- poseidon84
- Medlem ●
- Luleå
Nån annan som tänkt tanken att ha ipod nano som armbandsur?
Än så länge verkar det som jag och då en styrelseledamot som Steve berättade om
Är nyfiken på hur stor den kommer vara i verkligheten runt handleden samt när ett armband kommer
Utseendet känns som en spion-klocka
Och lär vara coolt ifall man lyckas lägga in andra apps på den också.
Välkommen till framtiden!
nja, tror nog utifrån hur den ser ut att den kör någon variant av iOS.
Jag är väldigt tveksam till att vi kommer kunna direkt lägga in vad vi vill, men möjligheten till att hacka den och lägga in andra apps låter intressant Och jag har inte JB min iphone sedan den släpptes i Sverige och inte känt något intresse av det heller, men denna skulle jag lätt kunna tänka mig att JB:a.
Den motsvarar tyvärr inte kraven man kan ställa på en klocka.
Vattentät, gå fem år på ett batteri, hålla för krig etc...
Det gör den här.
Jävla Flickr som knasar på länkar nuförtiden!
Vill man sedan lyssna på ngt blir det ju att dra en sladd på ett mkt konstigt sätt...
Däremot använda klämman, sätt den i kragen, kör med SonyEricssons lurar som följer med telefonerna, korta av dem vid micen (de delar på sig här). KLick, då har man en Shuffle - fast med skärm.
Armbandsur, jag ger det tre dagar, sedan tröttnar man nog.
fast vi har kanske olika krav på en klocka?
Jag har inte haft en klocka på bra länge och kan tänka mig att testa en ipod nano som klocka istället för att köra med iphonen nu. Känns smidigt att dra kabeln längs armen under tröjan och sen hänga lurar runt halsen bara.
fast vi har kanske olika krav på en klocka?
Jag har inte haft en klocka på bra länge och kan tänka mig att testa en ipod nano som klocka istället för att köra med iphonen nu. Känns smidigt att dra kabeln längs armen under tröjan och sen hänga lurar runt halsen bara.
Håller med, vi har olika krav på en klocka. Vattentät är inte ett krav jag har i alla fall. Dessutom tar jag alltid av mig min klocka när jag kommer hem - varför inte ladda den då?
Jag blev också väldigt sugen på att ha den som klocka så fort jag fick se den. Däremot är väl det enda som står i vägen just batteritiden. Kommer den räcka hela dagen är ju frågan.
24 timmar musik ska den räcka till. Så borde räcka för en dag Eller tänkte du ha klockan synlig jämt?
24 timmar musik ska den räcka till. Så borde räcka för en dag Eller tänkte du ha klockan synlig jämt?
Tänkte att om man skulle ha den synlig jämt men insåg nu att det inte alls är nödvändigt då om man bara trycker på knappen uppe på den så lyser en stor analog klocka upp hela displayen.
Haha - det var precis vad jag sa när jag såg den första gången!!
Halvdyr? Svinbillig om man jämför med min Sea Master. ( OBS, det här är inget som helst skryt utan konstaterar att den är mycket billigare än dom klockor jag drömmer om)
Halvdyr? Svinbillig om man jämför med min Sea Master. ( OBS, det här är inget som helst skryt utan konstaterar att den är mycket billigare än dom klockor jag drömmer om)
Absolut. Men det där är ju personligt. Jag tycker 900 spänn är mycket för en klocka. Har svårt att se en klocka som en modeaccessoar.
Jag har två så jag förstår mycket väl vad du menar...
Min Iphone heter för övrigt också Seamaster (och jag kallar Ipaden för Submariner:)
Ot. fan vad stilig den guld/svarta är. Big up!
Well, vi som då gärna kommer använda denna som bl a en klocka på handleden...vad kan vi vänta oss för tillbehör som håller "klockan" där?
Om man leker med tanken att man vill skapa en hållare själv, som man sedan fäster en vanlig metallänk för vanlig klocka på, hur skulle man kunna gå till väga då? Skulle man kunna fräsa ut en lämplig form ur, låt säga ett stycke aluminium? Vad har ni för idéer?
Jag är mycket intresserad av att skapa eller vara del i att skapa en custom handledshållare för denna sköna Nano
Gillar din tanke zinned. Tänker själv att man borde kunna dra en metalltråd eller sy ett band i ett vanligt armbandsur som man klämmer fast nanon i.
