Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mekaniska, monterings- och skönhetsfel på iPhone 4

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-03 15:20

Tänkte en tråd med fel man hittar på iPhone 4. Jag har en extremt liten springa mellan metallramen och plastramen som ligger runt displayen i övre kanten, ovanför högtalaren för örat.
Den är precis så man får in ett paper. Men ändå irriterande.

Någon som har liknande eller andra skönhetsfel?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-08-03 20:20

Tittar man tillräckligt noga hittar man nog fel på precis allt i vår värld.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-03 20:26

Helt sant, men kul med en tråd iaf....

Har inte några liknande fel på min 4a, än så länge, hoppas det fortsätter så.

OT:
Hade det dock på 3GS:n, gummilisten eller vad det nu är mellan kromlisten och skärmglaset var nersjunket på vänster sida, orsakade inga problem men gjorde att kändes som det var olika höjd på glaset på höger/vänster sida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 23:00

Har inte fått min än, men en tjej på jobbet fick en DOA vars mikrofon inte fungerade. Det vill säga hon kunde höra motparten, men motparten kunde inte höra henne. Så förbannat tråkigt att kåta upp sig, och sen få en defekt telefon, och vänta 3-4 veckor för utbytestelefonen.

Jag hade detta också...men nu när jag synade den igen så är den borta. Precis som om några dagars användning lagt allt på plats.

Ursprungligen av Pascoe:

Tänkte en tråd med fel man hittar på iPhone 4. Jag har en extremt liten springa mellan metallramen och plastramen som ligger runt displayen i övre kanten, ovanför högtalaren för örat.
Den är precis så man får in ett paper. Men ändå irriterande.

Någon som har liknande eller andra skönhetsfel?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag hade detta också...men nu när jag synade den igen så är den borta. Precis som om några dagars användning lagt allt på plats.

Var det inte något om folk som hade bubblor under glaset i början som försvann efter 2-3 dagar för att telefonerna var så färska så de inte "satt" sig än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-04 09:08
Ursprungligen av keptang:

Var det inte något om folk som hade bubblor under glaset i början som försvann efter 2-3 dagar för att telefonerna var så färska så de inte "satt" sig än?

Det var limmet som höll samman glaset med skärmen som inte hade härdat riktigt vilket gav gulaktiga fläckar som försvann när limmet torkat. Har dock inte hört om någon i Sverige som råkat ut för det.

Nejdå. Beskrivning finns i inlägg #1. Det är borta nu som sagt.

Ursprungligen av keptang:

Var det inte något om folk som hade bubblor under glaset i början som försvann efter 2-3 dagar för att telefonerna var så färska så de inte "satt" sig än?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-04 12:10

Har även sett att ringen runt blixten, som jag tro sprider ljuset från dioden på min inte ser likadan ut runt hela.
I övre högra hörnet är den "blankare" än resten. Precis som att plasten inte är rätt slipad runt hela. Har dock inte märt att det påverkar bilderna.

Jag har inte hittat ett ända fel på min Är så grymt nöjd med den!

Min iPhone 4 glappar i sleep/power knappen. Knappen har fungerat ca 5 gånger sen jag fick den förra veckan.. Kommer få den utbytt av Telia men än så länge har jag inte fått något datum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-06 00:46

Fan, denna tråden vill man ju inte läsa i...man kan ju bli nojjig och leta efter fel på sin egen

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-08-06 03:00

Jag tycker ljudet i iPhone 4 är betydligt sämre än i min gamla iPhone (2G från USA). Det är dovt och otydligt, inte lika "crisp" som tidigare. Detta gäller både högtalare och mikrofon.

Känner glapp i + - knapparna och skakar man telefonen nära örat hör man hur de låter
Någon mer med detta irritationsmoment ?
Är det bumpern som förstör

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-26 18:12
Ursprungligen av @ndreas:

Känner glapp i + - knapparna och skakar man telefonen nära örat hör man hur de låter
Någon mer med detta irritationsmoment ?
Är det bumpern som förstör

Min sleep/wake-knapp är lite lös i längsgående riktning. Kan också höra lite "rassel" om den skakas tillräckligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 18:27
Ursprungligen av Kasaen:

Min sleep/wake-knapp är lite lös i längsgående riktning. Kan också höra lite "rassel" om den skakas tillräckligt.

Samma här. Hörs ibland när man lägger ner telefonen och om man skakar den. Det skär i hjärtat

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-08-26 19:02
Ursprungligen av Kasaen:

Min sleep/wake-knapp är lite lös i längsgående riktning. Kan också höra lite "rassel" om den skakas tillräckligt.

