Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Danandz:

Hm, båda mina telefoner är levererade men endast en telefon har apple dragit pengar för? har jag fått en gratis eller?

Skicka en till Umeå så får du pengar för den:) jag har en som är i Nederländerna nu, sannolikt Blinx på måndag, sen vet man ju inte hur det går:)

Ursprungligen av thomas.sweden:

Skicka en till Umeå så får du pengar för den:) jag har en som är i Nederländerna nu, sannolikt Blinx på måndag, sen vet man ju inte hur det går:)

jo,jag ska skicka båda till umeå då jag bor där O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 14:31

Order: 13 juli
Skickat: 30 juli
Hos BL: -
Reggad: -
Skickad: -
Handen: -

Hur kommer det sig att det tar sådan tid att skicka från apple till BL ?
*under tiden jag skrev kom jag på dom skickas från kina (?)*

Men sedan står det ju
Shipped to MILTON KEYNES, GB 30 Jul 2010
Estimated Delivery Date (Subject to change) 04 Aug 2010 (Subject to change)
Current Delivery Status Shipment dispatched 30 Jul 2010
Betyderdet inte att den e i GB redan?

Ursprungligen av prof:

Order: 13 juli
Skickat: 30 juli
Hos BL: -
Reggad: -
Skickad: -
Handen: -

Hur kommer det sig att det tar sådan tid att skicka från apple till BL ?
*under tiden jag skrev kom jag på dom skickas från kina (?)*

Men sedan står det ju
Shipped to MILTON KEYNES, GB 30 Jul 2010
Estimated Delivery Date (Subject to change) 04 Aug 2010 (Subject to change)
Current Delivery Status Shipment dispatched 30 Jul 2010
Betyderdet inte att den e i GB redan?

nej. den är på väg till GB

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 14:57
Ursprungligen av Danandz:

nej. den är på väg till GB

aaaahhhaaaa, jo så e de nog

Ursprungligen av prof:

aaaahhhaaaa, jo så e de nog

kan också vara så att den är skickad från apple i GB till UK, men det är ändå samma sak, den kommer fram om 1 dag

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 15:09
Ursprungligen av Danandz:

kan också vara så att den är skickad från apple i GB till UK, men det är ändå samma sak, den kommer fram om 1 dag

Såpass, men är det bara BL som är den stora fördröjningen för mig nu eller? Alltså DHL eller BL som tar ngn vecka enligt vad jag sett. ?

Ursprungligen av prof:

Såpass, men är det bara BL som är den stora fördröjningen för mig nu eller? Alltså DHL eller BL som tar ngn vecka enligt vad jag sett. ?

ja. dock verkar det som dom har blivit lite "snabbare" nu

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 15:46
Ursprungligen av Danandz:

ja. dock verkar det som dom har blivit lite "snabbare" nu

Awsome
Ett par bra månader för BL kan jag tänka mig ^^

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-30 14:35

Hej igen. Fick statusuppd. nyss på min order. Beställde iPhone + bumper och kan fortfarande inte spåra den men det står så här nu:

Beräknat leveransdatum 06 Aug 2010 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 31 Jul 2010

Vad betyder det sista? är den i england nu och paras ihop eller har den redan parats ihop med bumpern och skickas mot borderlinx nu?

Ursprungligen av TENFIRE:

Hej igen. Fick statusuppd. nyss på min order. Beställde iPhone + bumper och kan fortfarande inte spåra den men det står så här nu:

Beräknat leveransdatum 06 Aug 2010 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 31 Jul 2010

Vad betyder det sista? är den i england nu och paras ihop eller har den redan parats ihop med bumpern och skickas mot borderlinx nu?

ja och att den ränkas komma till borderlinx imorn (lördag då dock)

Jag avbeställde faktiskt min bumper bara för att inte riskera att den försenar leveransen. Beställde den 16/7 och det står skeppningsdatum 6/8 samt beräknad leverans till BL den 17/8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 17:10

Jag chattade med borderlinx nyss.
Frågade ifall de hade något preliminärt antal dagar det tar från betalning tills att paketet skickades.
Nu vet vi ju alla att man får ta all info om tid med lite salt men 'Rachel' sa i alla fall att paketet skall skickas inom 3 arbetsdagar från att betalningen gjorts.

Jag betalade igår förmiddag så vi får väl se hur det går. Det vore ju trevligt ifall de får det klart under helgen när de nu ju ändå har öppet och jobbar dygnet runt får man väl ändå anse att det är "working days". Hoppas kan man i alla fall.

Ursprungligen av josie:

Nu vet vi ju alla att man får ta all info om tid med lite salt men 'Rachel' sa i alla fall att paketet skall skickas inom 3 arbetsdagar från att betalningen gjorts.

Jag betalade igår förmiddag så vi får väl se hur det går. Det vore ju trevligt ifall de får det klart under helgen när de nu ju ändå har öppet och jobbar dygnet runt får man väl ändå anse att det är "working days". Hoppas kan man i alla fall.

Det vore väldigt trevligt om de räknade helgen som arbetsdagar, betalade precis för frakten för min iphone nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 17:51

Jag vet inte om jag skall gråta eller skratta. Helt plötsligt för liten stund sedan dog min SonyEricsson mobil som jag använder idag. Och det dröjer minst två veckor eller mer beroende på BL innan min iphone kommer.

