Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betaversionen av iOS 4.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-18 18:39
Ursprungligen av kenjon:

När jag testar att installera betan (är reggad utvecklare) på min iPad 3G får jag error 9. Någon som har en lösning?

Det är en fråga för Apples utvecklarforum, det har du ju tillgång till som utvecklare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-18 23:51
Ursprungligen av Mija:

Det är en fråga för Apples utvecklarforum, det har du ju tillgång till som utvecklare.

Jag har mailat dem men det tar lite längre tid än att kolla med er här som kan. Många här är ju också utvecklare.
Hittade felet, hade en förlängd USBkabel, så efter att ha använt den ordinarie kunde jag lägga in betan.
Men nu vill iTunes inte aktivera den, Device is not registered as part of the iPhone developer program. Och jag kan inte hitta var jag registrerar den.... Någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 00:12
Ursprungligen av kenjon:

Jag har mailat dem men det tar lite längre tid än att kolla med er här som kan. Många här är ju också utvecklare.
Hittade felet, hade en förlängd USBkabel, så efter att ha använt den ordinarie kunde jag lägga in betan.
Men nu vill iTunes inte aktivera den, Device is not registered as part of the iPhone developer program. Och jag kan inte hitta var jag registrerar den.... Någon?

I Organizer i Xcode.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-19 11:02
Ursprungligen av Ylan:

I Organizer i Xcode.

Vänligen, Ylan

Tack, nu kommer jag åt den i alla fall. Waiting for activation...

Någon som kan rapportera stabilitet för både iPhone och iPad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 13:39
Ursprungligen av johannes.roth:

Någon som kan rapportera stabilitet för både iPhone och iPad?

Det är en första beta som endast skall installeras på utvecklingsenheter. Vad jag märkt av stabiliteten på iPad är att den är småbuggig precis som alla betor brukar vara.

Mitt råd är att man inte bör installera utvecklingsbetor på enheter du använder till arbete och vill att det ska fungera perfekt utan vänta då istället fram till november så får du en GM som inte är lika buggig.

Ursprungligen av johannes.roth:

Någon som kan rapportera stabilitet för både iPhone och iPad?

På iPhone(3GS) har jag främst stött på grafiska buggar. Framförallt i iPod.app. Även telefonen buggar och svarar inte på samtal förrän ca 2 sekunder efter att man ''slide to answer''.

AirPlay med musik funkar finfint från iPhone till iPod HiFi, men i iPad har jag stött på en massa fel vid WiFi-anslutning till HiFi:n. Har ännun inte lyckats streama direkt från iPaden, då WiFi-anslutningen försvinner stup i ett. Även en del buggar i iPod.app.

I övrigt fungerar multi-tasking, folder, svenskt tangentbord etc. mycket bra!

Ursprungligen av GustavKjellin:

Har ännun inte lyckats streama direkt från iPaden, då WiFi-anslutningen försvinner stup i ett.

Jag hade oxå lite problem med wifi på 4.2 betan, men efter "återställnig av nätverksinställningarna" funkar Wifi perfekt!

AirPlay på iPad...

Upptäckte nyss en stor överraskning! AirPlay fungerar även i Spotify på min iPad!
Undrar hur många år jag önskat en möjlighet att sitta med min iPhone eller iPod Touch i soffan eller någon annanstans i vårt hus och kunnat spela trådlöst mot stereon...
Köpte visserligen en AirPort Express för ett år sedan och sporadiskt har använt möjligheten att sända från min stora och klumpiga MacBook Pro 17", men klumpigheten gör ju spontananvändandet har varit trist & tråkigt...

Med nya AirPlay för iOS 4.2 är det ju fantastiskt att man äntligen kan använda Spotify fullt ut!
Väntar med spänning på AirPlay tillsammas med nya AppleTV...

Annars tycker jag 4.2 på min iPad är stabil som tusan. Enda buggen jag upptäckt är i Bilder och funktionen Origami under bildspel (fungerar ej, blir dissolve istället)...

