Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sängar - vilken skall man ta?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-10 21:17

Jag har tyvärr inga tips mer än att tänk inte på pengarna pga vad andra ska säga bara. Jag har själv varit en av dem som inte förstod grajen med att köpa Hästens sängar t.ex. Men sen när jag kom att tänka på att man lägger allt mellan 50 000 - 500 000 kr på en bil som man kanske sitter i ett par minuter/timmar om dagen. Men en säng spenderar man liggandes i betydligt fler timmar.

Så snåla inte om ni hittar något som ni tycker känns bra.

Det viktiga är nog att man hittar något som passar just en själv. Pga. av en jävla massa resande i mitt tidigare yrkesliv så fick man prova på en väldig massa olika sängar, men för just mig så är fortfarande den Ikea-säng, extra fast, med någon tjock rackarns, mjukare bäddmaddrass, den bästa jag provat.

Annars tycker jag Goflorps "svarar vid pippande"-kriterium är alldeles förtjusande oblygt , och eftersom jag inte vill vara sämre kan jag avslöja att även en Ikea-säng svarar bra, men däremot knarrar den lite, vilket jag personligen tycker bara förhöjer stämningen

För egen del är det inte sängen som knarrar utan benen den står på. En gång i månaden får man ju vända på sängen för att dra åt muttrar....

Ursprungligen av klarabara:

För egen del är det inte sängen som knarrar utan benen den står på. En gång i månaden får man ju vända på sängen för att dra åt muttrar....

Låsmuttrar!

Eller så använd soffan och sedan sängen för att sova...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Låsmuttrar!

Eller så använd soffan och sedan sängen för att sova...

LCR

Jag som körde på såna där stopp-ringar, veckade grejer. Stoppmuttrar åker på nästa gång!

Soffan är eh... nä. Jag lämnar det okommenterat.

Ursprungligen av klarabara:

Jag som körde på såna där stopp-ringar, veckade grejer. Stoppmuttrar åker på nästa gång!

Soffan är eh... nä. Jag lämnar det okommenterat.

Nyloc nut - Wikipedia, the free encyclopedia

Nyloc is the shit!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-08-10 22:34

2x90 får det bli nästa gång. En hel dubbelsäng blir djävulskt tung och ohanterlig vid flytt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-10 22:34

Inget knarr i våran säng

Är man lite av en nerd när blicken fastnade på den här bilden?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Locknut_bolt_joint_x-section.png

Edit: Medge att den är vacker! *blush*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 18:59
Ursprungligen av klarabara:

Är man lite av en nerd när blicken fastnade på den här bilden?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Locknut_bolt_joint_x-section.png

Edit: Medge att den är vacker! *blush*

jättevacker, men vad föreställer den

Min fantasi har tagit ledigt

Ursprungligen av CUBEIS:

jättevacker, men vad föreställer den

Min fantasi har tagit ledigt

Nyloc nut - Wikipedia, the free encyclopedia

(i Goflorps inlägg)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 22:21
Ursprungligen av klarabara:

what a nut I am

Har haft Jensen rätt länge nu, fina sängar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-11 22:46
Ursprungligen av Adrian B:

Har haft Jensen rätt länge nu, fina sängar.

Hade Jensen innan och var grymmt nöjd...

Bevaka tråden