Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias iPhone 4-priser!

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När jag köpte 3G så betalade jag samma pris cash som det sammanlagda avbetalningspriset på 12 mån (dom hade ett 12månalternativ då). Alltså; om man tar ett abb och låser sig 24 mån. så förutsätter jag att man betalar samma pris för luren kontant som andra gör även om dom gör det på 24 mån. Om inte så är det unikt att en produkt är billigare avbetalad än kontant. :-D. Ett paradigmskifte i marknadshistorien alltså.

Fågan är då vad luren kostar cash med 12 mån. abbo?

Jag tycker det verkar som om Telia klår "lågprisbolaget" Tele2 i prissättning. Det förvånar ju. Och dom har varken Edge eller surfzoner. Så - varför ska man välja Tele2 om dom inte är billigare vilket dom ju alltid brukar vara? Jag körde Tele2/Comviq i 20 år därför att deras priser alltid slog Telia med hästlängder. Är det slut med det?

Dustin har bara 24 mån. bindning vad jag kan se. Är det troll här?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 18:20

@ d-boy

Jag ska försöka skaffa en iPhone 4 16GB kontant, och sedan skaffa Max25 med mobilsurf och signa 12 månader.

Enligt Telia i Göteborg är kontantpriset 6495:- för 16GB.

Ursprungligen av johan_fbg:

Enligt Telia i Göteborg är kontantpriset 6495:- för 16GB.

Högt... Faktiskt konstigt högt, då är det affär att beställa en olåst från Apple UK

Jag kan inte fatta varför en lur skulle kosta mera om man pyntar den direkt eller utdraget på 24 månader - om man har samma abb och låsning i båda alternativen. Varför skulle Telia tacka nej till stålarna direkt och istället vilja ligga ute med dom och t.o.m. förlora en liten slant på inflationen. Det är ju helt absurt. Rubbat.

En 32GB med PrataPå och SurfExtra+ 24 månader kostar 4800 kr om man betalar 200 kr/mån.

Jag tar En 32GB med PrataPå och SurfExtra+ 24 månader och ger dom 4800 kr direkt.

Om dom vill ha mera direkt så ger jag dom istället 200 kr i månaden. Är dom puckade i skallen så - tja - det är ju deras problem.

All logik säger att det tvärtom borde vara så att direktbetalning ska vara billigare - så är det alltid i andra affärer. Alltid.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag kan inte fatta varför en lur skulle kosta mera om man pyntar den direkt eller utdraget på 24 månader - om man har samma abb och låsning i båda alternativen. Varför skulle Telia tacka nej till stålarna direkt och istället vilja ligga ute med dom och t.o.m. förlora en liten slant på inflationen. Det är ju helt absurt. Rubbat.

En 32GB med PrataPå och SurfExtra+ 24 månader kostar 4800 kr om man betalar 200 kr/mån.

Jag tar En 32GB med PrataPå och SurfExtra+ 24 månader och ger dom 4800 kr direkt.

Om dom vill ha mera direkt så ger jag dom istället 200 kr i månaden. Är dom puckade i skallen så - tja - det är ju deras problem.

All logik säger att det tvärtom borde vara så att direktbetalning ska vara billigare - så är det alltid i andra affärer. Alltid.

Tidigare har du i alla fall kunnat göra som du beskrev - jag fick välja mellan en förhöjd månadsavgift eller att betala hela beloppet direkt. Samma belopp, ingen skillnad och det är ok för mig.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag kan inte fatta varför en lur skulle kosta mera om man pyntar den direkt eller utdraget på 24 månader - om man har samma abb och låsning i båda alternativen. Varför skulle Telia tacka nej till stålarna direkt och istället vilja ligga ute med dom och t.o.m. förlora en liten slant på inflationen. Det är ju helt absurt. Rubbat.

Men är inte kontantpriset ett pris som ger en telefon utan abonnemang? Dvs att man betalar mer för att kunna använda kontantkort?

Förra året kunde jag iaf betala hela priset direkt utan att det var dyrare, när jag band ett abonnemang på 12 månader.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 23:22
Ursprungligen av Adrian B:

Men är inte kontantpriset ett pris som ger en telefon utan abonnemang? Dvs att man betalar mer för att kunna använda kontantkort?

Förra året kunde jag iaf betala hela priset direkt utan att det var dyrare, när jag band ett abonnemang på 12 månader.

Jo...

Jeezez. Nu är det folk på telias hemsida SUPER SLOW.

Nu är Telias hemsida helt överbelastad. Som de hade sagt inte skulle hända igen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 00:05

Ja...alltså, nu ska inte jag beställa via nätet men jag blir VANSIIIIIINNIIIIIIIG på sådan j-la inkompentens!! Kan tyckas överdrivet men ointelligens kan reta gallfeber på mig i sådana lägen.

Telia var överbelastade vid släpp av 3G-modellen, fine...lär er och gå vidare. Samma sak vid 3GS-modellen, men allvarligt talat...har ni inte lärt er nåt? Nu då? Samma sak igen! De är inkompetenta fåntrattar, de hos Telia som hanterar den säljkanalen.

Jag menar det.

Ursprungligen av zinned:

Ja...alltså, nu ska inte jag beställa via nätet men jag blir VANSIIIIIINNIIIIIIIG på sådan j-la inkompentens!! Kan tyckas överdrivet men ointelligens kan reta gallfeber på mig i sådana lägen.

Telia var överbelastade vid släpp av 3G-modellen, fine...lär er och gå vidare. Samma sak vid 3GS-modellen, men allvarligt talat...har ni inte lärt er nåt? Nu då? Samma sak igen! De är inkompetenta fåntrattar, de hos Telia som hanterar den säljkanalen.

