Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag fungerar på att köpa mig en Apple TV som en medialösning till sovrummet. Så några snabba frågor:
1. Har alla äldre Apple TV samma prestanda förutom hårddiskstorleken?
2. Går det att spela upp filmer från en AFP-share i Front Row?
3. Hur fungerar det för er som kör XBMC. Flyter menyer och filmer?
Vi bytte till en Mac Mini när vi inte kunde se serieavsnitt som var i mkv på vår ATV. Men ska du bara köra img eller avi filer funkar det galant. Det finns ett chip att installera som gör att man kan köra mkv, men då tog man platsen för airportkortet.
Vi bytte till en Mac Mini när vi inte kunde se serieavsnitt som var i mkv på vår ATV. Men ska du bara köra img eller avi filer funkar det galant. Det finns ett chip att installera som gör att man kan köra mkv, men då tog man platsen för airportkortet.
MKV kan man köra utan extrakortet, om man hackar mjukvaran. Det enda som kortet gör är att ge extra skjuts åt avkodningen så att den även klarar 1080p. Tänk på att MKV inte är lika med 1080p, utan endast en container.
MKV kan man köra utan extrakortet, om man hackar mjukvaran. Det enda som kortet gör är att ge extra skjuts åt avkodningen så att den även klarar 1080p. Tänk på att MKV inte är lika med 1080p, utan endast en container.
Om jag inte misstar mig finns det inget kort att installera som i verkligheten klarar av 1080p. Kolla upp noga föra köp. Det kan finnas några real life test på youtube.