Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipads originalbakgrund?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-16 21:20

Hej!

Sedan jag uppgraderade min iPad till iOS 4.2 Beta 3 fick man lite fler bakgrunder att välja mellan. Men av någon konstig anledning har dom valt att ta bort den jag använde mest, nämligen "ökenoasen". Riktigt störande. Undrar nu om någon vet vart man kan ladda ner ipads originalbakgrunder? Finnns kanske någon sida som tillhandahåller sånt? Någon som vet?

Mvh Olof Bergström

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-16 21:28

Har alltid tyckt om bilden men finner stjärnfallen (?) störande då de ser ut som skrapmärken...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Har alltid tyckt om bilden men finner stjärnfallen (?) störande då de ser ut som skrapmärken...

LCR

Du vet det säkert redan men det är inte stjärnfall utan stjärnor. "Fallet" uppstår pga den långa slutartiden som är använd.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-17 13:25

Hej igen!

Nej det är inte bilden på de roterande stjärnorna utan bilden på en ljus öken med en liten palmoas jag menar.

Mvh olof

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-17 13:53

Jag hittade en zip-fil med alla originalbakgrunder så problemet är löst Om någon vill ha dom är det bara att höra av sig.

Mvh Olof

Ursprungligen av Roham83:

Jag hittade en zip-fil med alla originalbakgrunder så problemet är löst Om någon vill ha dom är det bara att höra av sig.

Mvh Olof

Du har PM!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-17 17:25

LCR

Det är egentligen inte stjärnorna som roterar utan jorden som roterar. Jag fotar själv s k "startrails" och det är inte det lättaste, tekniskt sett. Man kan använda en enda lång slutartid men detta är ovanligt. Istället tar man många bilder med kortare slutartid. Jag skickar en länk till en bild jag tog förra året. Den är sammansatt av ca 300 bilder med en slutartid på ca 1,5 sekunder. Hoppas att ni tycker om den. Nu kom vi kanske ifrån ämnet.
Personligen tycker jag att stjärnbilden som ipad har som standard är ganska tråkig.

Visa bild - Fotosidan

Mvh Olof

Ursprungligen av Roham83:

Wow! Den var häftig!!

Slår Apple's bild lång väg, som du säger tråkig men jag tycker att de smala strecken känns störande, dina är däremot riktigt tankeställande.

LCR

1
Bevaka tråden