Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ZiLi:

Vad jag vet så kostar det ungefär 350 kr för express delivery..

Jag betalde 360kr den 23e sep

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-11 23:06
Ursprungligen av museo12:

Vad har ni fått betala på Borderlinx, som använt er av de på senare tid? Jag hörde någon som fått betala ca. 500 sek. Väntar precis som Zili ovan.

Jag betalade runt 350kr för express delivery. Glöm inte att lägga in koden: 482441 för att få 10% rabatt på frakten. Den gäller dock bara fram till 15 oktober.

Ursprungligen av Keyman:

Jag betalade runt 350kr för express delivery. Glöm inte att lägga in koden: 482441 för att få 10% rabatt på frakten. Den gäller dock bara fram till 15 oktober.

Tack för hjälpen båda.

En fundering jag har att det belopp som apple reserverat på mitt bankkonto inte längre är reserverat. Inte draget heller. Har inte fått något mail från Apple. Är det ett problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 19:59
Ursprungligen av museo12:

Tack för hjälpen båda.

En fundering jag har att det belopp som apple reserverat på mitt bankkonto inte längre är reserverat. Inte draget heller. Har inte fått något mail från Apple. Är det ett problem?

Kolla i tråden, det står om detta fenomen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-01 12:19

Yiiihaa, min levererades för en halvtimme sen! Trodde det skulle vara kört att hinna få den innan helgen eftersom den gick iväg först igår e.m. men DHL är snabba när dom väl får iväg paketen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-01 12:52

Om man vill och inte har möjlighet att ta emot försändelsen kan man ge DHL fullmakt att ändå leverera, t.ex. lägga i brevlåda eller ställa utanför dörr.

Fullmakten sätts lämpligtvis på dörr el. dyl. och måste isf innehålla följande;

Sändningsnummer, att det är OK för DHL att leverera utan mottagare, samt signatur

Kan ju vara ett bra alternativ för vissa lite beroende på hur man bor.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-01 13:11

Ringde DHL nu och tydligen hade de varit här 09:58 idag och skyllde på att de inte hade någon portkod.
Jag hade skrivit in en portkod på Borderlinx under "Delivery instructions", men tydligen har inte Borderlinx vidarebefordrat det. Så nu får jag lov att vänta tills på måndag för att få paketet.

Vill minnas DHL ringde senast då de skulle leverera något till mig och inte hade portkoden. Konstigt att de inte gjorde det nu. Men men, inget att göra åt det. Får så vackert vänta tills på måndag då.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-01 14:01
Ursprungligen av Jackee:

Ringde DHL nu och tydligen hade de varit här 09:58 idag och skyllde på att de inte hade någon portkod.
Jag hade skrivit in en portkod på Borderlinx under "Delivery instructions", men tydligen har inte Borderlinx vidarebefordrat det. Så nu får jag lov att vänta tills på måndag för att få paketet.

Vill minnas DHL ringde senast då de skulle leverera något till mig och inte hade portkoden. Konstigt att de inte gjorde det nu. Men men, inget att göra åt det. Får så vackert vänta tills på måndag då.

Du kan fråga om du kan hämta ut den på depån.

//Rob

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-01 14:16
Ursprungligen av Robo-X:

Du kan fråga om du kan hämta ut den på depån.

//Rob

Jo jag funderade en snabbis på det också, men insåg att jag inte skulle hinna med det idag. Försökte hitta om de hade öppet på helger i deras depå på Arlanda. Men jag hittar bara några tider. Får väll ta och ringa de imorgon och fråga hur det står till.

En tips till alla andra som tror att Borderlinx levererar vidare sådan där information, ring DHL så fort ni har fått ert nummer så ni kan kolla upp om de verkligen har portkoden.

Ursprungligen av Jackee:

Jo jag funderade en snabbis på det också, men insåg att jag inte skulle hinna med det idag. Försökte hitta om de hade öppet på helger i deras depå på Arlanda. Men jag hittar bara några tider. Får väll ta och ringa de imorgon och fråga hur det står till.

En tips till alla andra som tror att Borderlinx levererar vidare sådan där information, ring DHL så fort ni har fått ert nummer så ni kan kolla upp om de verkligen har portkoden.

Först gnäller du om att det är 15minuter från sorteringen till dig, sen "hinner du" plötsligt inte åka dit och hämta?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-10-01 16:11

Boff! Nu vart min skickad, håller jag tummarna för att den dyker upp på måndag!

Ursprungligen av doGG:

Boff! Nu vart min skickad, håller jag tummarna för att den dyker upp på måndag!

Kör ni inte PC på Bergsala AB?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-10-01 17:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Kör ni inte PC på Bergsala AB?

Det är väl lite blandat! Jag kör Mac men även en virtuellt till Windows

Fick min vid lunch. Ringde deras kundservice tidigt på morgonen för att jag ville ändra leveransadress, och han jag snackade med sa att han skulle fixa det. Men sen, ungefär 20 min innan den levererades så ringde budet och frågade om jag var hemma, vilket jag inte var. Men det var inga problem att leverera den dit jag ville, så det löste sig ändå.

