Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-11-26 21:51
Ursprungligen av barthus:

Någon som provat Denon ah-c560r, och har någon åsikt om dem?

Blev ett par idag, så jag svarar själv
Kan helt klart rekommenderas ljudmässigt. Möjligen att mikrofonen sitter lite långt ner. Bra punch i basen utan att vara överdrivet.

Jag sattsade på Shure 425 för 3600kr ut till kund
Dessa har dessutom utbytbara kablar.

Jag lyckades slita sönder sladden på mina moddad Sennheiser PX100. Jag hade byggt ihop dem med mitt första iPhone-headset som följde med min iPhone 3G när jag köpte den (på releasedagen) i juli 2008. Funkade apbra och de låter mycket fint. Men under början av november blev jag attackerad av en geting på väg till kontoret (!) och blev hysterisk och råkade i mina fäktningar slita sönder sladden. Sen pallade jag ärligt talat inte laga dem, utan köpte ett par svarta AiAiAi-lurar på Janssondata för 395:-. Visst, de låter inte lika bra, verkligen inte, men jag får köpa ett ordentligt par lurar någon dag. Med utbytbar sladd och mikrofon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 22:44

Sennheiser MM70, bästa hörlurarna till iphone! Testat massor, men nu äntligen! Lovar er, dem är riktigt bra , ni kommer inte ångra er.

http://store.apple.com/se/product/H2129ZM/A?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTg4NDc3OTA

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-01 15:22

Idag säljer Webhallen Klipsch S4i för 490:-
WEBHALLEN.com - Klipsch Image S4i Headset - Svart

Endast idag dock!

Ursprungligen av Drakfot:

Idag säljer Webhallen Klipsch S4i för 490:-
WEBHALLEN.com - Klipsch Image S4i Headset - Svart

Endast idag dock!

Riktigt sweet deal!

Såg att a-jays four verkar ha lanserats enligt jays hemsida. Ser riktigt schyssta ut och ett stort plus för att de finns i vitt och med volymkontroll! Någon som testat dem/sett test på dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 16:09

jag kan avslöja att vi 99.se kommer att få testa ett exemplar a-Jays Four väldigt snart. Kommer att jämföras med Apples In-ear och Dr.Dre Tour with control. Håll utkik på första sidan..

Ursprungligen av xtrem:

jag kan avslöja att vi 99.se kommer att få testa ett exemplar a-Jays Four väldigt snart. Kommer att jämföras med Apples In-ear och Dr.Dre Tour with control. Håll utkik på första sidan..

Fantastiskt bra! Lottar ni ut dem efteråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-17 23:48
Ursprungligen av A.K.O.A:

Fantastiskt bra! Lottar ni ut dem efteråt

nej, de ska tillbaka till Jays...

Ursprungligen av xtrem:

jag kan avslöja att vi 99.se kommer att få testa ett exemplar a-Jays Four väldigt snart. Kommer att jämföras med Apples In-ear och Dr.Dre Tour with control. Håll utkik på första sidan..

Hur går det med testet? Ligger det i pipeline eller längre fram i tiden?

In-ears är inget för mig. Efter lite spaning slog jag till på Bowers & Wilkins P5 förra veckan. Mycket nöjd! Supersköna, låter prima, snygga som tusan och värmer öronen gott när man knallar till jobbet i den bistra vintern.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-17 11:37
Ursprungligen av Per Ejeklint:

In-ears är inget för mig. Efter lite spaning slog jag till på Bowers & Wilkins P5 förra veckan. Mycket nöjd! Supersköna, låter prima, snygga som tusan och värmer öronen gott när man knallar till jobbet i den bistra vintern.

B&W-lurarna är ju inte till iPhone som denna tråden handlar om...de är ju till iPod. De har ingen mikrofon.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-17 23:58
Ursprungligen av zinned:

B&W-lurarna är ju inte till iPhone som denna tråden handlar om...de är ju till iPod. De har ingen mikrofon.

Dom har mikrofon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-19 15:57
Ursprungligen av Mija:

Dom har mikrofon.

Har de? Ok, då missade jag den informationen på deras sajt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-19 16:17
Ursprungligen av zinned:

Har de? Ok, då missade jag den informationen på deras sajt.

Det följer med två kablar, en vanlig och en med fjärr + mic.

Ursprungligen av zinned:

B&W-lurarna är ju inte till iPhone som denna tråden handlar om...de är ju till iPod. De har ingen mikrofon.

Jodå, de kommer med två sladdar varav en med mikrofon och volymreglage. Och det står "Works with iPhone" på kartongen.

Ursprungligen av theplague:

Vart köpte du dem?