Jag menar det.

Kan inte annat än hålla med. Jag VET att jag läste en intervju med någon på Telia under onsdagen eller torsdagen där de kommenterade att de nu hade skaffat extra kapacitet inför lanseringen. Jo tjena. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag såg intervjun nu.

Jag instämmer med zinned.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 00:09

Jag håller med. Speciellt, som Capeman också påpekar, som dom lovat att det inte skulle hända igen.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-30 00:09

Ja, detta är ju helt sjukt. Den som är vaken om 2 timmar kommer vara först i kön, när alla som nu sitter och vill köpa har ledsnat, gått och lagt sig och somnat så att trycket på sajten minskar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 00:12

@Capeman

Yes. Det meddelades på Telias iPhoneblog. Sicken lögn, sicka idioter...allvarligt talat.

Telia = Katastrof

Nu har man suttit uppe hela kvällen, sen när man äntligen kommer in på Telia.se, då har de inte uppdaterat företagsabonemangen, så det blir ingen beställning i natt heller, får väl masa sig upp till en butik i morgon bitti... eller byta operatör, börjar faktiskt tröttna nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 00:28

Jag lyckades beställa en 32 GB svart kl. 00.05 online. Leveransdatum 5/8, men vi får väl se hur det går...

Blev en 16gb från Halebop för min del, har haft Tre i ett år så ska bli intressant att prova! Står inget leveransdatum.

Ordernummer: 363XXX
Orderdatum: 2010-07-30
Orderstatus: Frilsläppt

Inga direktsändningar/rapporter från nattöppet?

  • Medlem
  • 2010-07-30 00:34

Håller med dig - stålis - samma här. Att det ska vara så förbannad svårt med att skicka ut rätt (komplett) infon i tid. Alltid samma sak med företagsabo. Det här låtsas-hemlighets-hypen är bara patetiskt.

Gonatt. R

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-30 07:03

Jag är lite besviken över de väldigt få valmöjligheter man har när/om man vill beställa en 4:a på Telias hemsida.

Jag vill inte binda mig 24 mån. Jag vill inte betala 250 kr i månaden. Jag vill betala nu.

Självklart kommer jag ta kontakt med en butik/kundtjänst för att ta reda på om det går att lösa, men det vore intressant om någon kommit längre med sina tankar angående detta.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 08:22
Ursprungligen av Kasaen:

Jag är lite besviken över de väldigt få valmöjligheter man har när/om man vill beställa en 4:a på Telias hemsida.

Jag vill inte binda mig 24 mån. Jag vill inte betala 250 kr i månaden. Jag vill betala nu.

Självklart kommer jag ta kontakt med en butik/kundtjänst för att ta reda på om det går att lösa, men det vore intressant om någon kommit längre med sina tankar angående detta.

Dom var rätt tydliga på iPhone bloggen att kontantpris bara går att få i butik, inte på webben.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-30 08:44
Ursprungligen av Mattias L:

Dom var rätt tydliga på iPhone bloggen att kontantpris bara går att få i butik, inte på webben.

Det är jag medveten om. Inser att jag var lite otydlig i inlägget.

Jag kan absolut tänka mig att binda mig och betala en extra peng i månaden. Men inte 250 kr i 24 mån.

Jag hade någonstans hoppats att man på webben kunde välja typ 12 mån och 100 kr/mån och resten kontant. Men det kanske räknas som kontantpris så fort det krävs en bunt pengar redan vid köp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 10:16

Jag är ganska nyligen hemkommen från en Telia-butik, har en rykande färsk iPhone 4 32GB här

Den köptes med ett 12 månaders Halebop-abonnemang med tillhörande 100 kr förhöjd månadsavgift, något jag kunde skippat om jag velat men jag tog det och sänkte då kostnaden "up front" lite grann. Kostnad som det blev över disk - 4800 kr.

Senast redigerat 2010-07-30 10:47

Jag hade plats 28 i kön vid Teliabutiken i Västerås men blev utan (företagskunderna var inte inkluderade i denna kö utan gick före).

Jag beställde dock en 16-gigare och förlängde mitt vännerabonnemang. För detta fick jag betala 5995 kronor kontant. Vet inte om det är ett rimligt pris men jag orkade inte deala med den alternativintelligente försäljaren kring avbetalningar hit och dit (han hade oerhörda problem att ge besked kring priser om man inte ville binda sig 24 månader).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-30 14:39

Var inne hos Telia idag för att beställa en iPhone 4 32 GB och samtidigt förlänga mitt iSurf-abonnemang 12 månader med förhoppning om att i alla fall få lite rabatt på telefonen. Men det gick icke - byt abonnemang eller betala kontantpris var det som gällde.

7495:- kommer jag att få betala. Det är mycket det. Kanske var dumt att inte byta abonnemang men jag vill verkligen inte binda upp mig på mer än 12 månader...

Ursprungligen av NickZse:

Var inne hos Telia idag för att beställa en iPhone 4 32 GB och samtidigt förlänga mitt iSurf-abonnemang 12 månader med förhoppning om att i alla fall få lite rabatt på telefonen. Men det gick icke - byt abonnemang eller betala kontantpris var det som gällde.

7495:- kommer jag att få betala. Det är mycket det. Kanske var dumt att inte byta abonnemang men jag vill verkligen inte binda upp mig på mer än 12 månader...

Jag förlängde mitt Till Vänner med 12 månader. Fick ge ganska precis 7000,-.

Bevaka tråden