- shandar
- Medlem ●
- International user
Det är ganska enkelt egentligen. Det är ju bara en liten aluminiumbit som behövs, sen kan man fästa vilket armband som helst och lätt knäppa på/av iPoden. Möjligen att man får sätta någon mjuk gummi/skumgummi ovanpå så att nanon sitter stadigt.
Edit: Det blir svårt att ha hörlurar inkopplade samtidigt eftersom jacket kommer sticka ut vinkelrätt mot armen. Försöker man rotera iPoden 90 grader så blir det svårt att fästa den i ett armband. Form över funktion?
Det är ganska enkelt egentligen. Det är ju bara en liten aluminiumbit som behövs, sen kan man fästa vilket armband som helst och lätt knäppa på/av iPoden. Möjligen att man får sätta någon mjuk gummi/skumgummi ovanpå så att nanon sitter stadigt.
Edit: Det blir svårt att ha hörlurar inkopplade samtidigt eftersom jacket kommer sticka ut vinkelrätt mot armen. Försöker man rotera iPoden 90 grader så blir det svårt att fästa den i ett armband. Form över funktion?
Du har rätt i att det garanterat går att göra enkelt, jag är dock inte någon "industridesigner" och har således inte den kompetensen utan bara resonerar ur ett direkt lekmannaperspektiv
Ditt bildexempel är bra, dock håller jag inte med dig om att det blir svårt med lurarna i då du inte är tvungen att sätta Nanon på det håller. Man lika gärna ha fästet 90 grader åt andra håller och då ha hörlursingången på rätt håll. Dessutom kan man ju tack vare multi-touchen vrida bilden på Nanon.
Här såg jag ett exempel på "armband" : iWatch | 9 to 5 Mac iWatch | Apple Intelligence
Oerhört fult men dock. Det skulle aldrig vara aktuellt för mig med något annat än en metallänk då plastband, gummiband, tygband etc i mitt tycke är för yngre personer.
Hej!
Jag kör med en nano på armen och tic toc för att hålla den på plats. Kan säga att jag är jätte nöjd.
Perfekt när man också kör Nike+ och är ute och joggar. Lyssnar på musik lite då och då och jag tycker batteri tiden är helt ok. Många som har reagerat på min klocka och den imponera faktiskt på alla.
Den är ju som sagt inte vattentät men det är en vana att man plocka av sig den innan en dush eller liknande.
För er som är tveksamma säger jag bara go for it.
Jahapp, där smög det sig
Nu har arbetssituationen ändrats för mig, vilket medförde att "vill ha"-känslan fick stå tillbaka för vettet. Kanske blir en Nano senare, framöver någon gång...
Damn it.
kanske bättre att vänta en stund iaf och se vilka lösningar som kommer för nanon som armbandsur?
Jag har precis som du lite idéer om hur man kan göra det själv, men är kanske bättre att vänta några veckor och se om det finns något som är snyggare eller billigare än det man själv kan göra?
Ja, det kan du ha rätt i. Hur som helst blev det inte längre försvarbart för mig att ha kvar min beställning.
Jag hoppas dock på att här kunna få se bilder på er nya skönhet och även tips, bilder och länkar till detta med att ha den som en klocka
Och här kom första produkten:
The iPod Nano Watch Is Here and It Is Glorious
EDIT: Och en till:
http://www.engadget.com/2010/09/10/ilovehandles-turns-nano-ipods-into-oversized-watches/
Har sett båda dessa länkar tidigare, båda lösningar är lika löjligt fula...usch!
Dessutom ett generalfel, att tvingas ha Nanon monterad på fel håll så att hörlursuttaget är felplacerat. Det ska sitta med riktning uppåt armen, inget annat håll.
Har sett båda dessa länkar tidigare, båda lösningar är lika löjligt fula...usch!
Dessutom ett generalfel, att tvingas ha Nanon monterad på fel håll så att hörlursuttaget är felplacerat. Det ska sitta med riktning uppåt armen, inget annat håll.
Ja, det är klart att uttaget borde sitta i riktning uppåt armen. Om sen Nanon kunde ha inbyggd telefon också skulle jag vara nöjd. En liten smidig telefon på armen vore riktigt bra det!
Själv så har jag skaffat mig en USB-tumme. Väldigt praktiskt att alltid ha med sig.
Det går bra så länge man inte har tummen mitt i handen.
Ibland kan det vara lite svårt att få tummen ur. Då gäller det att göra en säker borttagning.
Själv så har jag skaffat mig en USB-tumme. Väldigt praktiskt att alltid ha med sig.
Ibland kan det vara lite svårt att få tummen ur. Då gäller det att göra en säker borttagning.
Haha, det är ju strålande
Nu är det ju inte tummen men den här finnen satte in ett USB-minne i ett finger som han var tvungen att amputera.
Computer programmer from Finland has lost finger replaced with USB drive - Telegraph
Nu är det ju inte tummen men den här finnen satte in ett USB-minne i ett finger som han var tvungen att amputera]
"Jerry said he is already thinking about upgrading his faux finger to include more storage and wireless technology." Är detta framtiden tro?
"Jerry said he is already thinking about upgrading his faux finger to include more storage and wireless technology." Är detta framtiden tro?
Vi får väl vara glada att det inte vart en benprotes - så otympligt det kunde blivit ...
Här är en snygg lösning och även billig från kanske den sidan man mest kan lite på?
iWatchz Q Series watchband for iPod nano - Apple Store (U.S.)
Frågan är om den/när kommer till svenska Apple store ?
Jag har fastnat för LunaTik och beställt redan. Säkert redan andra som också uppmärksammat dessa.
Snygga men galet dyra...
Dyra, tycker du verkligen det? $65 + 1900 kr för en riktigt sjysst klocka med 16GB minne är helt ok för mig.
Haha, det är galet. Om ipoden haft en standby på ca 30 dagar, så hade det varit OK att ha den som klocka, men nu blir det ju bara bök. Ni som har gått på det här och köpt den på riktigt för att ha som klocka, hur är det i praktiken? Laddar ni eran "klocka" varje dag?
Jag vidhåller att det här är den sämsta uppdateringen av iPod nano hittills, då den mest spännande funktionen är den inbyggda klockan. Den är svår att hålla i, och det finns ingen vits med att ha touch på enheten. Enda vettiga är väl om den hade ersatt Shuffle helt, och hamnat på ett pris under tusenlappen... Men det är väl vad som sker vid nästa uppdatering. För mig känns dock hela armbands-grejen som en återvändsgränd. För att det ska komma till sin rätt behöver man ha trådlös koppling till hörlurarna, men det skapar i sin tur problem med att man får otympliga hörlurar, eller såna som man tappar bort.
Dyra, tycker du verkligen det? $65 + 1900 kr för en riktigt sjysst klocka med 16GB minne är helt ok för mig.
När jag jämför med detta armbandet så tycker jag att dem är dyra, ja.
Tycker den är prisvärd. Undrar när den kommer till svenska Apple Store ?
Det är ju bara TikTok som är jämförbart med iWatchz Q Series utseendemässigt och till synes kvalitetsmässigt, där skiljer det $10. Tycker du 69 kr mer är smärtsamt?
Standby-tiden känner jag inte till och den står ju inte på Apples sajt heller. Om man har den som klocka, vilket är det vi diskuterar nu då det var handledshållaren som var på tapeten, så tror jag inte den drar så mycket. Ett par veckors vanlig daglig visning av klockan tror jag personligen att den klarar av.