Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka funktioner drar batteri bara av att vara påslagna?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte vi kunde göra lite klargöranden här. Vilka tjänster drar ström fast de inte används?
Några som har bra koll?

Wifi? (den är jag rätt säker på)
3G (ja garanterat)
Platstjänster
Internetdelning
Push
Pushmail

Vad har vi mer?

Gissning: Bluetooth.

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-20 23:08
Ursprungligen av theplague:

Tänkte vi kunde göra lite klargöranden här. Vilka tjänster drar ström fast de inte används?
Några som har bra koll?

3G (ja garanterat)
Platstjänster
Internetdelning
Push
Pushmail

Vad har vi mer?

Program som körs i bakgrunden.

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-21 08:02

Telefonen.. Alltså det drar mindre om man har flygläge. (fast kanske missat lite av grejen med att ha en telefon då)

Dessa skulle jag vilja ha lite klargöranden kring, någon som vet?:

Ursprungligen av theplague:

3G (ja garanterat)
Platstjänster
Internetdelning

Push
Pushmail

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-21 08:34

Platstjänster drar ju ingen ström för att du aktiverat den, enbart när du öppnar ett program som använder den funktionen t.ex. BBK.

Internetdelning är likadant, drar bara ström när den fysiskt används..

Ursprungligen av Cokey:

Platstjänster drar ju ingen ström för att du aktiverat den, enbart när du öppnar ett program som använder den funktionen t.ex. BBK.

Internetdelning är likadant, drar bara ström när den fysiskt används..

Ok tack.
Men för platstjänster så är det ju rätt ofta man använder program som använder den funktionen utan att jag nyttjar just den tjänsten, samma sak där?

Men vilka program drar extra mycket. Att de flesta drar vet vi ju.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men vilka program drar extra mycket. Att de flesta drar vet vi ju.

Det är väl rätt logiskt? De som kräver mer av telefonen vad gäller processorkraft, GPS, internet etc. drar ju mer ström. Skärmen är ju en stor strömtjuv också.

Ja fast vissa kan väll va lite dåligt genomtänkta så de drar mer än vad som kanske är att önska.

Ja fast vissa kan väll va lite dåligt genomtänkta så de drar mer än vad som kanske är att önska.

Sant, men handlar det inte mer om dålig kod? Det kan väl kanske vara svårt att upptäcka utan att göra några större undersökningar.

Jag är ledsen, men jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna särskilja dessa som du letar efter från de andra riktigt.

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag är ledsen, men jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna särskilja dessa som du letar efter från de andra riktigt.

Men va?
Om nån märkt att någon viss app drar extra mycket ström.
Säg till.
Om inte, va tyst.
Svårt?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-22 20:37

Men va?
Säg till.
Om inte, va tyst.
Svårt?

(Du behöver inte ta till drygheter. Folk kan inte läsa tankar, och kan tolka frågor olika.)

Skype sägs dra mycket, även om man stängt det.

Ursprungligen av ibish:

(Du behöver inte ta till drygheter. Folk kan inte läsa tankar, och kan tolka frågor olika.)

Blev bara lite less

Ursprungligen av ibish:

Jo hört det med.

Men va?
Säg till.
Om inte, va tyst.
Svårt?

Lugn och fin. Jag uppfattade det som att du ville generalisera typer av appar som drar mer. No hard feelings.

Ursprungligen av ibish:

Tack. Jag har också märkt av Skype.

• Oregistrerad
  • 2010-09-22 11:32

SR Play är fortfarande buggug. Ibland kan den tömma batteriet på nolltid (känn om luren är varm när du tar upp den) - detta när appen bara ligger som "multitask" - inte ens aktiv med spelande radio alltså. Varning utfärdas. Man undrar när SR ska lära sig göra en bra app :-D. Andra lyckas ju.

Jag lånar tråden lite grann;
Drar det mer batteri om man har jailbreakat? Jag laddade min nu över natten och har haft auto 3g på och lyssnat Spotify i runt 30 min och sen lät jag den va på standby runt 2-3 timmar och nu har jag halva batteriet kvar. Eller är det bara tecken att mitt batteri är slitet?

Ursprungligen av iPoduser:

Jag lånar tråden lite grann;
Drar det mer batteri om man har jailbreakat? Jag laddade min nu över natten och har haft auto 3g på och lyssnat Spotify i runt 30 min och sen lät jag den va på standby runt 2-3 timmar och nu har jag halva batteriet kvar. Eller är det bara tecken att mitt batteri är slitet?

Låter som att ditt batteri är slitet. Du anger inte vilken telefon du har så svårt att säga.

Ursprungligen av keptang:

Låter som att ditt batteri är slitet. Du anger inte vilken telefon du har så svårt att säga.

Ojdå det glömde jag att skriva. Jag har iPhone 3GS med 4.1

Ursprungligen av iPoduser:

Ojdå det glömde jag att skriva. Jag har iPhone 3GS med 4.1

Det kan vara något som ligger i bakgrunden, ska inte vara så dåligt batteri på 3GS.
Du får testa återställa med/utan backup osv..

1
Bevaka tråden