Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sedan jag uppgraderade min iPad till iOS 4.2 Beta 3 fick man lite fler bakgrunder att välja mellan. Men av någon konstig anledning har dom valt att ta bort den jag använde mest, nämligen "ökenoasen". Riktigt störande. Undrar nu om någon vet vart man kan ladda ner ipads originalbakgrunder? Finnns kanske någon sida som tillhandahåller sånt? Någon som vet?
Det är egentligen inte stjärnorna som roterar utan jorden som roterar. Jag fotar själv s k "startrails" och det är inte det lättaste, tekniskt sett. Man kan använda en enda lång slutartid men detta är ovanligt. Istället tar man många bilder med kortare slutartid. Jag skickar en länk till en bild jag tog förra året. Den är sammansatt av ca 300 bilder med en slutartid på ca 1,5 sekunder. Hoppas att ni tycker om den. Nu kom vi kanske ifrån ämnet.
Personligen tycker jag att stjärnbilden som ipad har som standard är ganska tråkig.