Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av erikohman:

Va! min kom också till BL igår och reggades och jag betalade för frakten igår med. Bara hoppas jag får e-post om att min skickas även idag med. Fick du något tracking number?

Beställde du något mer än telefon?

Åhh. gick in på BL och kollade min status och nu stod det Being processed...
Förrut stod det väl In process, eller nått va?

2 stycken Iphone 4

Beställd: 12 juli
Skickades från Apple: 22 juli
Hos Borderlinx: 28 juli
Registrerad hos Borderlinx: 30 juli
Betald: 30 juli
Utlevererad från Borderlinx: 4 juli
Fick den: 5 juli

Weey fick den idag. Står dock fortf som "processing" på hemsidan så till er som inte får nåt. Den kan vara påväg ändå

Ursprungligen av __miicke__:

2 stycken Iphone 4

Beställd: 12 juli
Skickades från Apple: 22 juli
Hos Borderlinx: 28 juli
Registrerad hos Borderlinx: 30 juli
Betald: 30 juli
Utlevererad från Borderlinx: 4 juli
Fick den: 5 juli

Weey fick den idag. Står dock fortf som "processing" på hemsidan så till er som inte får nåt. Den kan vara påväg ändå

Vart skulle din? Vad har du för POD? Står det "Being processed" på Borderlinx sidan fortfarande?

Ursprungligen av erikohman:

Vart skulle din? Vad har du för POD? Står det "Being processed" på Borderlinx sidan fortfarande?

Malmö står fortf "Being processed" på hemsidan. Jag hade två podnummer för jag orkade inte vänta så det var P131725 och P131689.. väntat rätt länge eller ja, ett par dagar iaf

Ursprungligen av __miicke__:

Malmö står fortf "Being processed" på hemsidan. Jag hade två podnummer för jag orkade inte vänta så det var P131725 och P131689.. väntat rätt länge eller ja, ett par dagar iaf

Okej! Men då finns det hopp för mig då att den har skickats.

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-04 15:33
Ursprungligen av erikohman:

Va! min kom också till BL igår och reggades och jag betalade för frakten igår med. Bara hoppas jag får e-post om att min skickas även idag med. Fick du något tracking number?

Beställde du något mer än telefon?

Ursprungligen av erikohman:

Åhh. gick in på BL och kollade min status och nu stod det Being processed...
Förrut stod det väl In process, eller nått va?

Beställde en telefon och en bumper och har fått tracking number på båda paketen. Jag har för mig att det stod "Being processed" direkt men kan ha fel, kollade inte så noga..

Fick mailet från BL klockan 10 i morse att telefonen blivit skickad, så förhoppningsvis åker nog din iväg snart också

Ursprungligen av Hadez:

Beställde en telefon och en bumper och har fått tracking number på båda paketen. Jag har för mig att det stod "Being processed" direkt men kan ha fel, kollade inte så noga..

Fick mailet från BL klockan 10 i morse att telefonen blivit skickad, så förhoppningsvis åker nog din iväg snart också

Skickade dom det som två paket? Konstigt i så fall.

Men det verkar som om det står In process direkt när man har betalt. Så jag hoppas att min också går iväg idag. När fick du din skannad igår, och när betalade du?

Ursprungligen av Hadez:

iPhone 32GB + Bumper

Beställd: 3/7
Skeppad: 26/7
Framme hos BL: 3/8
Registrerad hos Borderlinx: 3/8
Skickad från Bordelinx: 4/8
Framme: ??

Det börjar närma sig

Vilket klockslag anlände din hos BL och när reggades den?

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-04 21:50
Ursprungligen av erikohman:

Vilket klockslag anlände din hos BL och när reggades den?

Telefon + Bumper anlände till BL 11:18 har jag för mig. Bumpern reggades kl 20:14 och telefonen 22:08.
POD nummer för bumpern: 134387
POD nummer för telefonen: 134498

Frakten betalade jag 21:30 och 23:12 (betalade frakt 2 ggr då jag inte orkade vänta på att båda skulle bli reggade)

Edit: Med andra ord skulle dina grejer gått iväg före mina om BL hade kört FIFO, men det verkar tyvärr inte så :/

Ursprungligen av Hadez:

Telefon + Bumper anlände till BL 11:18 har jag för mig. Bumpern reggades kl 20:14 och telefonen 22:08.
POD nummer för bumpern: 134387
POD nummer för telefonen: 134498

Frakten betalade jag 21:30 och 23:12 (betalade frakt 2 ggr då jag inte orkade vänta på att båda skulle bli reggade)

Edit: Med andra ord skulle dina grejer gått iväg före mina om BL hade kört FIFO, men det verkar tyvärr inte så :/

Morr! Nu blev jag riktigt less. Men nu förstår jag också varför du får två paket...
Bara dom skickar den imorgon så jag har den på fredag.
Mitt POD är P134475...