Varför skakar man sin telefon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 19:07
Ursprungligen av lappen71:

Varför skakar man sin telefon?

När man spelar Antrim Escape?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-26 19:11
Ursprungligen av lappen71:

Varför skakar man sin telefon?

Taskigt vokabulär när det går fort. När telefonen skakas är bättre. Dvs om man exvis lägger ner den på bordet lite hårdare än vanligt.

Och ja. Jag skakar mina prylar just för att lyssna efter rassel och lösa grejer. Effektivt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-08-26 21:15
Ursprungligen av Kasaen:

Taskigt vokabulär när det går fort. När telefonen skakas är bättre. Dvs om man exvis lägger ner den på bordet lite hårdare än vanligt.

Och ja. Jag skakar mina prylar just för att lyssna efter rassel och lösa grejer. Effektivt.

Så du skakar alla dina prylar för att se ifall dom är defekta?
Säg den sak/pryl som är så perfekt byggd att man kan skaka,klämma utan att den ger ifrån sig ett enda minsta ljud.
Skulle väl vara den sten som du målade när du gick i lekis

Allvarligt hur nojjiga är ni egentligen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-26 22:06
Ursprungligen av lappen71:

Så du skakar alla dina prylar för att se ifall dom är defekta?
Säg den sak/pryl som är så perfekt byggd att man kan skaka,klämma utan att den ger ifrån sig ett enda minsta ljud.
Skulle väl vara den sten som du målade när du gick i lekis

Allvarligt hur nojjiga är ni egentligen?

Jo, det gör jag nog. Nu handlar det ju inte om någon våldsam behandling. Men klart jag undersöker prylarna när jag får dom.

Nojig? Inte alls. Men fel kan finnas på alla prylar och ju snarare man upptäcker det desto bättre är min åsikt.

Jag tror inte min något lösa sleep/wake-knapp är något problem, den kommer nog sitta fast ett tag till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-05 00:15
Ursprungligen av lappen71:

Varför skakar man sin telefon?

För att shuffla låtar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-05 00:22
Ursprungligen av Per:

För att shuffla låtar.

Eller ångra det man skrivit.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-09-05 11:01
Ursprungligen av Per:

För att shuffla låtar.

Det vet jag att man kan göra men skakar man den när man spelar musik så hörs det inte för musikens skull.

Som flera sagt att det kan låta lite när man lägger ner den på bordet så kan det låta.
Det gör det på både min iPhone 4 och min frus 3GS men inget som stör.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-08-31 20:12
Ursprungligen av @ndreas:

Känner glapp i + - knapparna och skakar man telefonen nära örat hör man hur de låter
Någon mer med detta irritationsmoment ?
Är det bumpern som förstör

Det är bumpern som skramlar. Sen måste knapparna vara lite lösa annars hade det inte gått använda dem.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-01 18:52

Min wake/sleep/power-knapp har krånglar sen jag fick den. Det är inte så att den skrammlar eller sitter löst. Utan när man trycker med vanlig kraft så klickar det som det ska, men ingenting händer. Utan man måste trycka i den rätt hårt för att det ska gå i låsning/väckas.

Knappen är ju inte helt trasig så jag vet inte om jag orkar skicka in den för att sen få vänta i flera veckor på en ny.
Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 20:55
Ursprungligen av Pontzy:

Min wake/sleep/power-knapp har krånglar sen jag fick den. Det är inte så att den skrammlar eller sitter löst. Utan när man trycker med vanlig kraft så klickar det som det ska, men ingenting händer. Utan man måste trycka i den rätt hårt för att det ska gå i låsning/väckas.

Knappen är ju inte helt trasig så jag vet inte om jag orkar skicka in den för att sen få vänta i flera veckor på en ny.
Någon som har samma problem?

Flera veckor?
24h tog det för en person i en annan tråd.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-02 00:34
Ursprungligen av zappee:

Flera veckor?
24h tog det för en person i en annan tråd.

Jaså? Har Apple redan hunnit bunkrat upp med swap-enheter då? Men dom hinner inte leverera nya på flera veckor

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 07:36
Ursprungligen av Pontzy:

Jaså? Har Apple redan hunnit bunkrat upp med swap-enheter då? Men dom hinner inte leverera nya på flera veckor

Bra fråga, LAN-Masters hade i alla fall.

Bevaka tråden