Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metros PDFer kraschar iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 10:55

Jag brukar ladda ner metro via PDF men både safari och goodreader krashar Medan man läser den. Någon som vet varför?

iPad wifi 3.2

Kan den läsas av något annat program då? (dvs. utanför iPad)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 17:23

Läser de utan problem på både Mac och pc

• Medlem
  • Täby
  • 2010-10-05 18:44

Mitt safari hänger sig också.
ibooks fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 19:06

men iBooks kan inte öppna URLer? utan man måste ladda ner den och sen maila den till sig själv?

Då är det väl en bugg i programvaran. Rapportera det till Apple, med länk till den PDF som kraschar, så har de en chans att åtgärda det i kommande uppdateringar.

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-10-06 09:17

Gårdagens pdf hänger sig för mig också, men dagens verkar funka för mig...

Dock måste jag säga att pdf:erna i allmänhet är väldigt översaturerarde, gissningsvis för att de trycks på papper som behöver lite mer färg på sig för att bli mättade, men man kan ju tycka att de kunde göra en version som lite mer är anpassad till digital visning också...

Ursprungligen av Arvid:

Gårdagens pdf hänger sig för mig också, men dagens verkar funka för mig...

Dock måste jag säga att pdf:erna i allmänhet är väldigt översaturerarde, gissningsvis för att de trycks på papper som behöver lite mer färg på sig för att bli mättade, men man kan ju tycka att de kunde göra en version som lite mer är anpassad till digital visning också...

Säkert är PDF:erna olämpliga, och kanske direkt felaktiga, men programmen ska ju helst hantera det på ett snyggare sätt än att krascha.

• Medlem
  • Täby
  • 2010-10-06 09:33

Jag laddade ner via Airsharing och skickade den därifrån till iBooks...

1
Bevaka tråden