Kanske är det så att min faktiskt har skickats utan att dom reggat det. Tydligen har ju det hänt förrut. Får hoppas på det.

Edit: Till vilken stad ska din? Min ska till Sthlm. Du får gärna posta lite info om dina pakets rörelser.

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-04 22:33
Ursprungligen av erikohman:

Morr! Nu blev jag riktigt less. Men nu förstår jag också varför du får två paket...
Bara dom skickar den imorgon så jag har den på fredag.
Mitt POD är P134475...

Kanske är det så att min faktiskt har skickats utan att dom reggat det. Tydligen har ju det hänt förrut. Får hoppas på det.

Edit: Till vilken stad ska din? Min ska till Sthlm. Du får gärna posta lite info om dina pakets rörelser.

Paketen skall till GBG. Tiden då paketen hämtades stämmer inte med BL´s tider så din kanske kom med i alla fall

iPhone 4 32GB:
Överlämnad för vidarebefordran, inga fler leveransbesked att vänta 12:14
Anlänt till DHLs leveranskontor i Gothenburg - Sweden 07:34
Anlänt till DHLs sortering i Gothenburg - Sweden 06:22
Hanterad i Leipzig - Germany 02:34
Anlänt till DHLs sortering i Leipzig - Germany 01:53
Lämnat DHLs station i East Midlands - UK 23:04
Hanterad i East Midlands 21:32
Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK 20:50
Lämnat DHLs station i Birmingham - UK 19:48
Hanterad i Birmingham - UK 18:02
Försändelse hämtad 16:23

Bumper:
Överlämnad för vidarebefordran, inga fler leveransbesked att vänta 12:14
Anlänt till DHLs leveranskontor i Gothenburg - Sweden 11:26
Anlänt till DHLs sortering i Gothenburg - Sweden 06:22
Hanterad i Leipzig - Germany 02:52
Hanterad i East Midlands 21:11
Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK 20:50
Lämnat DHLs station i Birmingham - UK 19:48
Hanterad i Birmingham - UK 18:02
Försändelse hämtad 16:23

Senast redigerat 2010-08-05 15:02
Ursprungligen av Hadez:

iPhone 4 32GB:

Hanterad i Leipzig - Germany 02:34
Anlänt till DHLs sortering i Leipzig - Germany 01:53
Lämnat DHLs station i East Midlands - UK 23:04
Hanterad i East Midlands 21:32

Bumper:

Hanterad i Leipzig - Germany 02:52
Hanterad i East Midlands 21:11

Din bumper blev aldrig registrerad att den lämnade East Midlands samt anlände till Leipzig?

Jag kollar rätt ofta nu vart mitt paket är nånstans men den har ej uppdaterats efter hantering i East Midlands men den borde har lämnat den platsen vid detta lag om man går efter hur folk har fått sina tider.
Hoppas bara inte nått som har strulat...

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-06 01:21
Ursprungligen av Gascogne:

Din bumper blev aldrig registrerad att den lämnade East Midlands samt anlände till Leipzig?

Jag kollar rätt ofta nu vart mitt paket är nånstans men den har ej uppdaterats efter hantering i East Midlands men den borde har lämnat den platsen vid detta lag om man går efter hur folk har fått sina tider.
Hoppas bara inte nått som har strulat...

Helt rätt den åkte med endå

Gött!!
Min kommer imorron!!
Fick mail av BL igår att den kommit.
Loggades imorse kl 03.00 då betalade jag frakten.
Kom nu hem ifrån jobbet och då hade DHL hämtat den och jag har den imorgon så tjejen på DHL.
Jävligt bra i mitt tycke av BL!!

Ursprungligen av DimDim:

Gött!!
Min kommer imorron!!
Fick mail av BL igår att den kommit.
Loggades imorse kl 03.00 då betalade jag frakten.
Kom nu hem ifrån jobbet och då hade DHL hämtat den och jag har den imorgon så tjejen på DHL.
Jävligt bra i mitt tycke av BL!!

Fusk igen. Jag vill också att BL skickar min...

Senast redigerat 2010-08-04 16:11
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 16:07

Min är också på väg nu. Den kom till Borderlinx tisdag kl 7, registrerades imorse kl 3, jag betalade direkt och nu är den skickade med DHL. Har fått trackingnummer och sitter på DHL.se och trycker CMD+R som en galning.