Hälsningar från överlycklig iPadägare sedan fyra månader...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Upptäckte nyss en stor överraskning! AirPlay fungerar även i Spotify på min iPad!
Undrar hur många år jag önskat en möjlighet att sitta med min iPhone eller iPod Touch i soffan eller någon annanstans i vårt hus och kunnat spela trådlöst mot stereon...
Köpte visserligen en AirPort Express för ett år sedan och sporadiskt har använt möjligheten att sända från min stora och klumpiga MacBook Pro 17", men klumpigheten gör ju spontananvändandet har varit trist & tråkigt...

Med nya AirPlay för iOS 4.2 är det ju fantastiskt att man äntligen kan använda Spotify fullt ut!
Väntar med spänning på AirPlay tillsammas med nya AppleTV...

Annars tycker jag 4.2 på min iPad är stabil som tusan. Enda buggen jag upptäckt är i Bilder och funktionen Origami under bildspel (fungerar ej, blir dissolve istället)...

Hälsningar från överlycklig iPadägare sedan fyra månader...

Upptäckte igår fler möjligheter med AirPlay...
Eftersom ganska mycket saknas på Spotify (Beatles, Led Zeppelin, Pink Floyd, Metallica mm.mm.) upptäckte jag möjligheten att styra min MacBook Pro med appen Remote på min iPad...
iTunes skickar ju då ljudet trådlöst till min hemmastereo. Smidigt...! Fungerar även med Plexappen...
Möjligheterna har verkligen öppnats med AirPlay jämfört med AirTunes. Min underbara iPad är ju kelgrisen i fokus här förstås...
Nästa omedelbara investering måste bli nya Apple TV...

Äntligen åäö!

Jag är en av många svenskar som köpt iPad långt innan den blivit släpps i Sverige...
Jag är så otroligt nöjd med min iPad att jag lätt skulle välja den vi ett val mellan min MacBook PRO 17 och min iPhone?
Kunde inte vänta längre med att få åäö i min iPad så idag betalade jag in 795:- till Apple för ett Developer-konto. Har tidigare gjort samma sak till min gamla iPhone...
Äntligen! Nu har jag åäö! En sådan skitsak egentligen, men, använder man iPaden som jag gör flera timmar per dag blir det skitjobbigt utan svensk tangentbord & rättstavning...
Nu slipper man ju jailbreaken också i och med multitaskingen som tillkommit i iOS 4.2.

Jag säger det ännu en gång; iPad är en drog, en kraft man inte kan motstå! En succé!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-19 00:40
Ursprungligen av kenjon:

Jag har mailat dem men det tar lite längre tid än att kolla med er här som kan. Många här är ju också utvecklare.
Hittade felet, hade en förlängd USBkabel, så efter att ha använt den ordinarie kunde jag lägga in betan.
Men nu vill iTunes inte aktivera den, Device is not registered as part of the iPhone developer program. Och jag kan inte hitta var jag registrerar den.... Någon?

Som jag skrev ju, problem med USB-kabeln.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har mailat dem men det tar lite längre tid än att kolla med er här som kan. Många här är ju också utvecklare.
Hittade felet, hade en förlängd USBkabel, så efter att ha använt den ordinarie kunde jag lägga in betan.
Men nu vill iTunes inte aktivera den, Device is not registered as part of the iPhone developer program. Och jag kan inte hitta var jag registrerar den.... Någon?

På Apple developers hemsida under provisionings portal så reggas telefonen om du ska kunna aktivera din telefon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-18 18:27

Jo, jag läste det också, och enl en del bloggar betyder det att enheten är trasig. Men det tror jag inte, fick likadant fel på min 3Gs när 4.0 beta var ute. Då kunde jag köra iRecovery för att komma ur boot-loopen, men den verkar ha försvunnit från mediafires hemsida. Någon som har iRecovery för Mac?
Eller en annan lösning?
Nu kan jag inte Återställa till något alls, inte ens 3.2.2, den bara loop-bootar till iTunesloggan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-18 20:36

Ska snart lägga in betan på iPhonen och iPaden... ska bli kul att testa lite!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 10:57

iPaden känns som en helt ny grej! Underbart med åäö och multitasking!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-10-10 10:15
Ursprungligen av WELiN:

iPaden känns som en helt ny grej! Underbart med åäö och multitasking!!

