Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hanterad i LEIPZIG – GERMANY 13:46

Hur vore det att prova frakta direkt till Sverige från UK?
Får jag telefonen imorn nu, vilket jag hoppas så har det tagit över 3 dagar från det att försändelse hämtats upp av DHL. Farlig snabb express tjänst!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 15:36
Ursprungligen av Användarnam:

Hanterad i LEIPZIG – GERMANY 13:46

Hur vore det att prova frakta direkt till Sverige från UK?
Får jag telefonen imorn nu, vilket jag hoppas så har det tagit över 3 dagar från det att försändelse hämtats upp av DHL. Farlig snabb express tjänst!

Hmm.. kolla vem som äger DHL så har du svaret på din fråga.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Hmm.. kolla vem som äger DHL så har du svaret på din fråga.

//Rob

Vad spelar det för roll vem DHL ägs av? Det finns alldeles utmärkta flygtrafik UK – SWE dagligen i flesta andra sammanhang. Ett passagerarplan som t.ex ägs av tyskt bolag och som t.ex. ska till SWE från UK släpar nödvändigtvis inte sina resenärer till tyskland först. Vore att tära på både passagerare och på miljön.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 16:28
Ursprungligen av Användarnam:

Vad spelar det för roll vem DHL ägs av? Det finns alldeles utmärkta flygtrafik UK – SWE dagligen i flesta andra sammanhang. Ett passagerarplan som t.ex ägs av tyskt bolag och som t.ex. ska till SWE från UK släpar nödvändigtvis inte sina resenärer till tyskland först. Vore att tära på både passagerare och på miljön.

Om du jämför passagerartrafik med att frakta paket bör du nog inte uttala dig om hur DHL sköter sina leveranser.

Ursprungligen av zappee:

Om du jämför passagerartrafik med att frakta paket bör du nog inte uttala dig om hur DHL sköter sina leveranser.

Hur menar du att DHL sköter frakten då? Du som vet.. Uttala dig gärna lite kring det också..

Det går utmärkt att frakta varor direkt från UK till SWE. Ja, även passagerartrafik kan man hyra fraktutrymme om man inte har tillräkligt med egna flyg. Inget tvingar DHL ta omvägar till tyskland.

Vad har DHL sen emot att simma över och cykla fram till dörren? Lite miljövänliga åtgärder får man nog försöka ta tack.

Senast redigerat 2010-08-29 16:58
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 17:03
Ursprungligen av Användarnam:

Hur menar du att DHL sköter frakten då? Du som vet.. Uttala dig gärna lite kring det också..

Det går utmärkt att frakta varor direkt från UK till SWE. Ja, även passagerartrafik kan man hyra fraktutrymme om man inte har tillräkligt med egna flyg. Inget tvingar DHL ta omvägar till tyskland.

Vad har DHL sen emot att simma över och cykla fram till dörren? Lite miljövänliga åtgärder får man nog försöka ta tack.

Antagligen så har DHL en stor hubb i Tyskland alla paket går genom. Så kan de skicka alla paket från UK dit oavsett om de ska till Sverige eller typ Frankrike vilket de sparar pengar på.

Varför tror du alla bolag har sorteringsterminaler/hubbar och inte skickar allt från dörr till dörr?

Ute för leverans med kurir – ARLANDA - SWEDEN – 02:20

Känner en på DHL:s kundtjänst och han ser lite mer info om paketet än vad jag gör. Paketet är omlastat i Söderhamn och når Ljusdal (där jag jobbar) under dagen, förmodligen runt kl 13.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 09:37
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ute för leverans med kurir – ARLANDA - SWEDEN – 02:20

Känner en på DHL:s kundtjänst och han ser lite mer info om paketet än vad jag gör. Paketet är omlastat i Söderhamn och når Ljusdal (där jag jobbar) under dagen, förmodligen runt kl 13.

Jag vet hur det känns, det är nästan som att vänta ut en förlossning på BB

Ursprungligen av FreddeB:

Jag vet hur det känns, det är nästan som att vänta ut en förlossning på BB

Känns lite löjligt att jämföra. Barn föds ju hela tiden. En ny iPhone är ju något unikt faktiskt.

Min är ute ute för leverans också.

10 Ute för leverans med kurir ARLANDA - SWEDEN 09:18
9 Anlänt till DHLs leveranskontor i VAESTERAAS - SWEDEN VAESTERAAS - SWEDEN 08:14

Jahaja, då har man fått hem sin telefon. Förbannat fin lur måste jag säga det är

Jag har fått min också, men misslyckades kapitalt med att skära ner mitt simkort till ett mikrosim.

