Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Användarnam:

OK, tack, undrade mest om jag var på samma sida. Men då är det alltså samma sida. No offense, men var det helt omöjligt att posta? Telefonnumret är 08-54345000 för den som vill ha.

Nu kan du keptang gärna besvara angående ditt instämmande. Tredje stycket http://www.99.se/1921753-post1494.html Frågan var ställd till dig. Som du ser finns det hela 3 olika möjligheter du kunnat instämma till och du får gärna bena ut det lite närmare. Exakt vad instämmde du till ?

Nej, telefonnumret är 0771-345345, varsågod. Orkar inte svara på dina frågor tyvärr då du inte ens kan se vart du ska ringa, sorry.

Se The Team på Borderlinx hemsida så kan du få dra dina egna slutsatser.

Ursprungligen av keptang:

Nej, telefonnumret är 0771-345345, varsågod. Orkar inte svara på dina frågor tyvärr då du inte ens kan se vart du ska ringa, sorry.

Se The Team på Borderlinx hemsida så kan du få dra dina egna slutsatser.

Jaha, sorry, keptang och jesper. Mitt fel helt, det ska givetvis vara Kundtjänst: 0771-345345.

Ja, keptang, att du inte orkar svara och allmänt hittils verkat undvika frågor har jag förstått. Du får dock gärna svara vad du menar här http://www.99.se/1919948-post1411.html. Nödvändigtvis behöver du inte svara idag, imorgon, eller ens denna vecka, utan gör det helt enkelt när du känner att du orkar och har tid.

Vad jag tidigare undrade här var helt enkelt hur det är möjligt att leverera till någon granne. Är man inte hemma så levereras paket till någon random granne? Är det så man kan tolka och räkna med att så kan ske?

Om så är fallet har de som levererar inga krav på signaturer från den mottagare som paketet ska levereras till?

Ursprungligen av Användarnam:

Är man inte hemma så levereras paket till någon random granne? Är det så man kan tolka och räkna med att så kan ske?

Det har förekommit, ja.

Därför är det bra att ringa deras kundtjänst (efter att du har fått ditt tracking number).

Då kan du kanske komma överens om en dag och tidpunkt för leveransen.

Och du kan kanske be dem notera i sitt system att paketet absolut inte får lämnas till någon granne.

Men detta ger ändå inga garantier. Som keptang skriver, så är det ju människor som kör ut de här paketen. Oavsett vilka saker du har kommit överens med DHL om, så kanske chauffören ändå lämnar ut paketet till första bästa person som han möter i din trappa.

Ursprungligen av Användarnam:

Telefonnumret är 08-54345000 för den som vill ha.

Nja, det där numret går till deras huvudkontor.

Det andra numret som du ser om du klickar på "Hitta.se"-länken går till deras kundtjänst, och det är nog att föredra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-11 21:34
Ursprungligen av Användarnam:

DHLs kundtjänst, var hittar jag det? Är det den här sidan DHL | Kontaktcenter | Svenska ?

Vad är det för telefonnummer man ska ringa?

Herregud, har du folk som handlar mjölk åt dig på ICA också?

De kommer när de kommer, menas att normalt sett ringer inte något bolag som DHL innan de kommer utan de kör sin runda och leverar, är man inte hemma får man bestämma ny tid eller hämta på en terminal.

ok.

Nej, det ska inte levereras till någon random granne utan tas tillbaka till hubben och du får en lapp i din brevlåda. Eftersom det är människor som kör ut dessa grejer så kan vad som helst hända, leverera till granne, säga att de varit hemma hos dig och försökt leverera även fast du varit hemma hela dagen, mottagaren vägrar ta emot godset etc....

Ang. din sista fråga, se ovan svar.

I övrigt, speditören får inte lämna det till någon annan än dig, men som sagt det är människor som kör ut sakerna och de kan vara slöa, inte följa rutiner osv..

Från ena till det andra, på Apple UK skrev jag då jag la in beställningen "Buckinghamshire MK10 0BY" på postcode raden. Eller om det var i ordningen "MK10 0BY Buckinghamshire"

Behöver man egentligen ha Buckinghamshire? Läste att man skull ha det på en annan site och gjorde därefter så. Endast "MK10 0BY" talar kanske även om att det är Buckinghamshire? På borderlinx står bara "MK10 0BY".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 09:37
Ursprungligen av Användarnam:

Från ena till det andra, på Apple UK skrev jag då jag la in beställningen "Buckinghamshire MK10 0BY" på postcode raden. Eller om det var i ordningen "MK10 0BY Buckinghamshire"

Behöver man egentligen ha Buckinghamshire? Läste att man skull ha det på en annan site och gjorde därefter så. Endast "MK10 0BY" talar kanske även om att det är Buckinghamshire? På borderlinx står bara "MK10 0BY".

Jag ska vara så tydlig jag bara möjligtvis kan vara i mitt svar på de här frågorna, med tanke på att andra trots i mitt tycke helt kristallklara svar har fått förklara i termer för en femåring.

