Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone 4 startar ej efter jailbreak

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har provat att jailbreaka min ny köpt iphone 4 från tele2 butik, gick in i jailbreakme.com och slajdat, fick skärmen att vänta medan det installeras, efter installationen såg jag inget i min hemskärm, då stängde jag av luren för att starta om, men jag får bara apple logga i typ 15 minuter utan att det händer något, kopplar jag luren till itune genom usb med min macbook pro men inget syns i ituns, kan någon hjälpa med detta tack!

Hur länge väntade du innan du stängde av den?
Vad var det för iOS-version på den?

Kan du inte sätta den i DFU-mode och återställa den i iTunes?

Jag väntade i typ två minuter, den hade 4.0.1, vet inte hur man gör för att sätta den i DFU-mode

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-27 08:03
Ursprungligen av nttekniker:

Jag väntade i typ två minuter, den hade 4.0.1, vet inte hur man gör för att sätta den i DFU-mode

Let me google that for you

Hoppas du har sparat din SHSH annars kommer du vara fast på 4.0.2

Och var du tvungen att dubbelposta?

Har provat med dfu, men det händer inget när jag håller on/off knappen och hemknappen, jag får samma apple loggan bild.
Var tvungen att starta en tråd eftersom jag inte fick något svar i "guiden att upplåsa iphone" i några timmar.

Har provat med dfu, men det händer inget när jag håller on/off knappen och hemknappen, jag får samma apple loggan bild.
Var tvungen att starta en tråd eftersom jag inte fick något svar i "guiden att upplåsa iphone" i några timmar.

Följer du denna till iTunesloggan+kabeln dyker upp?:
Guide: Hur du sätter iPhone i DFU-läge | iPhoneguiden.se

I så fall ska man först radera inlägget i den gamla tråden, innan man startar den nya tråden.

Korspostning är inte tillåtet!

Jag har nu raderat inläggen i den andra tråden.

/Mod

Jag hade synkat iphonen med itunes innan jag jailbreakat och den hade 4.0.1, om det var det du menar med shsh!

Jag hade synkat iphonen med itunes innan jag jailbreakat och den hade 4.0.1, om det var det du menar med shsh!

Nej SHSH är något annat. Man sparar dom (enklast) via Cydia.

Nej, har inte sparat något, då är det 4.0.2 som gäller antar jag

Nej, har inte sparat något, då är det 4.0.2 som gäller antar jag

Precis.

Har nu återställt till 4.0.2, synd, men jag har en fungerande lur i alla fall, jag får avvakta med jailbreak då.

Fint.
4.1 släpps nog väldigt snart, då kommer dev team slänga ut en jailbreak för denna, avvakta lite till bara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 09:12

nttekniker, jag hör från flera källor att det nu faktiskt finns ett sätt att nedgradera från 4.0.2 till 4.0.1 - utan att ha SHSH blobbarna för 4.0.1 i Cydia

Downgrade your 3GS from 4.0.2 to 4.0 WITHOUT having your SHSH?s - PwnMyI

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 11:23
Ursprungligen av FreddeB:

nttekniker, jag hör från flera källor att det nu faktiskt finns ett sätt att nedgradera från 4.0.2 till 4.0.1 - utan att ha SHSH blobbarna för 4.0.1 i Cydia

Det där var för 3GS iofs, men kanske fungerar lika bra med 4an

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 23:41

Vi kan lägga ned tanken på att detta fungerar. Kontentan är att det fortfarande krävs SHSH för rätt fw. Jag postade detta liiiite för tidigt men skyller på bigoss som annars brukar ha de grå på rätt ställe, jag får helt enkelt vara lite mer källkritisk näst gång :">

Edit http://j.mp/brZo9z nu kom en god förklaring

Senast redigerat 2010-08-31 07:26
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-30 09:43

Varför pekas fortfarande signering till cydia ? om man ändrar i filerna (antar för att få 4.0.1 se ut som 4.0.2) borde inte apple signera filen ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 10:19
Ursprungligen av e5m1r:

Varför pekas fortfarande signering till cydia ? om man ändrar i filerna (antar för att få 4.0.1 se ut som 4.0.2) borde inte apple signera filen ?

Jag är inte 100% säker men gissar att Apple verifierar IPSW-filens checksumma med MD5 hashes för att verifiera att den inte är korrupt. Om din nedladdning av IPSWn misslyckas så bränner du inte din iPhone utan får ett 'vänligt' felmeddelande...

Genom att gå via Cydia så är det bara SHSHn som kontrolleras och inte MD5 checksumman.

Den som vet mer får gärna utveckla eller korrigera.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-30 11:58

Jag är inte 100% säker men gissar att Apple verifierar IPSW-filens checksumma med MD5 hashes för att verifiera att den inte är korrupt. Om din nedladdning av IPSWn misslyckas så bränner du inte din iPhone utan får ett 'vänligt' felmeddelande...

Genom att gå via Cydia så är det bara SHSHn som kontrolleras och inte MD5 checksumman.

Den som vet mer får gärna utveckla eller korrigera.

Om cydia kan signera 4.0.2 utan att ha sparat ssh varför kan den då inte signera vanlig 4.0.1 ?
Sammtidigt som folk som har hosts filen ändrad inte kan installera nåt som de inte har sparade ssh för ?
2+2=5 här liksom ?
Blir intressant o se om nån lyckas med detta

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-30 11:55

Funkar det med 3gs så funkar det med 4an också och resten för den delen

Fick ett meddelande när jag skulle ladda min iphone batteri om att det finns en ny version av ios programmet 4.1, och då valde jag att uppgradera, när kan man jailbreaka efter uppgradering tror ni, har hört att det redan nu finns ett säkerhetsproblem i det nya program.

Senast redigerat 2010-09-12 02:21
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-12 11:11

Fick ett meddelande när jag skulle ladda min iphone batteri om att det finns en ny version av ios programmet 4.1, och då valde jag att uppgradera, när kan man jailbreaka efter uppgradering tror ni, har hört att det redan nu finns ett säkerhetsproblem i det nya program.

Dev-Team Blog

1
Bevaka tråden