Hej på er alla!
Jag tror att min väns iphone har blivit hackad eller har någon en förklaring på vad som har hänt här?
Jag blev uppringd av detta nummer 00447086341654, det blev ett missat samtal då jag inte hunnit svara, ett par minuter senare fick jag ett facetime samtal av min vän men kunde inte svara då det inte fanns (svara) alternativ, bara avbryt, då tänkte jag att det var min väns andra nummer som försöker nå mig och ringde tillbaka på detta 0044 nummer, men fick svar av en telefonsvarare som sade hold on, jag ringde igen till min vän som facetime tillhör, han tittade i sin iphone men hittade inte att han har ringt i sin iphone historik, (så det var inte han som ringde med facetime), han ringde till detta 0044 nummer också för att hjälpa mig men fick samma telefonsvarare, han tittade också på sin saldo sen och såg att det fattas c:a 2 pund, då ringde han till tre och frågat varför har han blivit av med sina två pund när han bara ringde till detta 0044 nummer som är jo ett lokalt mobilnummer i london, då fick han svaret att han hade ringt ett betalsamtal och att tre har inget med detta att göra.
Frågan är, hur kunde dem använda min väns iphons facetime utan att ha tillgång till själva iphone?
och hur kunde dem nå facetime lista så att dem ringde mig?
Ingen förklaring hittar jag än att min väns iphone har blivit hackad.
Inlägget här är båda en varning och en fråga till er som har varit med iphone länge och har kanske en förklaring!