En annan tanke är mer som ett fodral att stoppa den i, men gillar än så länge armbandsur-original bättre än ett fodral.
Gillar din tanke zinned. Tänker själv att man borde kunna dra en metalltråd eller sy ett band i ett vanligt armbandsur som man klämmer fast nanon i.
En annan tanke är mer som ett fodral att stoppa den i, men gillar än så länge armbandsur-original bättre än ett fodral.
Tackar
Jag menar dock att dra tanken lite längre, har dock lite svårare att beskriva det i ord och en bra bild har jag inte...btw, hold on *öppnar Photoshop*
Fem minuter senare, bara en skiss som hastigast :
Det är så jag vill ha den, ett fäste som man typ "knäpper" ner Nanon i och i vilket man sedan fäster en metallänk som på vilken klocka som helst.
Vad tror ni, det borde väl gå att skapa? Men då till frågan i mitt tidigare inlägg, hur göra? Kan man få ett sådant fäste fräst av kunniga hantverkare ur t ex ett mindre block aluminium?
Hela eBay kommer strax vara fullt med kinesiska plastbitar och siliconfordral...
Vänta och se.
Helt säkert men som du ser ovan är det inte vad jag är intresserad av, jag vill ha något vettigt.
Hela eBay kommer strax vara fullt med kinesiska plastbitar och siliconfordral...
Vänta och se.
Ja det är bara en tidsfråga, kommer säkert att komma en del häftiga lösningar på armbandsfrågan. Görs det rätt så kan jag mycket väl se mig själv med en..
//Stefan
aha, du menar som en universalhållare för nanon? Borde inte vara så svårt att fixa en liten platta med samma låsning som en vanlig klocka.
aha, du menar som en universalhållare för nanon? Borde inte vara så svårt att fixa en liten platta med samma låsning som en vanlig klocka.
Nej, man kan ju tycka det och att ha en sådan customhållare hade varit riktigt kul. Då till frågan, hur går vi tillväga för att skapa den?
Nej, man kan ju tycka det och att ha en sådan customhållare hade varit riktigt kul. Då till frågan, hur går vi tillväga för att skapa den?
Första steget borde väl vara att ta en gammal klocka och skruva sönder den. Det bör väl finnas nån form av bottenplatta med fästen på. Sedan antingen mäta upp bottenplattan och fräsa en egen eller kanske t.ex. slipa på den bottenplattan man funnit så nanon passar direkt där.
Första steget borde väl vara att ta en gammal klocka och skruva sönder den. Det bör väl finnas nån form av bottenplatta med fästen på. Sedan antingen mäta upp bottenplattan och fräsa en egen eller kanske t.ex. slipa på den bottenplattan man funnit så nanon passar direkt där.
Hmm, jag vet inte...jag tänker att man skapar en helt ny hållare, det enda man behåller från en vanlig klocka är själva metallänken. Det måste ju sedan vara möjligt att enkelt ta bort Nanon, den ska inte skruvas/limmas fast.
Jag menar något i stil med denna :
Att man bara "knäpper" ner Nanon så att den sedan ser ut i stil med den bilden jag visade i mitt tidigare inlägg. Det är något sådant jag tänker mig, vad tror du om det?
Jag hade också kunnat tänka mig att man använder det clip-on som sitter under Nanon i fästanordningen, t ex på följande vis :
Vad sägs?
Hmm, jag vet inte...jag tänker att man skapar en helt ny hållare, det enda man behåller från en vanlig klocka är själva metallänken. Det måste ju sedan vara möjligt att enkelt ta bort Nanon, den ska inte skruvas/limmas fast.
Jag menar något i stil med denna :
Att man bara "knäpper" ner Nanon så att den sedan ser ut i stil med den bilden jag visade i mitt tidigare inlägg. Det är något sådant jag tänker mig, vad tror du om det?
Kruxet är ju att du har clipet på baksidan. Då blir det nog bökigt och tjockt att knäppa ner den i ett sånt fäste. Däremot kanske man kan använda klämman (och dock kontakten?) för att hålla fast iPoden i en hållare.
Kruxet är ju att du har clipet på baksidan. Då blir det nog bökigt och tjockt att knäppa ner den i ett sånt fäste. Däremot kanske man kan använda klämman (och dock kontakten?) för att hålla fast iPoden i en hållare.
Ja, det är sant...men se mitt inlägg ovan igen, för ytterligare ett exempel