt leverans (så länge lagret räcker)."

Innebär det att ingen Telenorbutik kommer att ha några iPhones till salu imorgon? Utan att man får bara "klämma" på ett utställsex och sen beställa hem en för leverans några dagar/veckor senare?

Hur tolkar ni det?

Det står ju DIREKT LEVERANS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 21:16

Ja, fundera annars på varför man skulle öppna vid midnatt och sen inte ha några telefoner att sälja i butiken? Det låter lite tokigt tycker jag. Dock håller jag med om att det är konstigt formulerat av Teleonor.

Tror ni det är likadant imorgon när Telenorbutikerna öppnar, att dom har några på lager i varje butik till salu? Jag hoppas verkligen det!

Men läste ett oroväckande uttalande från Telenor på twitter innan idag.

"Vi har nationell kö för att det ska bli rättvist. Man kan klämma och känna på telefon i butik och beställa så får man den hemskickad."

Detta gör mig lite förvirrad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 23:06

det finns telefoner att köpa ikväll. du kommer kunna köpa den kontant också.. fick verkligen dra ur den infon ur försäljaren jag frågade förut idag.

EDIT: MEN de är låsta till Telenor, det är helt falska rykten om att man kommer kunna köpa olåsta iPhones i Sverige

Ursprungligen av Esa:

det finns telefoner att köpa ikväll. du kommer kunna köpa den kontant också.. fick verkligen dra ur den infon ur försäljaren jag frågade förut idag.

EDIT: MEN de är låsta till Telenor, det är helt falska rykten om att man kommer kunna köpa olåsta iPhones i Sverige

OK, men finns de att köpa i de andra Telenorbutikerna imorgon för oss som inte bor i Sthlm. Gbg eller Malmö? Finns dom på plats då eller är de då endast beställningsvara?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 23:24
Ursprungligen av imagine82:

OK, men finns de att köpa i de andra Telenorbutikerna imorgon för oss som inte bor i Sthlm. Gbg eller Malmö? Finns dom på plats då eller är de då endast beställningsvara?

det har jag ingen aning om däremot. du kan ringa kundtjänst direkt efter klockan 00.00 de svarar på alla frågor då, innan skiter de i dig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 00:08

Då har man beställt

Ursprungligen av Stenelo:

Då har man beställt

Vart? Tele2 dök ju tämligen omgående efter 12-slaget... Alla verkar vara nere för räkning

Ursprungligen av Stenelo:

Då har man beställt

Samma här!

Beställde genom Comviq.se , Leveranstid på 1-2 veckor känns lite surt dock men kan hoppas att de sätter sån lång leverans för säkerhetsskull.. Annars blir det 2 låååååånga veckor

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 00:14
Ursprungligen av Denzel:

Samma här!

Beställde genom Comviq.se , Leveranstid på 1-2 veckor känns lite surt dock men kan hoppas att de sätter sån lång leverans för säkerhetsskull.. Annars blir det 2 låååååånga veckor

2-3 arbetsdagar på tre.se - Nu blir det en tung väntan

Ursprungligen av Stenelo:

2-3 arbetsdagar på tre.se - Nu blir det en tung väntan

Hmm , det är stor skillnad på 2-3 Arbetsdagar och 1-2 veckor får jag säga, men det lär ge sig.

Nu har jag lite tid på mig att uppdatera mitt mobilsurf på abbonemanget och fixa micro-sim

Vad tog ni för abonnemang, ni som har beställt? Kan inte bestämma mej riktigt, antingen Telia eller Tele2 har jag tänkt mej..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 00:16
Ursprungligen av westerlu77:

Vad tog ni för abonnemang, ni som har beställt? Kan inte bestämma mej riktigt, antingen Telia eller Tele2 har jag tänkt mej..

3kontant - måste kunna låsa upp den

Kostnad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 00:22
Ursprungligen av westerlu77:

Kostnad?

6195 riksdaler.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-07-30 00:18

beställde precis från telia. på hemsidan fick jag orderbekräftelse och beräknad leverans nästa torsdag, men i bekräftelsemailet fick jag detta:

"Detta är en bekräftelse av din intresseanmälan för iPhone 4 som är automatgenererad och kan inte besvaras. Intresseanmälan är inte bindande.

Vid säljstart av iPhone 4 kommer du bli kontaktad med en förfrågan om du då vill köpa iPhone 4."

nästa torsdag stod som beräknad leverans även i mailet.

är detta en reservation för att dom möjligen inte har tillräckligt många telefoner eller liknande? eller kan jag räkna med nästa vecka?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-30 00:21

Telias sida går tungt!
fastnar hela tiden när jag ska välja om ja ska ett nytt eller ett gammalt abonnemang.

32GB slut & 16GB har fått en leveranstid på : Upp till 6 veckor hos Comviq..

Känns tryggt med att mailet med ordern landade i min Inkorg 00:02

Bevaka tråden