Jag köpte dem på Hifi-klubben som är de enda som för dem. Tror jag.

Låter de så bra som man skryter om från tillverkarna?

Ursprungligen av Per Ejeklint:

In-ears är inget för mig. Efter lite spaning slog jag till på Bowers & Wilkins P5 förra veckan. Mycket nöjd! Supersköna, låter prima, snygga som tusan och värmer öronen gott när man knallar till jobbet i den bistra vintern.

Vart köpte du dem?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-11 15:27
Ursprungligen av Per Ejeklint:

In-ears är inget för mig. Efter lite spaning slog jag till på Bowers & Wilkins P5 förra veckan. Mycket nöjd! Supersköna, låter prima, snygga som tusan och värmer öronen gott när man knallar till jobbet i den bistra vintern.

Slog till på samma nu innan jul. Passar mig bra. Skönt med ett par rediga lurar efter år av in-ear.

Själv är jag tämligen krävande på ljudbiten, det ska vara naturligt ljud över hela registret, tryck i basen när så finns i musiken men inte överdriven svampig svullbas bara för basens skull. Naturligt mellanregister och luftig diskant. Allt detta helst med EQ avslagen.

Tro det eller ej, men jag trivs väldigt bra med Apples egna In Ear för iPhone. De kanske inte är så billiga med de fyller de krav jag har rätt bra och låter oerhört mycket bättre än de medskickade "leksakerna".

Har även ett BT-headset från SE som inte låter så tokigt men har för fläskig bas som förstör det hela.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-19 23:42

Har beställt ett par Sennheiser MM70. Lagom pris för min del och jag har aldrig blivit besviken på Sennheiser än så länge. De borde komma imorrn, ska bli riktigt skönt att kunna lägga undan Apples medskickade plastbitar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-01-11 07:17
Ursprungligen av Kasaen:

Har beställt ett par Sennheiser MM70. Lagom pris för min del och jag har aldrig blivit besviken på Sennheiser än så länge. De borde komma imorrn, ska bli riktigt skönt att kunna lägga undan Apples medskickade plastbitar.

Glömde bort den här tråden ett tag.

Är väldigt nöjd med lurarna. Passar mina öron perfekt och isolerar bort annat ljud tillräckligt bra. Ljudisoleringen kan faktiskt vara lite störande när man pratar i headsetet, man hör sig själv "inne i huvudet" lite för mycket.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-11 13:25

Jag har köpt ett par SonyEricsson HBH IS800, inga vanliga lurar utan handsfree, men med support för stereoljud.
Funkar bra men knappen styr bara telefondelen förutom att pausa musiken. Jag kan inte hoppa framåt eller bakåt i låtlistan.
De är väldigt smidiga, in-ear med en kabel mellan de två lurarna, kopplas med BlueTooth till iPhonen.
Sony Ericsson HBH-IS800 trådlös stereohörlur | Stereohörlur med Bluetooth™

Monster beats, oslagbara! Finns på Applestore

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-11 15:32

Jag köpte mina Klipsch S4i i September 2010, idag kan jag jag se att höljet till kabeln spruckit och koppartråden visar sig. Det känns som om tillverkare borde arbeta mer på kvaliteten på kablarna.

Jays Headset a-JAYS FOUR iPhone - Hemelektronik - CDON.COM

Kostar bara 359:- nu på cdon. Blir nästan sugen på att beställa men skulle helst ha vita och få se er recension innan Får hoppas att priset står sig!

Ursprungligen av A.K.O.A:

Jays Headset a-JAYS FOUR iPhone - Hemelektronik - CDON.COM

Kostar bara 359:- nu på cdon. Blir nästan sugen på att beställa men skulle helst ha vita och få se er recension innan Får hoppas att priset står sig!

Eeeeh... Står 599kr på sidan du länkar till. Så vet inte var du fått 359kr från?...
Köpte dem själv på releasedagen från Jays concept store. Är riktigt nöjd med ljudet. Visst, slår inte mina gamla q-Jays, men de absolut bästa iPhone-lurar jag lyssnat på. Byggkvalitén känns bra, knapparna är distinktiva och micken verkar ge bra ljud och den vinklade kontakten är grym.
Enda negativa jag hittat än så länge är att jag tycker de är lite för breda i botten av kroppen och ligger således emot mina öron lite för mycket. Får återkomma när man haft dem lite längre än 2 dagar.

Finns det ngt annat ställe som man kan lyssna på dem innan man köper dem som ligger i GBG föresten?

Haha priset var nog ett fel från deras sida. Skulle slått till och bokat dem då

Bevaka tråden