Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betaversionen av iOS 4.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och nyss kom det uppdaterade operatörsinställningar, tecknen hopar sig. Snart är det dags!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 12:13
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Och nyss kom det uppdaterade operatörsinställningar, tecknen hopar sig. Snart är det dags!

Dock har operatörsinställningar inget med själva iOS att göra.

Ursprungligen av 20hz:

Dock har operatörsinställningar inget med själva iOS att göra.

Inte med nödvändighet förstås, men det har tidigare noterats att flera stora operatörer har planerat uppdateringar av operatörsinställningar till just denna vecka. Det är bara ett indicium, inget bevis. Och om jag inte missminner mig finns det referenser till OS-versioner och modellbeteckningar i operatörsinställningarna. Men det är möjligt jag kommer ihåg fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 12:32
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Inte med nödvändighet förstås, men det har tidigare noterats att flera stora operatörer har planerat uppdateringar av operatörsinställningar till just denna vecka. Det är bara ett indicium, inget bevis. Och om jag inte missminner mig finns det referenser till OS-versioner och modellbeteckningar i operatörsinställningarna. Men det är möjligt jag kommer ihåg fel.

Har som sagt inget alls med iOS update att göra. 4.2 har inget som ger bättre eller nya funktioner i och med operatörer. Jag bor i ett land där de inte ens officellt stödjer iPhones och har inte fått en endaste operatörsupdate. Dock fungerar allt förutom Facetime (går att lösa med fulhack dock). Jag har kört 3GS 4.1 > 4 4.2 GM.

Ursprungligen av 20hz:

Har som sagt inget alls med iOS update att göra.

Jag tittade lite närmare och tror du har fel. Operatörsinställningarna innehåller direkta referenser till iOS-version, och säger även explicit att de kräver en viss minsta version på enheten. Till exempel:

DTCompiler 4.2
DTPlatformBuild 8C134
MinimumOSVersion 4.2

Med mera. Denna IPCC från Telia är helt klart förberedd för just iOS 4.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 14:35
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag tittade lite närmare och tror du har fel. Operatörsinställningarna innehåller direkta referenser till iOS-version, och säger även explicit att de kräver en viss minsta version på enheten. Till exempel:

DTCompiler 4.2
DTPlatformBuild 8C134
MinimumOSVersion 4.2

Med mera. Denna IPCC från Telia är helt klart förberedd för just iOS 4.2.

Kör du GM 4.2 idag?

Ursprungligen av 20hz:

Kör du GM 4.2 idag?

Ja, på två paddor och bägge fick den här uppdateringen i förmiddags.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 14:49
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ja, på två paddor och bägge fick den här uppdateringen i förmiddags.

Oj, då backar jag ur. Alltid fått för mig att IPCC är endast fix för att få operatörens inställningar att synka. Typ Telia ändrar något i sitt nät som kan innebära förändring och därmed skickar de ut nya operatörs inställningar.

Skulle gissa att iOS 4.2 lär komma på måndag eller tisdag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-13 23:26

Kunde inte vänta längre så nu har jag installerat iOS 4.2. Det är verkligen härligt att ha svenskt tangentbord! Dock är det inte lika lätt att skriva på det som jag hade trott. Jag kommer fel med fingrarna men jag lär väl vänja mig. Nu har jag hämtat mitt lilla tangentbord och det funkar bra via bluetooth.

Så har jag städat bland alla program också, sorterat och lagt i mappar

Det fungerar inte att skriva ut, när jag väljer "Skriv ut" så kan min iPad inte hitta någon skrivare. Jag har en OKI nätverksskrivare som borde fungera men jag läste någonstans att det visst var problem med den här funktionen så jag får väl ge mig till tåls

Jag gjorde likadant, installarade också 4.2 till paddan, funkar riktigt bra. Tycker att wifinätet är lite segt ibland men i stort funkar det bra.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag gjorde likadant, installarade också 4.2 till paddan, funkar riktigt bra. Tycker att wifinätet är lite segt ibland men i stort funkar det bra.

Vilken version installerade du? Den uppdaterade GM med byggnummer som slutar på "b"? I första GM:en finns det en wifi-bugg...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-14 23:17
Ursprungligen av westerlu77:

Jag gjorde likadant, installarade också 4.2 till paddan, funkar riktigt bra. Tycker att wifinätet är lite segt ibland men i stort funkar det bra.

Läs #148, det är just wifi-buggar som gör att det inte är släppt.

Den andra faktiskt. Fast det är inte så att den tappar nät det är mer att den är seg tycker jag.

OK, jag hade det tvärt om. Segt med alla beta-versioner och med första GM, sen löste det sig.

Jag har även bugg vad det gäller airplay, symbolen försvinner ibland så man kan inte välja airplay överhuvudtaget...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-11-16 18:11
Ursprungligen av westerlu77:

Jag har även bugg vad det gäller airplay, symbolen försvinner ibland så man kan inte välja airplay överhuvudtaget...

Glöm inte att rapportera det till Apple, dom sitter inte här och läser.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-20 09:00

Spännande att man har släppt ut 4.2.1 till utvecklare redan innan 4.2 är ute hos vanliga användare

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-20 09:03
Ursprungligen av bollman:

Spännande att man har släppt ut 4.2.1 till utvecklare redan innan 4.2 är ute hos vanliga användare

Jag hoppas att man fått till så att det fungerar med utskrifter nu!

Verkar som det kommer idag:

Nu slpps iOS 4.2 - MacWorld

Nu har jag inte alls följt med i diskussionen, men fattar som att det är många nyheter till iPaden, men vad blir nytt/förbättrat på ipod/iphone?

Ursprungligen av Anders Båth:

...men vad blir nytt/förbättrat på ipod/iphone?

Se länkar i inlägg #2 i den här tråden:
http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/282529-ios-4-2-slaepps-idag-22-november-2010-a.html

Ursprungligen av Yes:

Inte hos mig

Det kommer kl 19 ikväll (10 AM PST)

Vi kan väl fortsätta i den här tråden i stället...

http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/282529-ios-4-2-slaepps-idag-22-november-2010-a.html

...så slipper vi ha två parallella diskussioner om samma sak.

Stänger här.

/Mod

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-22 15:02

iOS 4.2 har släppts!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 15:04

Inte hos mig

Yes!!

Bevaka tråden