- Patrick Danielsson
- Medlem ●
- Stockholm
Vore kul med en önskelista för framtida iOS 5.0.
Jag önskar mig (sedan 1.0) leveransrapport för SMS och MMS.
Skulle också gärna vilja kunna skapa mappar i bild-appen. Och kunna använda + och - knapparna för att kunna fota, helt fantastisk idé som Apple har ratat sedan tidigare.
Någon slags info på "låsskärmen", d v s att kunna få små widgets där med kalender, olästa SMS, missade samtal, ny e-post, väder o s v. Vill helst slippa jailbreaka.
Detta, och möjligheten att låsa porträtt/landskapsläge.
Detta, och möjligheten att låsa porträtt/landskapsläge.
Det kan du väl redan? Dubbelklicka på hemknappen så du får upp multitaskingmenyn, dra åt höger så iPod-kontrollerna kommer fram. Där är låset. Fast du kanske inte kan låsa telefonen i landkapsläge på samma sätt som iPad.
Det kan du väl redan? Dubbelklicka på hemknappen så du får upp multitaskingmenyn, dra åt höger så iPod-kontrollerna kommer fram. Där är låset. Fast du kanske inte kan låsa telefonen i landkapsläge på samma sätt som iPad.
Aha, har en 3G. Bra att det finns om man skulle köpa ny.
Kan ju vara bra att ge möjligheten att ändra SMS-signal också, tramsigt att det inte redan är gjort då de har bemödat sig att möjliggöra byte av ringsignal.
Det kan du väl redan (är det i så fall på iP4 enbart?). Man får välja bland de som ingår, men går förmodligen inte att lägga till egna sms-signaler i nuläget.
Det kan du väl redan (är det i så fall på iP4 enbart?). Man får välja bland de som ingår, men går förmodligen inte att lägga till egna sms-signaler i nuläget.
Korrekt men det är ju ganska löjligt att man ska kunna lägga till egna signaler för samtal men inte för meddelanden.
Kvitton, kontrakt, avhandlingar, rapporter... Finns hur mycket som helst. Det papperslösa kontoret är en myt.
Jag utgick iofs från ett privat användandeperspektiv och kan således FÖRSTÅ att det inte går så smidigt i ett företagsperspektiv men jag KÖPER det inte. Det är dags för företagen att växa in i 2000-talet och nyttja de möjligheter som finns.
Företagen kan ju för fasen spara massor av pengar, det borde väl smaka för dem. Bara de hade kunnat enas om standarder för hanteringen av alla typer av dokument. Som det är nu är det rena rama 1973...
Korrekt men det är ju ganska löjligt att man ska kunna lägga till egna signaler för samtal men inte för meddelanden.
Om det är till tröst så är det ju ingen viktig funktion. Det finns några man kan välja bland, varav den förvalda funkar bra. Bland folk har jag telefonen på ljudlöst, och hemma duger det alldeles utmärkt med standard-sms-signalen. Man är ju inte 14.
Om det är till tröst så är det ju ingen viktig funktion. Det finns några man kan välja bland, varav den förvalda funkar bra. Bland folk har jag telefonen på ljudlöst, och hemma duger det alldeles utmärkt med standard-sms-signalen. Man är ju inte 14.
Jag håller med dig, jag personligen saknar inte möjligheten men flera av mina vänner gör det och jag kan principiellt hålla med dem om att det är tramsigt att möjligheten inte finns där då den finns för ringsignaler.
Där jag jobbar är jag tvungen att lämna in ganska många saker i pappersform om jag vill ha betalt. Reseräkningar, körjournaler etc. För egen del kan jag inte annat än att hålla med. Världen vore lättare att leva i om man slapp ta hänsyn till sin omgivning.
Jag vet att det är så men det är sådant bakåtsträvande. Jag tycker också det är att ge upp om man bara accepterar situationen istället för att göra sin röst hörd i olika sammanhang i hopp om utveckling. I mina ögon handlar alltså inte ett sådant synsätt om att man inte tar hänsyn till sin omgivning utan att man vill förenkla den
Jag skulle vilja att ring/silent-knappen stänger av allt ljud förutom vibrator och inte bara just ring-signalen.
För mig på min 3Gs så har alltid allt ljud stängts av med "tyst-knappen" och bara vibratorn har surrat till om vibratorn är aktiverad, har aldrig hört några andra signaler.
Så vad menar du, har jag glömt nåt?