Leverans: Bra och väldigt snabb
Kundservice: Skräp

Off-topic är det konstigt att det inte finns något större leveransföretag som jobbar enbart mot privatkunder med leverans på kvällar och/eller helger. Det är ju faktiskt då vanligt folk är hemma

Ursprungligen av PeeMaN:

Off-topic är det konstigt att det inte finns något större leveransföretag som jobbar enbart mot privatkunder med leverans på kvällar och/eller helger. Det är ju faktiskt då vanligt folk är hemma

Posten heter företaget som gör det, tar betalt därefter också. Hempaket brukar väl kosta 299:- bara inom sverige, leverans mellan 17-21.

Skulle bli dyrt att använda två speditörer, en från utlandet och hit + Posten här.

Dubbla fraktkostnader.

Då tar jag hellre leverans dit där jag begärt det på dagtid, oavsett om det är hem eller till jobbet..

Ursprungligen av keptang:

Posten heter företaget som gör det, tar betalt därefter också. Hempaket brukar väl kosta 299:- bara inom sverige, leverans mellan 17-21.

Skulle bli dyrt att använda två speditörer, en från utlandet och hit + Posten här.

Dubbla fraktkostnader.

Då tar jag hellre leverans dit där jag begärt det på dagtid, oavsett om det är hem eller till jobbet..

Jo, givetvis. Men nu menar jag ju något internationellt företag....
Alla sitter ju inte på ett kontor hela tiden, särskilt inte egenföretagare som jobbar med tjänster och är ute och svänger mellan olika ställen varje dag

Men som sagt, off-topic. Nu lämnar vi det och väntar på folk Iphonar... Jag har min redan, muahaha

Jag fick även min idag, skulle fått den igår men har ingen mottagning på jobbet så missade chaufförens samtal, men ringde upp och fick den levererad till jobbet idag istället

BTW: It's wonderful

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-08 16:05

Nu har leveransen på iPhone 4 minskat till 2 veckor

Apple gör alltid så. Har du tur så sjunker växelkursen något tills dess att de drar pengarna på riktigt. Själv fick jag min för 6500 istället för 6700 som den hade kostat om de hade dragit pengarna direkt.

Fick för övrigt min gratis bumper i måndags.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-18 14:12

Beställde en iPhone 4 nyss ifrån Apple UK med Borderlinx. Vi får väl se hur det slutar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-18 16:18

Min iPhone har skickats från Apple och ska vara hos borderlinx imorgon, konstigt nog har de fortfarande inte dragit pengarna vilket de kanske gör imorgon..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-18 16:55
Ursprungligen av ZiLi:

Min iPhone har skickats från Apple och ska vara hos borderlinx imorgon, konstigt nog har de fortfarande inte dragit pengarna vilket de kanske gör imorgon..

När beställde du den ifrån Apple UK?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-18 17:51
Ursprungligen av Quality:

När beställde du den ifrån Apple UK?

Beställde min den 26 september. Fick en bekräftelse i lördags på att den har skickats och ska vara framme hos borderlinx imorgon.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-18 21:04
Ursprungligen av ZiLi:

Beställde min den 26 september. Fick en bekräftelse i lördags på att den har skickats och ska vara framme hos borderlinx imorgon.

Shit fick du vänta 3 veckor på att Apple skickade den? Ja då får man väl vänta ett tag då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-18 21:28
Ursprungligen av Quality:

Shit fick du vänta 3 veckor på att Apple skickade den? Ja då får man väl vänta ett tag då.

När jag beställde min iPhone så var det 3 veckors leveranstid, nu är det 2 veckor så du kommer få vänta lite mindre än jag

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-19 16:41
Ursprungligen av ZiLi:

När jag beställde min iPhone så var det 3 veckors leveranstid, nu är det 2 veckor så du kommer få vänta lite mindre än jag

Det fina var ju att Apple drog 5303,93:- från mitt konto idag. Det betyder att jag fick köpa till en kurs av 10,62. Det var ju trevligt iaf!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-19 20:15
Ursprungligen av Quality:

Det fina var ju att Apple drog 5303,93:- från mitt konto idag. Det betyder att jag fick köpa till en kurs av 10,62. Det var ju trevligt iaf!

Och imorgon släpps reservationen igen. Apple drar pengar först när de har skickat iPhonen och det kan dröja någon vecka.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-19 20:24
Ursprungligen av Robo-X:

Och imorgon släpps reservationen igen. Apple drar pengar först när de har skickat iPhonen och det kan dröja någon vecka.

//Rob

Vi får väl hoppas på att kursen håller i sig då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-19 20:32
Ursprungligen av Quality:

Vi får väl hoppas på att kursen håller i sig då.

Det får man verkligen göra, tack för svaret förresten

Bevaka tråden