Instämmer. Helt underbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 13:59

Jag tycker inte att betan är speciellt buggig på iPaden, iPhonen har jag inte testat ännu men väntar lite med att köra in på den.

Tycker det fungerar riktigt bra på iPaden.

  • Medlem
  • 2010-09-20 23:27

Köpte en Padda idag, riktigt nöjd men saknar vissa funktioner. Om jag får tag på en beta på egen hand, (frågar ej vart jag kan hitter den nu) kan jag då degradera till 3.2.2 ifall det inte skulle funka, Eller signas alla uppdateringar så att detta inte är möjligt?

/Dalle, som precis har skrivit sitt första inlägg På en iPad.

Ursprungligen av Dalle:

Köpte en Padda idag, riktigt nöjd men saknar vissa funktioner. Om jag får tag på en beta på egen hand, (frågar ej vart jag kan hitter den nu) kan jag då degradera till 3.2.2 ifall det inte skulle funka, Eller signas alla uppdateringar så att detta inte är möjligt?

/Dalle, som precis har skrivit sitt första inlägg På en iPad.

Nej, du kan inte backa

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, du kan inte backa

Göra en Backup och sedan en Restore funkar väl alldeles finfint?

Ursprungligen av GustavKjellin:

Göra en Backup och sedan en Restore funkar väl alldeles finfint?

Inte till att återställa firmware till tidigare version, endast innehåll.

Ursprungligen av keptang:

Inte till att återställa firmware till tidigare version, endast innehåll.

Kan man inte ladda ner förra firmwaren och köra en alt+restore(eller vad det är)?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-22 12:38
Ursprungligen av GustavKjellin:

Kan man inte ladda ner förra firmwaren och köra en alt+restore(eller vad det är)?

Nej det går inte från en beta version.

Ursprungligen av kainen:

Nej det går inte från en beta version.

Åh fasen, visste jag inte! Aja, är rätt nöjd med betan så inga problem.

Ursprungligen av GustavKjellin:

Åh fasen, visste jag inte! Aja, är rätt nöjd med betan så inga problem.

Har man sparat sina 3.2.2 SHSH-filer med ex TinyUmbrella, så borde det ju gå att nedgradera. eller?

  • Medlem
  • 2010-09-23 18:51
Ursprungligen av Janneskynet:

Har man sparat sina 3.2.2 SHSH-filer med ex TinyUmbrella, så borde det ju gå att nedgradera. eller?

Troligtvis inte eftersom Apple signar alla uppdateringar du gör. Men det finns som tidigare sagts i tråden trix för att gå runt detta. Själv är jag dock osäker på om jag vågar mixtra med detta eftersom jag snart kommer att resa bort, och då vill jag inte drabbas av buggar i systemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-23 21:31
Ursprungligen av Dalle:

Troligtvis inte eftersom Apple signar alla uppdateringar du gör. Men det finns som tidigare sagts i tråden trix för att gå runt detta. Själv är jag dock osäker på om jag vågar mixtra med detta eftersom jag snart kommer att resa bort, och då vill jag inte drabbas av buggar i systemet.

Just det man kommer förbi med sparade SHSH

Ursprungligen av kainen:

Nej det går inte från en beta version.

Nja, faktum är att det går, om än det är en aning omständligt. Det finns ett inlägg på developer-diskussionen för iOS 4.2 där förfarandet beskrivs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-20 23:37

Betan verkar vara helt ok.
Undantaget mejl som kraschar efter ett par sekunder...

/m

Bevaka tråden