Ursprungligen av DimDim:

Gött!!
Min kommer imorron!!
Fick mail av BL igår att den kommit.
Loggades imorse kl 03.00 då betalade jag frakten.
Kom nu hem ifrån jobbet och då hade DHL hämtat den och jag har den imorgon så tjejen på DHL.
Jävligt bra i mitt tycke av BL!!

Kul att se att folk som fått sina paket levererade dit efter mig får dom skickade före... nu ska det skällas lite i chatten...

Vad fan. Min kom till BL igår (3/8) klockan 11:18 och reggades av BL 19:09 och 21:57 (iPhone + Docka). Jag betalade också direkt frakten (runt 22:30). Men inte har min skickats ännu :(.

Skulle dom inte köra enligt FIFO?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 16:21
Ursprungligen av erikohman:

Vad fan. Min kom till BL igår (3/8) klockan 11:18 och reggades av BL 19:09 och 21:57 (iPhone + Docka). Jag betalade också direkt frakten (runt 22:30). Men inte har min skickats ännu :(.

Skulle dom inte köra enligt FIFO?

Nästa "pickup" av DHL enligt dhl.com är 17:30 ändå. Så våra kanske hinner med också om vi har tur. Min är inte skickad heller ännu.

Ursprungligen av TENFIRE:

Nästa "pickup" av DHL enligt dhl.com är 17:30 ändå. Så våra kanske hinner med också om vi har tur. Min är inte skickad heller ännu.

Min blev reggad i fredes, legat där sen ons eller nåt, inget skickat ännu... backlogs backlogs backlogs... det är allt jag hör

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 17:04
Ursprungligen av __miicke__:

Min blev reggad i fredes, legat där sen ons eller nåt, inget skickat ännu... backlogs backlogs backlogs... det är allt jag hör

Ahh det säger de på chatten till mig med Fast han har meddelat hub team nu iaf. Se om det hjälper

Ursprungligen av TENFIRE:

Ahh det säger de på chatten till mig med Fast han har meddelat hub team nu iaf. Se om det hjälper

Haha den sa dom till mig i måndags med. Belive me, nothing happend

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 17:20
Ursprungligen av __miicke__:

Haha den sa dom till mig i måndags med. Belive me, nothing happend

Ucsh de luktar illa ibland

Ursprungligen av TENFIRE:

Nästa "pickup" av DHL enligt dhl.com är 17:30 ändå. Så våra kanske hinner med också om vi har tur. Min är inte skickad heller ännu.

Vart såg du infot om nästa pickup på DHL.com?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 18:24
Ursprungligen av erikohman:

Vart såg du infot om nästa pickup på DHL.com?

DHL | DCT

Skönt på något sätt man inte är ensam. Men lite surt att dom inte använt sig av FIFO. Viktigast för mig är att jag har telefonen senast fredag. Men det är ju så jobbigt att vänta!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 16:31
Ursprungligen av erikohman:

Skönt på något sätt man inte är ensam. Men lite surt att dom inte använt sig av FIFO. Viktigast för mig är att jag har telefonen senast fredag. Men det är ju så jobbigt att vänta!

Jo men samtidigt fick de in sina till blinx före oss

Ursprungligen av TENFIRE:

Jo men samtidigt fick de in sina till blinx före oss

Fick dom?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-04 17:02

Fick min voucher nu.
Gäller september ut XD
Blir inget med den (10% av frakten)

Så där ja då var min sak på väg till mig nu också, tog ett tag... >_<
Pratade med supporten idag igen och nämnde att det fanns folk som hoppat förbi kön i leveranser och min var fortfarande inte släppt för leverans, då eskalerade hon den så att den skulle skickas asap.

Och så här mina tider ut för min beställning.

4 Aug 2010 20:00:00 Shipment handed over to delivery agent
30 Jul 2010 Skannad av Borderlinx och betalning skedde 30min efteråt
28 Jul 2010 08:30:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.
28 Jul 2010 05:42:30 Milton Keynes Depot Out For Delivery.
28 Jul 2010 03:22:35 Milton Keynes Depot Shipment Received At Destination Depot.
27 Jul 2010 17:44:00 KG4 Shipment Received At Transit Point.
26 Jul 2010 15:55:56 Arnhem Hub Shipment In Transit.
24 Jul 2010 09:44:56 Hong Kong Shipment In Transit.
23 Jul 2010 00:49:02 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
22 Jul 2010 22:07:00 SZ1 Shipment In Transit.
22 Jul 2010 21:41:19 SZ1 Shipment In Transit.
22 Jul 2010 20:02:42 SZ1 Shipment Collected From Sender.
22 Jul 2010 18:00:00 SZ1 Incorrect Transit Times In System, Possible Delivery Delay.
3 Jul 2010 Iphone 4 32Gb beställdes

Bevaka tråden