Dr Tinnitus
För mig på min 3Gs så har alltid allt ljud stängts av med "tyst-knappen" och bara vibratorn har surrat till om vibratorn är aktiverad, har aldrig hört några andra signaler.
Så vad menar du, har jag glömt nåt?
Påminnelser och timer. Texempel. Dom tutar på som vanligt och har gjort så på både min 3GS och 4. Appar som spelar ljud styrs inte heller alltid av knappen.
Nämns också på sidan 13 i iPhone iOS 4 User Guide.
Påminnelser och timer. Texempel. Dom tutar på som vanligt och har gjort så på både min 3GS och 4. Appar som spelar ljud styrs inte heller alltid av knappen.
Nämns också på sidan 13 i iPhone iOS 4 User Guide.
Mina påminnelser låter då inte när jag har telefonen i silent.
Önskemål: Bättre lockscreen, mer program i varje mapp
Mina påminnelser låter då inte när jag har telefonen i silent.
En påminnelse i form av det som andra kallar för alarm. Den sortens påminnelse som finns under Klocka.
Alltså inte en påminnelse för en händelse i kalendern.
En påminnelse i form av det som andra kallar för alarm. Den sortens påminnelse som finns under Klocka.
Alltså inte en påminnelse för en händelse i kalendern.
Aha, det tycker jag är rätt bra att de alltid låter om man har det som väckarklocka t.ex.
Har dock inte testat hur det är i silent, får kanske göra det någon gång.
Android har en funktion för att skicka vidare vissa nummer direkt till Voicemail, om man inte vill prata med telefonförsäljare eller något efterhängset ex.
En samlingsplats för filer. En slags mobil Finder med Dokument, Filmer, Bilder, etc, fast det ska inte handla om att ge användaren tillgång till hela filsystemet inkl. systemfiler och liknande - det kommer aldrig ske. Men det skulle ändå vara bra att ha en samlad plats där alla program kunde hämta och lämna filer i stället för som nu att varje program är isolerat och dess filer försvinner när man raderar programmet. Dessutom skulle man enkelt kunna öppna en fil i något annat program än det ursprungliga, samt äntligen ha en logisk plats att spara PDF:er och liknande på. I mobila Finder skulle det även finnas en AFP- och FTP-klient.
Detta program borde inte vara förinstallerat, utan erbjudas som ett avancerat alternativ i form av en nedladdning i App Store.
En samlingsplats för filer. En slags mobil Finder med Dokument, Filmer, Bilder, etc, fast det ska inte handla om att ge användaren tillgång till hela filsystemet inkl. systemfiler och liknande - det kommer aldrig ske. Men det skulle ändå vara bra att ha en samlad plats där alla program kunde hämta och lämna filer i stället för som nu att varje program är isolerat och dess filer försvinner när man raderar programmet. Dessutom skulle man enkelt kunna öppna en fil i något annat program än det ursprungliga, samt äntligen ha en logisk plats att spara PDF:er och liknande på. I mobila Finder skulle det även finnas en AFP- och FTP-klient.
Oh ja. Itunesfri iphone! Normal fillöverföring mellan dator och telefon med usb, wifi eller bluetooth. Filer som inte "ägs" av vissa program utan fritt kan öppnas med vilket program som helst på telefonen.
Oh ja. Itunesfri iphone! Normal fillöverföring mellan dator och telefon med usb, wifi eller bluetooth. Filer som inte "ägs" av vissa program utan fritt kan öppnas med vilket program som helst på telefonen.
Kommer aldrig hända att dom släpper itunes. På gott och ont.
Frånvarohanterare för Exchange vill jag ha. Sen skulle jag generellt vilja ha tätare e-mailsynkning mellan iPad-iPhone-Entourage-Mail-Outlook. Jag vill att ett mail som är besvarat från iPhone ska markeras som besvarat i Entourage/Mail/Outlook och helst även på iPad. Borde gå att lösa över iTunes/Exchange/MobileMe.
Och så vill jag kunna skriva ut på en nätverksskrivare direkt från olika applikationer som Mail, Pages etc från iPhone och iPad.
En stilla undran...varför? Varför i hela fridens namn vill man skriva ut något på papper? Varför...någonsin...?
En stilla undran...varför? Varför i hela fridens namn vill man skriva ut något på papper? Varför...någonsin...?
Kvitton, kontrakt, avhandlingar, rapporter... Finns hur mycket som helst. Det papperslösa kontoret är en myt.