Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för stulen iPhone 4 32GB!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej vill bara varna alla för att köpa en iPhone 4 32GB Svart som är låst till Tre med IMEI-nummer 012421001985427.

Telefon var helt ny och i oöppnad kartong, den stals från DHL eller av DHL servicepoint i norra Göteborg.

Telefonen är numera stöldlåst av Tre.

Jäkla oflyt...

Hoppas du får en annan telefon snart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-16 22:31

Alltså vad händer nu?

Var det din telefon? Antar att du får en ny?

Ursprungligen av ibish:

Alltså vad händer nu?

Var det din telefon? Antar att du får en ny?

Skulle hämta ut min nya iPhone 4 på DHL-servicepoint och fick en uppbruten tom låda. Tyvärr gjorde dem en fuling att dem skannade av att paketet var utlämnat och sen räckte över den tomma lådan till mig. Hade jag vetat att lådan var tom hade jag aldrig tagit emot den. Klagade högljutt men personalen på utlämningsstället bara ryckte på axlarna och sa att paketet va så när dem fick den.

Fick reklamera till DHL som inte direkt var hjälpsamma och nu får jag vänta på svar på hur dem ska behandla min reklamation. Har pratat med Tre men har fått olika svar på hur detta kommer att lösas, tyvärr verkar det bli jobbigare än väntat och det kommer ta lång tid innan ny telefon eventuellt kommer.

Tips till alla som skall hämta sina telefoner på DHL-servicepoint eller postombud, kontrollera paketet innan ni låter utlämningspersonalen skanna av den så slipper ni bli blåsta.

Ursprungligen av Horizone:

Tips till alla som skall hämta sina telefoner på DHL-servicepoint eller postombud, kontrollera paketet innan ni låter utlämningspersonalen skanna av den så slipper ni bli blåsta.

Detta sker säkert på utlämningsställen också, men mycket händer på post/dhl terminalen..

Jobbar själv med på dhl & postutläming och paketen som anländer till mig är ibland endast "packade" med luft många ggr...

Paket får ju bara kontrolleras av kund om det är ngn typ av transportskada på det innan det lämnas ut..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 23:15

Denna telefonen måste bli ganska så värdelös för personen som snott den? Eller hur fungerar det egentligen?

Yep, den kommer inte att fungera alls..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 23:17

Inte ens om personen jailbreakar, och låser upp den från tre och tar annan operatör?

En hacker kan givetvis blåsa den ren och starta på ny kula, men sannolikheten att det är en hacker som snott den - eller att han hittar en sådan hacker att sälja den till - är minimal. Jag tror att den blir dörrstoppare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 23:38

Krävs väl IMEI-ändring för att den ska fungera felfritt?

Hoppas att den blir helt brickad för personen som snodde den iaf!

Och att Horizone får en ny!

Låter som ett jävla sätt av dem.

Jag hade ringt och bett att i lugn och ro få tala med en chef.

Hela DHLs verksamhet bygger på absolut förtroende. De hanterar paket som ofta är värda betydligt mer än en IP4. Att ens deras personal kan komma ifråga ihop med ngt som beskrivs som en "axelryckning" och "blåsning" är skandal.

Ring upp, prata med chef/ansvarig, så högt upp som möjligt.
Ta platschefen på orten.

Jag lovar dig, de nissarna som jobbat med det här kommer känna att det regnar svavel ner över dem...

Fan vad sned man blir när man hör sånt här...
Jag blev bestulen på min 3G i en butik i Norge som jag jobbade i. Ringde till polisen och sa att jag hade förövaren på övervakningskameran men de la ner direkt och Telia vägrade låta mig säga upp mitt abbonemang så när 3Gs kom satt jag med dubbla abbonemang i lite drygt ett år.
Tack för den passningen...

Japp, en IMEI-spärr fungerar i de flesta civiliserade länder och det krävs rätt mycket för att ändra IMEI-nummer. Dessutom kan du ju aldrig synka en iPhone med fubik-IMEI med iTunes.

Ush vad trött jag blir på Tre:s kundtjänst! Första gången jag pratar med dem så ska dem fixa allt åt mig, dem skall ta över reklamationen så jag slipper trilskas med det och skicka mig en ny telefon så snart som möjligt.

När jag inte hört av dem som lovat ringer jag för andra gången, då var det helt plötsligt andra bullar och det som sades första gången existerade inte längre. Blev istället lovad att en person från reklamationsavdelningen skulle kontakta mig dagen efter och hjälpa mig med ärendet.

Men när jag inte hörde nåt från dem heller ringde jag upp kundtjänst för tredje gången och då säger de att det inte står nåt om att reklamationsavdelningen ska kontakt mig. Nu är det helt plötsligt logistikavdelningen som skall kontakta mig istället och dem ber mig snällt vänta på svar igen.

Är så trött på alla löften hit och dit men ingen gör ju nånting. Det enda kundtjänst bryr sig om är att kunden ska vara nöjd när han lägger på luren. Frågade om dem ens hade stöldspärrat telefonen, men nej det hade dem inte heller gjort trots att jag sa att den blivit stulen för några dagar sedan. Utan man måste be dem spärra telefonen för att detta ska ske.

Alltså Tre är bra tills man behöver riktig hjälp, då visas deras riktiga engagemang.

Skriv ett mejl till reklamationsavdelningen, där har jag grymt bra erfarenheter ifrån. De är specialiserade på folk som har problem. Där vet medarbetarna om problemet och du får troligtvis inte olika bud för varje samtal.

Förhoppningsvis så ligger IMEI spärren hos Apple, då är det nog kört för tjuven, eftersom de borde ha en gemensam databas för sina telefoner.

Det trista är att tjuvarna/tjuven ofta inte är den stora förloraren, det är personen som sparat ihop till en efterlängtad pryl och köper den på blocket, och spärren inträder efter ett par dagar... då tjuven kastat sitt kontantkort och inte går att få tag i.. jävla typer..
Givetvis är det surt för personen som blivit av telefonen oxå!

Mina fem spänn ligger fortfarande på att RINGA till ngn i chefsbefattning.

ha ett mail redo och säg att du kan maila över ärendet direkt.

Det brukar göra intryck.

Kommer frågan "Varför kontaktar du mig?" Så är det bara säga att om man skall ha något gjort är "det la bättre gå direkt på huvet än röva ...."

(det brukar ta skruv, om det behövs får du väl förtydliga att han du pratar med är huvet i diskussionen)

Har du testat den här kontakten?

KundO - Privat - tre.se

Ps, vet inte hur/om det funkar som det sägs, men det vore intressant att höra.

Ursprungligen av Mutant:

Har du testat den här kontakten?

KundO - Privat - tre.se

Ps, vet inte hur/om det funkar som det sägs, men det vore intressant att höra.

Tack för alla tipsen! Jag ska avvakta nån dag och se ifall Tre hör av sig annars ska jag testa kundombudsmannen.

1
Bevaka tråden