- svantet
- Medlem ●
Kanske fel tråd. Men jag tycker den gigantiska bannern på toppen av varje sida är TOTALT anskrämlig och ovärdig ett forum som 99mac. Vi är fantaster, inte hjon som ska skedmatas Telia reklam. Om ni inte kan hitta på mer subtil och smart reklam - låt bli. Det här är pinsamt.
Kanske fel tråd. Men jag tycker den gigantiska bannern på toppen av varje sida är TOTALT anskrämlig och ovärdig ett forum som 99mac. Vi är fantaster, inte hjon som ska skedmatas Telia reklam. Om ni inte kan hitta på mer subtil och smart reklam - låt bli. Det här är pinsamt.
Det är inte vi som tar fram annonsmaterialet utan platsen bokas veckovis genom våra annonssäljare (externa företag) och dom skickar upp annonserna själva.
Vi har en stor reklamplats i sidhuvudet som är 980x300 (Panorama XL) som vi tar bra betalt för - det är huvudsakligen den platsen som står för annonsintäkterna på sajten. Och det är annonsintäkterna som gör att vi har utvecklare osv.
I en idealisk situation skulle 99mac inte ha kostnader för personer som jobbar med sajten (det är inte servrarna som kostar nuförtiden - utan folket bakom sajten) men den punkten har vi passerat för länge sedan.
Vi har tagit fram två enkla möjligheter att "trolla bort" annonserna:
- Bidra med 100kr till sajten: http://www.99.se/supporter/
- Bidra med 500 inlägg så uppgraderas ditt konto till Veteran automagiskt (och får samma funktion som ovan fast kostnadsfritt för alltid)
[ATTACH="CONFIG"]27893[/ATTACH]
I profilen där man kan ange vad man har för intressen osv så verkar det saknas OK / AVBRYT Knappar.
Vet inte om detta är nämnt tidigare.
Profilsidorna är helt knasiga - dom är fixade i 4.03.
Jag gillar Privoxy.
Vi har tagit fram två enkla möjligheter att "trolla bort" annonserna:
- Bidra med 100kr till sajten: http://www.99.se/supporter/
- Bidra med 500 inlägg så uppgraderas ditt konto till Veteran automagiskt (och får samma funktion som ovan fast kostnadsfritt för alltid)
Riktigt glad att kunna se vilka trådar jag skrivit i, men...
Jag tycker att färgerna för het tråd är alldeles för dominerande samt egen tråd för anonym, och eftersom jag använder Firefox tillägget "My Image Here" så har jag ändrat ikonerna och bytt ut dem, så länge...
Om inte fler håller med mej att det är bakvänt med den grafiska prioriteringen så att man byter på dem i 99.se
Jag har aldrig fattat det där med att någonting skulle vara mer intressant för att det är populärt. Man ser det ofta på webbsidor som säljer saker där man lyfter fram vad som är populärt...
Det kan jag säga att det är här, sajten är helt obrukbar. Jag har testat att rensa hela historiken, rensa cookies, rensa cache...sajten är obrukbar. Översta svarta menyn samt logga och översta bruna menyn laddas in men sedan...inget. Progress-mätaren i adressfältet kommer ungefär till mitten, sedan står den där och inget mer händer. Jag ska tillägga att det är endast på 99.se det sker, ingen annan sajt, så jag vill påstå att det har med 99.se att göra.
Idéer?
Jag tror att det är ComHem-annonsen (Flash). Det tar en halv evighet att ladda nästan vilken sida som helst även för mig.
Det verkar vara något fel på annonsleveranserna - jag "pausar" ComHem kampanjen tills vidare. Tar någon minut innan det får effekt.
Det verkar vara något fel på annonsleveranserna - jag "pausar" ComHem kampanjen tills vidare. Tar någon minut innan det får effekt.
Ooooh, suveränt Björnström! Stort tack, det löste biffen helt
Undrade också varför sidan inte ladda in... men nu rullar det på igen! Det där med flash är ett gissel
Felet var inte Flash utan att annonsen inte laddades
Där verkar vara mer som inte laddas. Safari säger "inläst 9 av 10 objekt", och sen står den bara där och snurrar, och verkar aldrig få tag på det sista objektet.
Måndag morgon!
Sista sprintveckan för oss under 2010. På fredag lanserar vi 99mac 4.03 baserat på feedback från medlemmarna - vi sitter och lägger upp sprintplaneringen just nu. Sen blir det jullov för utvecklingsgänget till den 3:e Januari - en chans att ladda batterierna och rensa huvudet.
Björnström, går det inte att ordna så att aktuell annons automatiskt disablas om den inte svarar inom en förutbestämd tid?
EDIT: www.bloggtoppen.se som tydligen ska läsas in verkar inte svara...återigen, går det inte att göra något i stil med mitt förslag ovan?
Björnström, går det inte att ordna så att aktuell annons automatiskt disablas om den inte svarar inom en förutbestämd tid?
EDIT: www.bloggtoppen.se som tydligen ska läsas in verkar inte svara...återigen, går det inte att göra något i stil med mitt förslag ovan?
1. Vet inte - låter inte omöjligt men jag vet inte hur.
2. Den är borta nu!
1. Vet inte - låter inte omöjligt men jag vet inte hur.
Går det inte att lägga in ett litet script som laddas samtidigt med sajten som avgör om annonsen har laddats inom en viss tid?
IF yes THEN keep ad
IF no THEN skip ad
Typ...
Går det inte att lägga in ett litet script som laddas samtidigt med sajten som avgör om annonsen har laddats inom en viss tid?
IF yes THEN keep ad
IF no THEN skip ad
Typ...
Jo för oss som inte är utvecklare så låter det väl så men jag måste bolla det med dom som vet
Jo för oss som inte är utvecklare så låter det väl så men jag måste bolla det med dom som vet
Jo, jag vet
Egentligen bör det ju räcka med att ha en räknare för hur lång tid det tar att ladda var sida och om tiden överstiger ett visst värde så laddas den utan bannern.
Skulle gärna se att man kunde göra färgerna på "het" tråd samt "svarad" tråd användarbestämda.
För mej är en populär tråd oväsentlig medan en tråd jag är med och skriver i desto mer.
...färgerna på "het" tråd samt "svarad" tråd användarbestämda.
Håller med om att "tråd jag skrivit i" är mer intressant än "populär tråd".
Men att göra färgerna användarbestämda låter onödigt jobbigt för programmerarna, tycker jag.
Mitt motförslag är helt enkelt att "gubben" får en annan färg för alla - varför inte grön t.ex.?
Ett litet språk-påpekande:
Under trådrubriken i listorna står det "Skapat av..."
Det bör vara "Skapad av..."
Oavsett om man kallar det en tråd, en diskussion eller en artikel - så bör det vara skapad och inte skapat.
Ett litet språk-påpekande:
Under trådrubriken i listorna står det "Skapat av..."
Det bör vara "Skapad av..."
Oavsett om man kallar det en tråd, en diskussion eller en artikel - så bör det vara skapad och inte skapat.
Har du en skärmdump av detta - förstår inte riktigt var du menar?
Japp.
Här tror jag (bifogad bild).
[ATTACH="CONFIG"]27914[/ATTACH]
Fixat!