Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Wordpress.org, One.com och Mac bra ihop?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag funderar på att börja använda Wordpress.org till mitt företags webbsajt när jag ändå ska designa om allt från grunden. Har ingen erfarenhet varken av dem eller andra bloggverktyg. Har inte tänkt blogga (har aldrig bloggat), men tänker använda Pages för att lägga upp info och portfoliobilder etc. Har läst att det blir allt vanligare för företagare att utnyttja Wordpress för att lätt kunna lägga till olika moderna funktioner, istället för att själv koda och designa en vanlig fristående sajt som jag gjort tidigare... Min html-kunskap är tio år gammal så jag håller intensivt på att uppdatera mig om layers och css etc!!! För det lär jag ju ändå behöva kunna för att kunna modifiera templates.

Jag har haft en helt vanlig liten sajt på one.com i flera år nu utan problem, men nu läser jag att just One.com kan krångla ihop med Wordpress. Stämmer det? Att de är typ det enda större webbhotellet där man själv måste trixa massor med databasgrejer och kod för att få det att fungera... Stämmer det (fortfarande)? Hur svårt är det att göra för en icke-programmerare? Några tips?
Och att just One.com kanske har för lite minne så att det inte ska gå att uppdatera auto och att prestandan blir seg? Är jag bara paranoid eller har ni såna problem nu år 2011?

Borde jag byta till ett annat webbhotell när jag ändå ska göra om allt? Tycker det låter som att andra webbhotell fixar det hela med bara en enkel knapptryckning? Är det så? Vilket är isåfall bäst för ett litet fattigt företag på Mac.

Finns det några problem i övrigt med kombinationen Wordpress och Mac? Och ihop med One.com?

Tacksam för goda råd!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-01-14 11:31

Jag har haft en blogg på one.com och stötte på problemet du beskriver med att man har för lite tilldelat minne. Dock så tror jag att de nyligen uppdaterat så att det inte ska vara lika mycket problem längre.

Att installera och driva själva bloggen var inga problem på one.com. Det var dock lite frustrerande att inte kunna uppdatera med hjälp av wordpress inbyggda system, då tog minnet slut...

På senare tid har sajterna jag hostar på one.com känts lite sega. Och de är dåliga på att informera om varför och när sådant inträffar. Men man får ju vad man betalar för så att säga.

Hmm, just sånt jag läst på andra håll också... bara svårt att veta om det är ett problem som är gammalt och som de har löst nu, eller om det kommer fortsätta att strula. Ska nog ta en runda och se vad andra webbhotell kostar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-14 12:02

Jag körde ett tag på wordpress och det fungerade klockrent med båda min mac mini, macbook, iphone och ipad. Riktigt trevligt att använda...

Ja, jag betvivla nog inte att det går bra ihop med Mac. Det är just den extra komponenten One.com som jag blivit osäker på...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-14 12:07
Ursprungligen av southside:

Ja, jag betvivla nog inte att det går bra ihop med Mac. Det är just den extra komponenten One.com som jag blivit osäker på...

Ursäkta, försnabbt svarat. Jag upplevde stora problem med one.com. Jag skulle bytt webbhotell.

Jag har upplevt att Joomla och one.com är en dåligt fungerande kombination. Laddtider som inte är acceptabla. Jag har testat exakt samma sidor på andra servrar, där har jag inte upplevt några problem med laddtider alls.

Jag har själv inte testat one, då jag mest hört negativt från dem som använder dem. Jag kikade runt lite och valde Binero, tycker priset är helt ok samtidig som det ingår att man kan ha flera domännamn och databaser utan att betala extra. Bra om man vill ha flera sajter med wordpress på utan att behöva samsas om en databas.

Hej! Jag har just testat kombinationen i titeln och det har funkat hyfsat. Laddningstiden är kanske en aning lång, som vissa säger här, men fungerar gör det. Om du vill ha "prestanda" så kanske du ska kolla på andra webbhotell.

En sak som jag hade lite trubbel med var att ladda upp hela wordpress-siten som jag gjorde lokalt (med MAMP) för servern ville först inte ladda upp databasfilen, och då fick jag använda "Big Dump" och en plugin i wordpress (pma mig om du vill veta namn) för att importera och exportera databasen. Inget programmerande men väl att skriva in sökvägar och mysql-namn och dylikt.

1
Bevaka tråden