Du ska skriva din Borderlinx-adress exakt enligt Borderlinx instruktioner.

Instruktionerna ser du (på engelska, använd Google Translate om du inte kan) när du har skapat ett konto på Borderlinx.com och loggar in på sagda konto. Därefter trycker du på "My Account" i menyn. Under din Borderlinx-adress har du instruktionerna för hur du ska använda den.
Alltså, enligt Borderlinx instruktioner - inget annat.

Ursprungligen av josie:

Du ska skriva din Borderlinx-adress exakt enligt Borderlinx instruktioner.

Instruktionerna ser du (på engelska, använd Google Translate om du inte kan) när du har skapat ett konto på Borderlinx.com och loggar in på sagda konto. Därefter trycker du på "My Account" i menyn. Under din Borderlinx-adress har du instruktionerna för hur du ska använda den.
Alltså, enligt Borderlinx instruktioner - inget annat.

Ja, då är det bara avfärda keptkangs råd till någon om Buckinghamshire, menar du, och jag får helt enkelt ändra tillbaka adressen som det från början var skrivet.
http://www.99.se/koepa-iphone/278696-vi-har-koept-iphone-4-via-borderlinx-i-england-3.html#post1903611

Nu tror jag förvisso Buckinghamshire knappast gör till eller från men ja, jag tycker nog och anset hela tiden att det inte ska behöva anges utan fylla i exakt som adresser som man har fått.

Adressen är nu ändrad tillbaka på Apple, utan Buckinghamshire.

Ursprungligen av josie:

Du ska skriva din Borderlinx-adress exakt enligt Borderlinx instruktioner.Alltså, enligt Borderlinx instruktioner - inget annat.

Nej, jag har nu valt att ändra igen och går på keptangs råd. Då det på Apple ändå finns ett fält för County och ett annat för Postcode (eg AA99 9AA) så kan man lika gärna fylla i;

County: Buckinghamshire
Postcode (eg AA99 9AA): MK10 0BY

Om någon nu väljer skippa lägga in Buckinghamshire i County fältet på apple så fungerar det nog säkert precis lika bra.

Ursprungligen av Användarnam:

Nej, jag har nu valt att ändra igen och går på keptangs råd. Då det på Apple ändå finns ett fält för County och ett annat för Postcode (eg AA99 9AA) så kan man lika gärna fylla i;

County: Buckinghamshire
Postcode (eg AA99 9AA): MK10 0BY

Om någon nu väljer skippa lägga in Buckinghamshire i County fältet på apple så fungerar det nog säkert precis lika bra.

Det funkar nog lika bra utan, men varför inte fylla i det när fältet finns.

Jag har haft min iPhone 4 i över en månad så visst fungerar det med att fylla i det..

Ursprungligen av keptang:

Jag har haft min iPhone 4 i över en månad så visst fungerar det med att fylla i det..

Precis, borde fungera vilket som och jag valde göra som du get råd om. Jag litar helt på dig i det här fallet. Annars väntar ett (kort men intensivt) litet hembesök

Så här har jag det:
County: Buckinghamshire
Postcode (eg AA99 9AA): MK10 0BY
Country: United Kingdom

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-11 22:01

Vill bara understryka min lycka över att nu ha haft en iPhone 4 i snart 3 dygn : ) Det är en fantastisk maskin och helt otrolig skärm!

Har du inte redan beställt från Apple UK och fått din leverans via Borderlinx, gör din beställning direkt! Det funkar faktiskt perfekt : ) Är i efterhand supernöjd med hela upplägget, visst blev det lite stockning och backlogging på Borderlinx. Men det är ju inte så konstigt när de vissa dagar fick uppemot 8000 iPhones att ta emot.

Hur som helst känns det utmärkt att sitta med en iPhone 4 utan abonnemang och helt olåst. Vart än jag reser kan jag skaffa valfritt kontantkort/ abonnemang, utan att för en sekund känna mig låst. Det är en frihet som är värd ganska mycket för mig.

Ursprungligen av mr_xIT:

Hur som helst känns det utmärkt att sitta med en iPhone 4 utan abonnemang och helt olåst. Vart än jag reser kan jag skaffa valfritt kontantkort/ abonnemang, utan att för en sekund känna mig låst. Det är en frihet som är värd ganska mycket för mig.

Det är bara att gratulera till din mobil.

Jag har exakt samma anledning, som jag valt att beställa den här vägen då jag bor och arbetar i utlandet halva åren. Jag har ett fast abonnemang både i utlandet och ett i Sverige och en olåst telefon är ett måste, och precis som du säger en frihet som är värd mycket.

Being processed...........

Frågade BL i dag om det månne kunde vara så att de koncentrerar sig på att faktiskt leverera framför att uppdatera kunders status, med tanke på att många här har vittnat om att de fått påringning av DHL medan de stirrat på "Being processed" med tom blick. Detta tillstod man. Sålunda hoppas jag att samma sak händer mig. Jag menar att det är bättre att den anländer till mig och att det står "Being processed" än att den ligger hos BL och blir processad.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-08-12 10:41

Vad blir totalkostnaden för 16 resp 32 GB när man beställer via Borderlinx?