Ursprungligen av Gascogne:

Det vore väldigt trevligt om de räknade helgen som arbetsdagar, betalade precis för frakten för min iphone nu.

samma här! :):) nån som vet om dhl hämtar/skickar paketen från borderlinx på helger, eller skickas det bara på vardagar (tidigaste måndag som min kan skickas då?)

Beställde en iPhone 4 16GB från apple UK via Borderlinx för ca 1,5h sedan.
Ville främst tacka för den indirekta hjälpen jag fått av den här tråden, hade inte löst det annars. Nu får jag en olåst iPhone 4 dessutom! Drygt att vänta 1 månad men fett värt det!

Tack, uppdaterar när jag fått den ^^

Min lur är äntligen på gång.

32GB
Beställd: 2/7
Skickad från Kina: 24/7
Framme hos blinx: 30/7

Nu får man bara hoppas att det flyter på som det ska på Borderlix över helgen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 21:12
Ursprungligen av stoffe1:

Min lur är äntligen på gång.

32GB
Beställd: 2/7
Skickad från Kina: 24/7
Framme hos blinx: 30/7

Nu får man bara hoppas att det flyter på som det ska på Borderlix över helgen.

Min kom fram till BL idag 30/7 med.

16GB
Beställd: 10/7
Skickad från Kina: 24/7
Framme hos blinx: 30/7

Pratade en snabbis med supporten på BL och det besked jag fick då var att dom skulle jobba undan så att deras backlog var rensad i början på nästa vecka.

Hoppas på snabb reg. av telefonen nu.....

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 21:27
Ursprungligen av gmac:

Hoppas på snabb reg. av telefonen nu.....

Hoppas inte för mycket bara. Senaste veckorna ligger snitttiden till registering på ca 7 dagar och snittitiden till skeppning från betalning på ca 5 dagar.

Självklart finns det viss avvikelse åt båda hållen, men det är genomsnittet. Tyvärr.

Väntar fortfarande på att dom skall skicka min som kom till BLX den 21/7 och registerades och betalades den 28/7.

Strul !

Beställde min 30/6 tillsammans med en dock. Telefonen ankom och registrerades 23/7 betalades samma dag och gick iväg 28/7, ankom idag till mig men besvikelsen blev stor de hade skickat min dock som jag valt att avstå transport av tills vidare då de inte lyckades para ihop de 2 sakerna(vilket jag begärt via supporten, docken registrerades 26/7 trots att de kom samtidigt) Har nu jagat supporten pratat med dem och kommunicerat via chatten och jag hoppas verkligen att de löser problemet inom ett dygn.
Förbannad är bara förnamnet !
Jag känner ingen tidspanik men blir rejält irriterad när de inte kan skicka rätt prylar.
Vi får se hur det löser sig.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 18:42

Jag tror inte dom skickar iväg på helger. Men jag hoppas att jag har fel.

Tror dom skickar på helgen dock så leverar inte dhl på helgen bara plockar upp:/

En fråga:
Om man inte kan vara ledig under de tider som DHL/Posten levererar paketet till ens dörr, kan man på något sätt få paketet inlämnat hos "postenombud" (typ ICA m.m.) och sen själv gå dit och hämta paketet?
Lite drygt att behöva ta ledigt en hel dag för att invänta ett paket som kanske kommer mellan kl 8-16.

Ni andra som fått brev om att eran telefon har kommit fram från bordelrinx hur ser erat brev ut? för mig står det inget REF nummer ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 10:15

Verkar som BL börjar komma i något mer fas nu iaf. Min andra beställning - åt en polare gjordes 9 juli.
Hos BL 25 jul
Reggad 30 jul
Ut 31 jul

Känner ju ganska surt att jag beställde 1 bumper och 2 iphones den 10juli och så här ser det ut för mig. Känns som att det är bumpern som ställer till problem...

Shipped to MILTON KEYNES, GB 27 Jul 2010
Estimated Delivery Date (Subject to change) 10 Aug 2010 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 02 Aug 2010

Tänkte på det nu när Apple delar ut gratis bumper skulle jag ju vilja ha en extra till den andra iphonen men att de skulle kommit fram till mig i Sverige innan den 22augusti då tiden för att få en bumper gratis går ut är ju ganska orealistiskt. Finns det någon lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 11:50
Ursprungligen av Joche:

Verkar som BL börjar komma i något mer fas nu iaf. Min andra beställning - åt en polare gjordes 9 juli.
Hos BL 25 jul
Reggad 30 jul
Ut 31 jul

Det var ju intressant. BL påstår väl att de processar allt i ordning? Min beställning kom till BL 21:a, registrerades den 27:e och har inte skickats ännu. Har ni andra som fick era registrerade tidigare i veckan fått era skickade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 14:50
Ursprungligen av jegt:

Det var ju intressant. BL påstår väl att de processar allt i ordning? Min beställning kom till BL 21:a, registrerades den 27:e och har inte skickats ännu. Har ni andra som fick era registrerade tidigare i veckan fått era skickade?

Nu fick jag mail att min beställning skickats idag.

Min telefon har varit hos BL i tio dagar nu först efter 8 dagar fick jag paya:( hoppas den kommer asap nu
Kommer aldrig använda borderlinx igen aldrig varit med om sämre service

Bevaka tråden