Jag har ju också en E-450, men det här var ju en riktigt bra deal. Vad är det med alla dessa sänkta priser på Olympus DSLR? Lägger de ner serien till förmån för micro 4/3?
Kan ju mycket väl vara så. Har inte läst om det i alla fall. Personligen tror jag inte det i E-620s fall. Möjligen nya modeller på G. Men vad vet jag .
I Elgigantens fall så kör dom sin VIP grej ett par timmar ibland, eller tills lagret är slut.
Förra veckan köpte jag en Canon PowerShot A3000 IS med uppladdningsbart lithium batteri för 495 kr fick ett VIP mail ifrån Elgiganten hehehehe... 15 minuter efter mitt inköp var priset 1290 kr igen.
Elgiganten - Canon PowerShot A3000 IS
VIP kund hos Elgiganten kan någon slå det
Men var inte oroliga jag "vippar" er när nått intressant dyker upp i lådan
ett litet utdrag från en recension från en nöjd användare:
"Att fota med Olympus istället för "de stora" Canon/Nikon är lite som att äga Macintosh istf PC, man känner sig lite som en underdog. Och precis som Mac går Olympus ibland främst i ledet med uppfinningar som de andra tar efter. Själv fick jag anledning att prisa Olympus direkt efter att jag köpt min E-620. Jag köpte begagnat och det fanns ingen garanti kvar, så jag blev smått knäckt när jag upptäckte ett par fula vita pixlar i alla bilder. Fel på sensorn, tänkte jag, och såg framför mig att genast tvingas skicka in kameran på dyr service. Men nej: Olympus är ensamma om automatisk pixelmappning! Det var bara att välja i menyn, så "lagade" kameran felet på några sekunder. Hade inte gått med någon av konkurrenterna"!