Ursprungligen av akesson:

Vad blir totalkostnaden för 16 resp 32 GB när man beställer via Borderlinx?

Priset på telefonen beror ju på dagsaktuell valutakurs.

Och kostnaden hos Borderlinx varierar lite, vilket man kan se på många ställen i den här tråden. Men runt 300-400 kr verkar det ha varit för de flesta.

Ursprungligen av akesson:

Vad blir totalkostnaden för 16 resp 32 GB när man beställer via Borderlinx?

När jag beställde var kursen för £599: ca 6795 SEK.
Betalade med VISA och Swedbank reserverade: 6876 SEK
Med borderlingx hamnar totalkostnaden på runt 7000-7200

Värt alla dagar i veckan för en 32GB och olåst.

Ursprungligen av akesson:

Vad blir totalkostnaden för 16 resp 32 GB när man beställer via Borderlinx?

Nu när jag betalat apple, borderlinx (express leverans), samt transaktionsavgifter från bankens sida, blev totalkostnaden 7263 SEK för 1st 32GB.

Minus en tusing kanske ungefär för 1st 16GB.

Ursprungligen av Användarnam:

Nu när jag betalat apple, borderlinx (express leverans), samt transaktionsavgifter från bankens sida, blev totalkostnaden 7263 SEK för 1st 32GB.

Minus en tusing kanske ungefär för 1st 16GB.

Nånstans där, beroende på växelkurs mot GBP naturligtvis.

Ursprungligen av keptang:

Nånstans där, beroende på växelkurs mot GBP naturligtvis.

Ja, kalaset är efter växelkursen mot GBP för de aktuella tidpunkterna naturligtvis;
iPhone 6795 SEK + BL express 382 SEK = totalt 7177 SEK/1st 32 GB

Med fast/procentuell (i det här fallet procentuell) avgift per transaktion till inlösare (betalningsförmedlare) för kortbetalning;
iPhone 6876 SEK + BL express 387 SEK = totalt 7263 SEK/1st 32 GB

Hur lång tid brukar det ta från det att varan är reggad och frakt betald som man får tracking numret från BL?

I mitt fall blev det 375 kr för frakten (express). Plus 599 £.

Handed over to delivery agent..... Fick trackingnummer också. (Jag hatar när andra postar såna här totalt meningslösa inlägg, men jag är såååååå upphetsad att jag inte kan låta bli.)

äntligen

Beställning gjordes sen den 13/7.
Anlände till Blinx den 4/8.
Mitt eget fel att jag inte var noggrannare att kolla min egen adress, då Apple justerade den.
Regad och betald sent den 10/8
I min hand idag den 12/8 vid lunch.

Tips för er som skall beställa; kolla/dubbelkolla ert suite nr på Blinxs adressen det gör allt mkt enklare.

M

Någon mer än jag som fått två paket (en beställning från Apple) som ska levereras från Borderlinx? Ser ut att vara ett paket med telefon (IPHONE 4 BLACK 32GB-GBR) och ett paket med bumpern (PHONE 4 BUMPERS WHITE-ZML)...

När jag beställde telefon beställde jag också en vit bumper. Fick sen ett mail från Apple att bumpern blir gratis.

Surt att behöva betala två kostnader från Borderlinx.. Fucking dyr bumper

Woohoo! Out for delivery! Detta blir veckans längsta timmar tills DHL kommer. Bra jobbat av BL, den kom till dem i onsdags och inom ett par timmar har jag den!

Ursprungligen av pmarriott:

Woohoo! Out for delivery! Detta blir veckans längsta timmar tills DHL kommer. Bra jobbat av BL, den kom till dem i onsdags och inom ett par timmar har jag den!

Så fredagen den 13:e är din turdag!

iPhone 4. I haz it.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-14 18:02

Ringde DHL igår att de skall köra ut på Måndag, får hoppas Landvetter får meddelandet i tid.

Friday, August 13, 2010 Location Time
15 Shipment on hold Gothenburg - Sweden 16:47
Thursday, August 12, 2010 Location Time
14 Shipment on hold Gothenburg - Sweden 19:13
13 Shipment on hold Gothenburg - Sweden 06:13
Wednesday, August 11, 2010 Location Time
12 Delivery attempted; recipient not home Gothenburg - Sweden 14:30 (Hade ringt DHL dagen före och sagt de INTE skulle köra ut)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 17:55

jag har försökt beställa en iphone 4 ifrån England med BL flera gånger nu, men det går inte att betala med mitt kort. jag har swedbank och VISA kort. varför går det inte? det står bara att jag ska prova med ett annat kort och det jag har provat med min mors kort och en kompis kort, men det är samma svar.

Bevaka tråden