Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några snabba frågor till er med gamla Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-09-10 10:32

Jag fungerar på att köpa mig en Apple TV som en medialösning till sovrummet. Så några snabba frågor:

1. Har alla äldre Apple TV samma prestanda förutom hårddiskstorleken?
2. Går det att spela upp filmer från en AFP-share i Front Row?
3. Hur fungerar det för er som kör XBMC. Flyter menyer och filmer?

Tack tack!

1. Ja, hårdvaran är samma. Den enda skillnaden var hårddiskstorleken på 40 eller 160 GB.

Vi bytte till en Mac Mini när vi inte kunde se serieavsnitt som var i mkv på vår ATV. Men ska du bara köra img eller avi filer funkar det galant. Det finns ett chip att installera som gör att man kan köra mkv, men då tog man platsen för airportkortet.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Vi bytte till en Mac Mini när vi inte kunde se serieavsnitt som var i mkv på vår ATV. Men ska du bara köra img eller avi filer funkar det galant. Det finns ett chip att installera som gör att man kan köra mkv, men då tog man platsen för airportkortet.

MKV kan man köra utan extrakortet, om man hackar mjukvaran. Det enda som kortet gör är att ge extra skjuts åt avkodningen så att den även klarar 1080p. Tänk på att MKV inte är lika med 1080p, utan endast en container.

Ursprungligen av Capeman:

MKV kan man köra utan extrakortet, om man hackar mjukvaran. Det enda som kortet gör är att ge extra skjuts åt avkodningen så att den även klarar 1080p. Tänk på att MKV inte är lika med 1080p, utan endast en container.

Jag hackade programvaran med ATVUsb (om det var det du menade?) och den kunde inte spela upp mkv utan hackande.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag hackade programvaran med ATVUsb (om det var det du menade?) och den kunde inte spela upp mkv utan hackande.

Menar du att det hackade oavsett bitrate och upplösning? MKV är som sagt bara en container, precis som AVI.

Ursprungligen av Capeman:

Menar du att det hackade oavsett bitrate och upplösning? MKV är som sagt bara en container, precis som AVI.

Några ändringar av inställningar gjorde jag inte. Vad jag läst i trådar här på 99 så skulle det inte gå. Och det trodde jag på.

Får ursäkta att vi kommit bort lite från ämnet.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-10 14:42

Om jag inte misstar mig finns det inget kort att installera som i verkligheten klarar av 1080p. Kolla upp noga föra köp. Det kan finnas några real life test på youtube.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2010-09-21 16:00

Jag kan nu avsluta min egen tråd med att jag köpt en 40GB Apple TV begagnat för 800:-. Jag har installerat XBMC och använder den i sovrummet.

Sjukt nöjd för det jag använder den till. Jag skulle dock inte använda den som enda medialösning.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-21 16:37

Kollar man på Blocket är det väldigt många som inte uppdaterats sig om nypriset för AppleTV, utan försöker kränga dom för över nypris.

Och jag sålde min 40GB för några månader sen för 1500.. i rättan tid helt klart.

1
Bevaka tråden