Besökte närmsta Telia-butik som ligger ca 7 mil bort. Där hade dom inga mikrosimkort hemma och ville dessutom ha 95 kr för att beställa ett åt mig, detta trots att Telias egen hemsida säger:
– Du kan till ditt abonnemang kostnadsfritt beställa byte från vanligt simkort till mikrosim-kort i en av våra butiker eller genom att ringa oss på 90200.

Jag påpekade såklart vad deras egen hemsida sa, men killen i Telia-butiken tyckte jag skulle prata med Telia om det.
Vem tror han att han är anställd av? Telenor eller?

Lånade en kompis telefon och ringde Telias kundtjänst. Satt i telefonkö i 55 minuter innan jag kom fram och fick prata med en jättetrevlig tjej som utan kostnad skickar hem ett mikrosimkort till mig. Hon sa att det är massivt tryck på iPhone nu och att var och vartannat samtal handlar om iPhone.

Vad har hänt?.. när jag gjorde min beställning via apple den 17 aug drogs det pengar,
min lur ska skickas den 7 sept.. Verkar som att pengarna är tillbaka på mitt konto idag, varför detta tros?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 19:36
Ursprungligen av Engalunda:

Vad har hänt?.. när jag gjorde min beställning via apple den 17 aug drogs det pengar,
min lur ska skickas den 7 sept.. Verkar som att pengarna är tillbaka på mitt konto idag, varför detta tros?

Läs tråden så får du svaret. Du måste inte leta länge....

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Läs tråden så får du svaret. Du måste inte leta länge....

//Rob

hehe, jag som tyckte jag har följt den här tråden bra! men tack! ..:)

Min lur beräknades lämna Apple den 7 sept..
Fick mail att den skickades idag, 5 dagar för tidigt!
Nu blev jag glad!! Wihoo:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 20:39

Tycker mig ha läst tråden hyffsat men har ändå några frågor till er som fått telefoner levererade;

Hur har ni angivit contact info (mail+tele), och har ni uppgett er "riktiga" adress under billing address eller adressen till Borderlinx? Skulle kännas bättre om man kunde använda riktiga uppgifter där men trist om man då riskerar leveransen.

Sen varnar ju Apple att försändelsen kan behöva kvitteras ut - vilket verkar rimligt med tanke på att den är förbetald. Hur löser Borderlinx det? Någon som blivit drabbad??

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 21:41
Ursprungligen av Rig:

Tycker mig ha läst tråden hyffsat ...

Nej, det har du inte.

http://www.99.se/1903186-post30.html

Senast redigerat 2010-09-02 23:13
Ursprungligen av Rig:

Tycker mig ha läst tråden hyffsat men har ändå några frågor till er som fått telefoner levererade;

Hur har ni angivit contact info (mail+tele), och har ni uppgett er "riktiga" adress under billing address eller adressen till Borderlinx? Skulle kännas bättre om man kunde använda riktiga uppgifter där men trist om man då riskerar leveransen.

Sen varnar ju Apple att försändelsen kan behöva kvitteras ut - vilket verkar rimligt med tanke på att den är förbetald. Hur löser Borderlinx det? Någon som blivit drabbad??

Tacksam för svar!

Som flera andra skrivit ovan, gör om och gör rätt, läs tråden.

Ursprungligen av Rig:

Tycker mig ha läst tråden hyffsat men har ändå några frågor till er som fått telefoner levererade;

Hur har ni angivit contact info (mail+tele), och har ni uppgett er "riktiga" adress under billing address eller adressen till Borderlinx? Skulle kännas bättre om man kunde använda riktiga uppgifter där men trist om man då riskerar leveransen.

Sen varnar ju Apple att försändelsen kan behöva kvitteras ut - vilket verkar rimligt med tanke på att den är förbetald. Hur löser Borderlinx det? Någon som blivit drabbad??

Tacksam för svar!

Använd en riktig adress för billing (t.ex. din hemadress) och som leveransadress anger du Borderlinx UK adressen. När du fått telefonen kan du ju alltid radera adressen om du vill. Utkvittering gör borderlinx antar jag, För mig stod det som nedan på applestore när paketet hade lämnats över. I mitt fall kvittierade "GARY" på borderlinx ut paketet.

Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Bara att beställa, det kommer att gå bra alltihop.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-09-04 01:02

Beställde en iPhone 4 16GB den 21 Augusti och har nu fått "Estimated Shipping: 13 Sep, 2010, Estimated Delivery: 15 Sep, 2010"

Borderlinx borde alltså ha iPhonen den 15onde, jag kommer då få ett mail av dom va? Sedan betalar jag frakten och det är bara att vänta på att dom plingar på dörren sen eller är det några andra steg kvar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-04 05:27
Ursprungligen av SweKew:

Beställde en iPhone 4 16GB den 21 Augusti och har nu fått "Estimated Shipping: 13 Sep, 2010, Estimated Delivery: 15 Sep, 2010"

Borderlinx borde alltså ha iPhonen den 15onde, jag kommer då få ett mail av dom va? Sedan betalar jag frakten och det är bara att vänta på att dom plingar på dörren sen eller är det några andra steg kvar?

Nej, Borderlinx borde ha den den 15:e

Ursprungligen av SweKew:

Beställde en iPhone 4 16GB den 21 Augusti och har nu fått "Estimated Shipping: 13 Sep, 2010, Estimated Delivery: 15 Sep, 2010"

Borderlinx borde alltså ha iPhonen den 15onde, jag kommer då få ett mail av dom va? Sedan betalar jag frakten och det är bara att vänta på att dom plingar på dörren sen eller är det några andra steg kvar?

Har samma leveransinfo som dig, och vad jag förstått är det bara att pröjsa frakten och sen blir det en ännu längre väntan...

Måste passa på att tacka för att denna tråden finns! Hade det inte varit för den hade jag inte suttit och bitit naglarna av mig av väntan på en olåst iphone 4!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-04 14:47

Tack för en bra tråd. Jag är både färsk forumanhängare och snart nybliven iPhoneägare.

Verkar som Apple snabbat upp sig lite.
Jag gjorde min beställning den 19 Aug och fick "We estimate your order to be shipped 09 Sep, 2010. "

Igår damp det ner ett mail från applestore att min order är levererad och förväntas anlända till Borderlinx på Måndag den 6:e.

Alltid trevlig med positiva överaskningar ..bara hoppas att allt funkar smidigt hos Borderlinx.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 10:12
Ursprungligen av Användarnam:

Använd en riktig adress för billing (t.ex. din hemadress) och som leveransadress anger du Borderlinx UK adressen. När du fått telefonen kan du ju alltid radera adressen om du vill. Utkvittering gör borderlinx antar jag, För mig stod det som nedan på applestore när paketet hade lämnats över. I mitt fall kvittierade "GARY" på borderlinx ut paketet.

Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Bara att beställa, det kommer att gå bra alltihop.

Tack för ett klockrent svar! Nu är ordern lagd, hoppas på smidig leverans.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-09-07 19:42
Ursprungligen av Användarnam:

Använd en riktig adress för billing (t.ex. din hemadress) och som leveransadress anger du Borderlinx UK adressen. När du fått telefonen kan du ju alltid radera adressen om du vill. Utkvittering gör borderlinx antar jag, För mig stod det som nedan på applestore när paketet hade lämnats över. I mitt fall kvittierade "GARY" på borderlinx ut paketet.

Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Bara att beställa, det kommer att gå bra alltihop.

Man kan gå in och ändra till den leveransadress man vill ha och låta BL-addressen vara kvar på sitt Applekonto men ej som huvudleveransadress.

Ursprungligen av Hjopek:

Man kan gå in och ändra till den leveransadress man vill ha och låta BL-addressen vara kvar på sitt Applekonto men ej som huvudleveransadress.

Vet att man kan ändra leveransadressen då jag själv ändrade lite fram och tillbaka. Vad gäller huvudleveransadres hade jag bara BL adressen som enda leveransadress. Nu senare lagt in en svensk leverans adress samband med beställning av gratis bumper

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 22:03

Tur att det finns dom som läser bättre då! Tack!

Hur är det med ev. utkvittering då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 22:41
Ursprungligen av Rig:

Tur att det finns dom som läser bättre då! Tack!

Hur är det med ev. utkvittering då?

Läs Borderlinx regler och läs igenom tråden. De först 4-5 sidorna räcker då har du alla svar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-03 21:08

Eftersom det finns så gott om betterwissers så kan ni väl peka på stället i tråden där det står om ev. utkvittering istället för nu har jag läst den igen utan att lockalisera det. Och att jag missade den enda raden av alla i de 42 sidorna där billingadressen faktiskt omnämns ber jag hemst mkt om ursäkt för

Bevaka tråden